Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Stackars kissen!! Hoppas att han blivit bättre i ögat annars får du nog ta honom till veterinären. Förmodligen är det inte så farligt som det ser ut, men han kanske behöver få lite medicin i ögat *ler tröstansfullt*
Nu har jag varit med katten till farbror doktorn. Lyckligtvis hade det inte tagit på hornhinnan utan bara på kanten/hinnan som går över ögat så att den inflammerats. Vi fick några droppar att droppa i så det inte blir infekterat! Skönt att det inte var värre än så!
Nu ska jag en sväng på stan! Äntligen lite sol idag!
Skönt att det inte var allvarligare Vicky! Snart är han i skick att spöa upp den rackarn som gav honom stryk nu sist
Härligt väder idag, synd att det blåser lite... Hoppas att det inte börjar blåsa mer i o med att vi ska åka båt ikväll. Ungarna och Bosse tycker det är obehagligt när det gungar...
Izunia,
Ursäkta att jag klampar in men någon sa att du var duktig på att göra monogram??!
Skulle du kunna hjälpa mig eller iaf hänvisa mig till hur man sätter ihop ett eget monogram...
Har du någon mail förresten?
Tack på förhand!
Jodå, han vill ut och står och jamar vid dörren. Han har då inte blivit avskräckt! Men vi vill hålla honom inne några dagar tills ögat ser bättre ut.
Hoppas att det blev en trevlig båttur, Ylva!
hej hopp!
Kom hem från landet precis, har varit där i två dagar. Tog det lugnt förutom att jag krattade lite....
Martin och Mattias gjöt golvet i bastun, den tar sig sagta men säkert....har hållt på att bygga det huset i 2 år nu, sov delen är i alla fall nästan klar, vi sov där i natt.
Tur att det gick bra med kissen Vicky!
Jo jag har ju lite kvar att fixa i barnrummet, men jag kan inte göra ett smack där förens Martin är klar med det andra rummet som vi ska flytta kontoret till. Barnrummet är fullbelamrat med saker, kontorsmöbler, mm.
För länge sedan (långt innan jag blev gravid) satt vi och pratade om namn och fastnade då för Maja som M´s farfars mamma hette. Det har vi väl hållt fast vid sen dess. Jag tycker även att Evelina och Felicia är fina namn. Andra namn blir i alla fall Anna som är släktnamn på båda sidor.
Blir det en kille lutar det åt Lucas, det är det enda namnet som vi kan tänka oss just nu. Olle blir andra namn för det hette M´s pappa.
Men det tråkiga är att både Maja och Lucas ligger tipp 1 på alla namnlistor vilket inte känns kul. Hade hellre valt ett mer ovanligt namn som inte alla heter. Men vi känner dock ingen vid dessa namn och det känns fel att byta bara för dess skull med.
Men vi får helt enkelt se, dt kanske blir något helt annat när den väl är ute...
Jag tycker det låter som väldigt fina namn, Jess! Håll fast vid dem om det känns rätt, att de är vanliga är väl mindre viktigt? (för mig känns de inte så himla vanliga). Då tycker jag det är värre att välja konstiga namn bara för att de är ovanliga!
Du har rätt. Jag vill inte ha ovanliga eller utan namn som "håller i generationer". Maja tycker jag gör det, vet allt från folk i min ålder till äldre eller bebisar som heter det. Lucas kanske är ett namn som är populärt nu men men..då får det va det..
Ja, vi har ju också tidstypiska namn. Det är ju så det ska va! Ingen döper ju sina barn till Gunilla och Lennart idag! Så litegrann vill man ju följa tidens mode så att namnet inte sticker ut för mycket.
hej tjejer! nu är jag tillbaka efter en helgs flygande... flög charter i lördags och denna gnagen var det rena mardrömmen!!! 35 barn ombord... springandes i mittgangen med lika springande föräldrar som tyckte det var jobbigt att VI hela tiden skulle köra med vagnarna sa att de fick flytta pa sig... jag menar... kör knappast och plackar skräp för MIN skull... (I mitt huvud - The seat is YOURS and the aisle is MINE!!) hahaha!
men men de var trevliga när de skulle av! :D
Skånebrud 070707 Vad kul att du hört det! Kan säkert hjälpa dig. Min mail är bellanails10@yahoo.se
Vicky vad skönt att det inte var allvarligare än sa med katten!!
Jess..Jag tycker det är väldigt fina namn men förstar precis hur du resonerar. Vill själv heller ej välja vanliga namn.
Som pojknamn är jag helt sald pa Luca och Maximilian. Flicknamn har jag fler att välja mellan... Bianca, Angelina, Evangeline, Hayley och Jaqueline. Det sista har jag dock fatt kritik fran mina vänner ;) men jag gillar det fortfarande! :)
Har ni funderat lite pa namn Vicky?
Nu ska jag slänga mig i soffan!