• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Ammo

Tack karin för att du är så snäll. Men jag hade inte sån lust att bege mig ut vid 21 tiden, har inte så mycket ork nu samt att jag var då på rätt dåligt humör då, men tack i alla fall
    Låter som om kryssningen var väldigt trevlig
    Det var evigheter sen jag var på kryssning. Åkte på tok för mycket i gymnasiet så jag tycker inte det är roligt längre. Men det beror ju mycket på vilka man har omkring sig

Åh så synd med din klänning Ylva
    När var det du skulle ha den? Hinner du beställa en ny nu?

Iza, du var ju jätte vacker, du passar i den färgen!

• Yllo

Jättevacker klänning Iza! Du passar verkligen bra i den färgen

Jag borde hinna beställa en ny klänning med tanke på att jag inte behöver den förrän i mitten av augusti. B tycker att jag ska försöka ändra den här som jag fick nu, men det kommer ju att kosta mig ungefär lika mycket som att köpa en ny klänning (om jag nu får den här såld). Det är ju inte lite ändringar som måste göras.. dragkjed som ska sys dit, sedan måste den tas in rejält, fållas upp och släpet måste åtgärdas... Nej, jag tror nog att det smidigaste är att köpa en ny klänning

Idag måste jag ringa till en blomsterhandlare på Åland och beställa begravningsbukett också. B vill promt ha mellanröda rosor och liljekonvaljer Hur 17 ska jag fixa det?? Nåja, vi får väl se vad dom säger... Sedan tjatade han om att vi skulle måsta ha 4 st lösa rosor med något vitt också.. Inte för att jag för mitt liv kan komma på varför.. Vi har ju den där buketten.. det borde väl räcka?

• Victory

"...den ska fållas och tas in, och så nånting för kragen..." Det låter precis som Askunge-klänningen! Och den blev ju fin! Nä, skämt åsido, vad tråkigt att klänningen var fel, du som har väntat och längtat så efter den!

• Yllo

"Vi ska sy och vi ska fixa, vi ska göra´t och vi ska trixa och till den stora balakvällen så ska vi sy modellen. Vi syr och sätter i den och ett skärp av siden och Ylva på balen blir den vackraste ska ni se" *gnolar på askungens sång*

• Victory

Fattas bara några flinka små möss så är det fixat!

• Yllo

Visst ja! Jag visste att det var något jag missat *slår mig för pannan* Var ska jag hitta dom däran flinka mössen då?? *spejar under skrivbordet*

• Izunia

ja ylva lägg ut den här pa köp&sälj. Det är väl en jättefin klänning och det finns säkert nan som vill köpa!

• Yllo

Den är verkligen jättefin, klänningen alltså.. jag blev bara så besviken när den inte var vad jag beställt.

Har fått tips om en skräddare i Södertälje som ska vara jättebra. Ska kolla med honom först och se vad han tar för att göra ändringarna och om det går att göra dom innan jag bestämmer mig. Tyvärr hinner jag inte dit idag då vi får vår nya elmätare levererad och installerad idag.. men i morgon ska jag ta mig dit.

• Ammo

Ylva, jag har ett gäng med dammråttor här hemma, de kanske kan sy den
    Bosse vill väl ha de lösa blommorna att lägga på kistan när man går "runt" den i kyrkan och säger hej då. Usch vad jobbigt.

• Yllo

Men man lägger ju ner buketten när man går fram till kistan och tar ett sista farväl Varför skulle man då först lägga ner buketten och sedan en blomma?? Knasigt bara värre tycker jag.

Dammråttor har även jag hemma, men mina kan inte sy

Svar på tråden Glitter tråden...3