Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Föresten tjejer... Om ni har tv 400 så börjar det en ny serie på onsdag kl 20.00 som heter Bröllop i miljonklassen Det måste jag bara se!!
Vi hade en jättebra bröllopsdag, fastän vi firade den en dag för tidigt. Jag började med att servera frukost till maken, som var på ovanligt dåligt morgonhumör tills han fått i sig några koppar kaffe! Sen åkte vi ner på stan och fick jättemycket gjort. Köpte utemöbler till altanen, gräsklippare, lite plantor och material till renoveringen. Efter det en sväng till systemet där vi köpte champagne (och jag smög in på konditoriet och hämtade tårtan ) och så tog vi en mysig fika på stan. Det var ju underbart väder också!
På kvällen började vi med middagen; toast skagen med champagne till förrätt. Grillad oxfilé med potatisgratäng och kantarellsås till varmrätt, och till det vinet som vi fick i bröllopspresent. Sen kom vi till efterrätten (som Daniel trodde var glass) och då tog jag fram tårtan. Han blev riktigt överraskad! Den var god men fyllningen var inte exakt som bröllopstårtan så det blev jag lite störd över! Men det var god ändå. Sedan var det bara att däcka framför TV:n! Det var en underbart härlig dag!
Åh, det rinner ur munnen när jag läser era smaskiga middagar, mums
Nu har jag varit hos barnmorskan för troligtvis sista gången. Det är ju bara 2 dagar kvar om man ska gå efter datumet, men det stämmer ju sällan.
Går jag äver 2 veckor så blir det nog ett midsommarbarn. Har en tid den 19:e hos henne där hon i så fall bokar igångsättning, men hon trodde inte jag skulle gå över två veckor. Barnet låg så långt ner så hon sa att om hon skulle gjort en vagninal koll så skulle hon säkert känna huvudet......
Hon ville gärna kolla med man gör inte det pga infektionsrisken.
Jag har ju börjat känna förvärkar lite smått sita veckan så det är ju ett tecken på att något är på g inom snar framtid...
Vet inte vad jag ska göra nu. är lite uttråkad som vanligt.Har plockat undan och fixat så jag får väl gå ut i solen en stund. En kompis kommer till mig i eftermiddag men det är ju lääänge tills dess...
Ohh, vad spännande Jess! Att det snart är dax, tänk vad tiden har gått fort! Det är bara för mig som tiden segar sig fram...
Lova att du skriver så fort du orkar efter att det här hänt!! Lycka till med allt! KRAMAR!
ohh vad spännande jessie!! Nu är det verkligen dags! Tiden har gatt makalöst fort! För mig iaf!
Idag är det verkligen strandväder här nere! Ska till malmö snart och shoppa lite (har ju fatt min första lön!!! ) :D
Sedan ska jag kakla min kusins kök.
Pa torsdag aker jag ner till pappsen och stannar tills pa tisdag. Börjar ju jobba igen pa onsdag.
Puss pa er sa länge!
Milda marsvin vad spännande Jess!! Helt otroligt att tiden gått så fort.
Bara jag, Vicky och Iza som inte har smått nu... och jag är ju äldst av oss Kanske dags att se om man kanske kan få igång barnproduktionen.... fast jag får nog snällt avvakta ett tag till.. Undrar hur fort det går för mig att bli gravid senare (om vi nu får lov att pröva). Jag har ju ätit p-piller i massor med år nu... och har läst att det kan ta flera år att bli gravid om man ätit p-piller en längre tid..
Vad tror ni jag tycker, jag gifte ju mig precis! Dessa 9 månader har flygit iväg!
Jag kan ju inte bli mamma det låter ju så otroligt vuxet, jag är ju bara ett barn själv
Jag lovar att höra av mig så fort det händer något. Nu skriver jag ju mer eller mindre här varje dag, så hör ni inget ifrån mig på flera dagar så borde det betyda att jag åkt till BB.
Jag har ätit p-piller i 15 år, med uppehåll i ett år (det var för typ 10 år sen) och blev gravid en månad efter jag slutade med dem. Men det är så otroligt olika hur varje kropp fungerar. Det tar tid för vissa och vissa behöver bara se ett par kalsonger för att bli på tjocken.
Men det finns ju hjälp att få om det inte går också men det kan ibland vara väntetid.
Min kompis glömde bort mig idag pratade precis och hon bad så mycket om ursäkt. Hennes son har åkt på astma och var rätt dålig när hon hämtade honom på dagis idag, sen rann tiden iväg och hon glömde ringa. Men Martin kom hem tidigt så det gjorde inget. Nu är han dock iväg och spelar en runda golf.
Jag har letat i hela huset efter min handdator som jag troligtvis måste ge till min efterträdare. Jag har inte använt den på över ett år. Jag hittar alla tillbehör men inte enheten. Martin och jag gick tom igenom alla kartonger i förrådet utan resultat. Vet inte vart jag ska leta längre!? Blir galen, vad gör jag om jag inte hittar den?!
Är det inte otroligt vad vissa saker kan gömma sig?? Själv har jag letat efter en reservdelskatalog i över 2 veckor nu. Jag har vänt upp och ner på hela huset, men kan ändå inte hitta den Samma sak med ett av mina finpåslakan (blå satin). Det ena påslakanet är bara spårlöst försvunnet och jag kan inte hitta det trots att jag letat som en galning!
Idag har jag varit duktig. Har klippt bort de utblommade påskliljorna, rensat bort de döda hallon"pinnarna", slitit upp en halv miljon tistlar och rensat fram rabarberplantan samt hallonsnåret... visst ja, jag har rensat runt min ros också... Trodde ju att den var helt död, men tänkte att jag provar och se vad som händer om jag pysslar om den lite.. och nu börjar den skjuta nya skott.. men kommer nog inte att blomma i år. Efter 4,5 timmar i stekande sol i trädgården gick jag in och började slå in paket. Vi ska på födelsedagsfest på fredag.. skrev korten och fick ett infall om att jag bara måste använda mig av lacksigillen jag köpte till bröllopet Slutligen gick jag igenom min Party Lite väska och packade om den inför visningen nästa helg (den 15/6). När jag äntligen var klar med allt var kl redan 17:30 och det var dags att rusta lite mat åt mig. B har varit och gjort ett mattjobb åt en kompis idag... samt släpat hem ännu mer skit att sälja. Suck, jag börjar bli trött på alla prylar som släpas hem till försäljning. Varför kan inte den här kompisen sälja en del själv?? Visserligen får vi hälften av allt vad vi säljer, men ändå...
Har ni hört att Jess har fått sin baby nu? Hon fick en son igår 7/6 (på beräknad dag) kl. 13.19.
Mer vet jag inte tyvärr, men sms:et kom redan 3timmar efter så jag tror att allt är bra!
GRATTIS JESS!!! (sa ju med bestämdhet att det skulle bli en pojke, hihi)
wow en pojke!! gud vad roligt!! så grymt spännande! Hoppas verkligen allt gick bra. Med tanke på hennes snabba sms så gick det nog "smärtfritt"! haha... ;)
Grattis jessie!!!