Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Tycker du är duktig som stått ut så länge med den kuren, själv hade jag spytt på soppor och shake efter bara någon vecka.
Måste erkänna att bullarna blev lite torra och jag som gjorde så många...Men de andra sakerna blev betydligt bättre.
Vicky: Har du och Daniel planerat något speciellt till helgen? Vi har bestämt oss för att vi ska hålla på i trädgården och så äta en god middag på lördagkvällen med barnen (samt tårta till efterrätt ) På söndag ska vi lämna ungarna lite tidigare än vanligt och gå ut på restaurang och fira vår 1-års dag
Tja, jag hade ju tänkt att vi skulle göra nåt speciellt, t.ex. åka bort och bo på hotell. Men det är ju omöjligt att planera nåt när vi inte visste hur han skulle jobba. Nu har han fått veta och han har fått jobb hela helgen, men han har tagit ledigt på lördag. Så nu blir det "bara" middag hemma på lördan, sen jobbar han på söndan. Vi ska försöka återskapa bröllopsmenyn och dricka ett vin som vi fick i bröllopspresent (som skulle drickas på 1-årsdagen). Sen ska jag beställa en likadan tårta som vi hade. Jag tror vi får det mysigt i alla fall!
oj vi har inga planer än pa var 1ars dag.. ingen tarta eller samma mat iaf. Andi är borta 10-11 sa jag vet inte om han är hemma den 12e. Vet inte om jag jobbar heller för den delen. Annars blir det väl middag ute nanstans fint!
Här är supervarmt idag!! känns som 28 grader! Köpte mig en vit linne klänning men jag vet inte om jag ska behalla den. Den är superskön men andi tycker den paminner lite om en sjuksköterske outfit! :)
Tyvärr kommer vi säkert inte kunna göra så mycket på vår bröllopsdag med tanke på att vi har bebben då. Och det blir jag lite ledsen över för vi har aldrig haft en dag att fira årsdagar på, har inte haft någon speciell dag och har inte velat ta en i luften bara.
Men det får väl bli någon form av middag.
Sa det precis till Martin och kom i samma sekund på att igår hade vi förlovningsdag.
Vet du vad han sa: Vi får väl ta och fira med en pizza på vägen hem ikväll
Ska åka till försäkringskassan nu och försöka bli kloka på hur man räknar ut det där med mammapenning.
Men Jess, när ni firar er 1-års dag så är ju fortfarande bebben liten Ni kan ju hitta på något riktigt romantiskt att göra hemma. En god middag med levande ljus, bada/duscha tillsammans, massage o.s.v.
Ja, det där med mammapenning har jag också funderat över.. Ska bli spännande att se hur det går till om den dagen kommer att jag får ta ut den... *håller tummarna*
Tack för lunchen igår Jess! =)
Hittade du ngn ny bil på annons?
Du kan alltid fråga mig om mammapenning annars.. det är en del regler!! Men enkelt sagt så får man ut 80% av sin lön (de tar ens årslön och delar den med ett visst antal dagar som de anser att en heltid motsvarar). Dock får man inte ut mer än 80% 31-33 000kr/ mån någonstans oavsett om man tjänar mer.Sedan får man såklart skatta på det också.
Martin har 60 dagar reserverade för honom och så har ni 90 dagar med 120kr per dag oavsett vad ni tjänar.
Jag vet inte heller hur vi ska fira vår bröllopsdag? Förhoppningsvis blir det väl en middag på tu man hand?
Romantiska middagar har vi kanske inte varje dag, men till och från. Och bada mm gör vi ju också ibland. Vi ju att denna dag ska vara något extra, inte bara vara hemma. Men vi får se hur det går med bebben först. En sak i taget.
Det har ändrats lite sista året ang föräldrapenningen mot vad du skev karin. Tex nu har man 180 kr i 90 dagar som minst. och jag tror gränsen ligger på 33000 och sen ska man gångra med sin lön med 0,989 gånger 80% osv. Men jag hade läst en del via nätet innan och efter genomgången igår så tror jag att jag har lite koll ändå.
Tack själv för lunchen föresten
KOllade inte mer på bil igår, håller tummarna på att han trollar fram en.
Äntligen fredag!! Idag ska jag iväg och hämta upp 1-års tårtan och så ska jag nog köpa en bukett med rosor åt min älskling Trist är bara att B är förkyld och känner sig jätterisig.. kommer nog inte att bli en så mysig helg ändå