Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Oj då, såg att den gamla var stängd. Tusan vad fort det går. Undrar hur många trådar vi är upp i nu...hm...detta är ju den 3:e med namnet glitter tråden, men vi hade ju minst 2-4 trådar innan vi bytte namn...någon som minns?
Jag skulle åkt och jobbat idag men fastnade helt hemma. Har hållt på att försöka deklarera hela dagen, fy f*n, jag fattar ju hälften. Antar att ni har samma problem Karin? med tanke på Försäljningen av lägenheten och sen köp av hus så blir allt så invecklat.
Har ringt banken om ev låna upp till en bil, mäklaren för att förstå deklarationen mfl.
Nu ska jag slå av allt och titta på prisonbrake, phu...
Izunia
- wow, fina bilder från ert bröllop. det vékar ha varit jätte lyckat och så fina ni är! :) eftersom jag är lundenasare från början kände jag direkt igen Lund och AFborgen ;)
summer bride tackar tackar! Kul med en lundensare här!
Jess, Jag förstar precis. Vi hade samma problem när vi köpte var lägenhet.
Nu ska jag iväg till Madrid. Vi hörs lite senare idag! ;)
Ciao!!
Jag hade redan startat en ny Glittertråd... men den går väl att ta bort
Jag tror att med den här är vi uppe i 6 st trådar *funderar och räknar på fingrarna*
Suck vad jag känner mig deppig idag... Satt och räknade ihop månadens räkningar och den här månaden är värre än förra Inte nog med det.. Igår trillade delräkningen från tandläkaren ner i postlådan och den är på över 5000 kr
och då har jag bara kommit halvvägs än! Tandläkaren sa att slutkostnaden skulle bli strax under 6000 kr, men nu verkar det som om kostnaden kommer att hamna på ca 10 000 kr innan jag är klar *buhuhuhu* Ska nog försöka klia pappa under hakan i helgen och se om jag kanske kan få låna lite av honom, annars ryker hela min reskassa och då kan vi lika bra avboka bröllopsresan
Deklarationen ja.. Måste fortsätta tjata på B om att han måste göra den NU! Min är redan inskickad och klar
Åh tandläkaren, fy. Vad har du gjort Ylva som kommer upp i dessa summor?
Jag fick kallelse igår till min, ska dit i maj. Och jag är nästan säker på att jag har hål. Graviditet påverkar munnen enhel del kan jag lova, har tex blödit mycket från tandköttet, vilket tydligen är vanligt, blä.
Sitter hemma idag med och jobbar. Var hos barnmorskan i morse och allt var bara bra. Nu håller jag på att byta dator och för över all backup mm, så tråkigt.
Hade hellre åkt till Madrid
Jag håller på och rotfyller om en tand Har äntligen fått tag i tandis och fick då veta att räkningen är på hela summan. Jag ska alltså betala hela behandlingen INNAN jag ens är klar
Fick tack och lov ta den på avbetalning också för min älskling har spenderat nästan hela sin lön redan *suck*
Fick veta i helgen att B´s exfru har köpt silverkors till B´s brorson i konfirmationspresent.. Till saken hör att jag kommit överens med grabbens föräldrar att VI skulle köpa korset så nu måste jag komma på något annat som är fint och inte så farligt dyrt + att dom där fina Tomas Sobo (eller hur 17 det nu stavas) smyckena som jag lagt undan, kommer jag inte att kunna köpa ändå just nu
Aj då, rotfyllningar kostar. Men vad skönt att detta var hela summan så det inte blev 10.000 istället. Men det låter fel att betala innan, det gör man ju inte.
Surt att hon har gått och köpt presenten.
Kan ni inte köpa typ konsertbiljetter eller något som ni tror han tycker är roligt, alltså en upplevelse istället? Det blir ju ett minne han kommer ihåg. Smycken hör ju till konfirmationen men du vet ju hur killar är, om 1 år kommer han tycka det är töntigt med dessa smycken ändå.
Hur mycket hade ni tänkt lägga?
Nej, absolut inte en konsertbiljett!! En konfirmationspresent ska vara en sak som håller resten av livet! Just nu så får det inte kosta mer än max 10 kr det är väl ungefär vad jag har i plånboken nu fram tills jag får mitt handikappbidrag i mitten av nästa månad.
Tycker presenterna har ändrats mycket sen min tid. Då skulle det verkligen vara sånt man hade kvar typ smycken mm, men jag tycker inte det är så längre....men det är ju olika vad man tycker själv.
Så klart det är skoj om han har den kvar men vad köper man då till en kille som inte bär smycken?
Årgångsvin kanske?, de är dyra men till för att öppnas tex när han tar studenten eller fyller 20.