Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Härligt!! En liten kille! Kul att det blev på dagen också och att det verkat gått "smärtfritt"
Ser fram emot att få höra mer senare. GRATTIS Jess och M!!
Föresten tjejer... måste ju bara berätta. Finansieringen till värmen i källaren är klar
Fick senaste offerten i torsdags och den var på 61.250 kr Ringde pappa och berättade att vi fått offerten, men att vi inte kommer att anlita det företaget då dom först och främst var 30.000 kr dyrare än det andra företaget vi begärt offert från... MEN att vi nog inte hade råd att anlita något av företagen ändå utan förmodligen skulle köpa in materialet från en firma i Skåne-trakten och göra jobbet själva... och sedan försöka få tag i en vvs;are som kunde komma och koppla in systemet samt skriva intyg på att rördragningen var korrekt gjord. Pappa ansåg att vi skulle leja bort jobbet helt och hållet och när jag protesterade och sa att vi inte hade råd med det fick jag till svar "det ordnar sig stumpan, beställ du jobbet så ordnar jag resten"
EFter mycket diskussioner fram och tillbaka så erbjöd jag att vi skulle låna pengarna av pappa, men att vi förmodligen inte skulle kunna betala tillbaka så snabbt.. Men ser ni.. Jag får INTE betala tillbaka pengarna till pappa!! Är han inte för god?? Så nu ska jag ringa och beställa installation av värmen samt att nu har B ingen orsak att inte få rumpan ur vagnen och få det sista åtgärdat i källaren innan dom kommer.. innergolvet och innertaket måste tydligen vara på plats överallt innan dom kan komma och dra de nya rören och elementen
Vi trodde inte att vi skulle behöva sätta dit innertaket innan.. men nu måste vi göra det. Innergolvet är ju nästan klart.. bara ett rum kvar. MEN nu har B kommit på att han vill att dom ska dra om vattnet när dom ändå håller på och det innebär att vi måste spackla och kakla i badrummet innan rördragningen.. Med andra ord kommer vi att ha fullt upp den närmaste tiden
vilken snäll pappa du har ylva! :) men DETär just pga av allt jag läser om era hus som jag inte vågar köpa ett! hahaha! :)
Grattis Jessica & Martin förstås! Och så välkommen till världen lillpojken. Hoppas att ni alla mår bra, ser fram emot att höra av er, men nu ska ni bara få ta det lugnt ett tag!
Heeeej!!!
Jag har blivit mammaaaaaaa!!!:):)
I onsdagskväll vid 20 tiden började jag känna lite i magen någon gång i timmen, och vi 03 på natten kom värkarna var 15:e minut då började det kännas mer och mer.
Kl 05 gick vattnet och värkarna satte fart ordentligt, så då ringde vi Danderyd och frågade om vi kunde komma in.
Vi var inne på BB runt 06.40, då hade jag ont och var öppen 4 cm.
Jag tvekade inte en sekund på att ta ryggbedövning, halleluja att det finns sånna säger jag bara!
Sen gick det rätt fort, 10.30 var jag fult öppen 10 cm. Men då fyllde de ändå på bedövningen en sista gång. De trodde då att inom 2 tim skulle han vara född. Men tack vare sista påfyllningen så drog det ut på det lite till, så 13.19 föddes han.
Jösses vad ont det gjorde, men smärtan försvann så fort han var ute.
Det blev en liten kille som nu heter Lucas, han vägde 3585 gr och var 51 lång.
Hade lite trög start med amningen och han ligger på gränsen till för höga värden av gulsot, så därför stannade vi en dag extra på BB för att se at allt var ok.
Ska tillbaka i morgon för att följa upp gulsoten. Håller tummarna att den blir bättre så vi slipper behandling.
Har försökt ladda upp bilder på min msn sida men nåt är knas?! Vet inte om det är pga Vista?! Ska försöka fixa det sen.
Nu kommer syrran m fam och ska säga hej till vår lilla guldklimp
gratuelerar jess! Cad roligt! Jag visste att det skulle bli Lucas! ;)
Jag har inga ord för att beskriva hur glad jag är för dig och Martin Jess! Vilket vackert namn Lucas är Skönt att höra att allt gick bra, även om det är lite tråkigt att höra att han ligger på gränsen med gulsoten
Jag håller också tummar och tår för att ni slipper behandlingen.. och jag är övertygad om att han kommer att ha pefekta värden idag när ni testar om honom
Iza... Det är riktigt mysigt att ha hus, men man kanske skulle ha köpt ett lite nyare hus än ett halvrisigt ruckel från 1946 Visst har vi fått lägga ner en hel del pengar och arbete på huset, men det kommer att vara så otroligt fint när vi är klara. Det som slog mig i helgen är att till hösten så kommer vår källarvåning att vara helt klar och då är det inte så mycket kvar att fixa
Visst ska vi fixa till den inbyggda verandan så att B och jag får ett lite större sovrum och så behöver nog köket fixas till lite, men det är ingen panik med det. Lillgrabbens rum behöver vi inte göra så mycket åt.. möjligtvis måla om det och möblera det så att det blir snyggt
Vardagsrummet är ju redan klart.. Vi har väl haft en del funderingar på att göra om hallen, men än så länge har vi inte enats om vad vi vill göra där så det får nog vara
Att ha en stor egen trädgård är rätt så mysigt, men det är ju en del jobb med det också. Fast när jag är klar med att fixa i ordning alla rabatter så kommer höst- och vårjobbet att gå som en dans och då är det bara att klippa gräsmattan som behöver göras (samt att beskära äppelträden varje (eller vartannat) år
Jag är riktigt nöjd med mig själv.. har storstäda hela helgen. Källarvåningen behöver jag ju inte städa just nu... men övervåningen tog mig hela helgen att städa. Fast när jag storstädar så är jag extremt grundlig. Jag dammsuger alla böcker, torkar damm, flyttar på alla möbler och dammsuger och torkar golven där bakom, piskar mattorna (eller rättare sagt B får piska dom), torkar av alla lister och avslutningsvis så knäskurar jag toagolvet och köksgolvet
Bara ungarnas rum som inte är städat, men det får dom göra själva i helgen
Kul att höra att ni mår bra Jess och att förlossningen verkar ha gått smidigt och normalt!!! (och rätt så kort dessutom!)
Du får säga till om ngr veckor när du är ok med att vi kommer och hälsar på! =)
Längtar jättemycket efter att få se bild på plutten!
Någonting har hänt med mig på sistone.. helt plötsligt tycker jag att det är kul att påta i trädgården!!?
I helgen (igår eg.) har jag grävt upp två rabatter, sått gräs på flera ställen, köpt blommor, planterat och vattnat hela trädgården (har ont i HELA kroppen) Och det har krupit insektsäckel på mig och jag har inte dött av skräck...
Och imorse innan jobbet vattnade jag gräset igen... Vem är du som övertagit min kropp??? haha! Jag mår jättebra av det har jag märkt, man får fin färg, får lite träning och ligger inte bara och slappar i värmen..
Vi har städerska varannan vecka hos oss, jag skulle verkligen aldrig hinna göra det själv. Våra 230kvm tar ca 6h att städa med vanlig städning, grundlig städning tar 1,5 dag. Tack och lov för vår Mariola!!
I lördags kväll var vi 30- års kalas i Tyresö. Leo fick följa med så jag höll mig nykter och körde. Tomas däremot slog på stort när Leo gick och sussade i vagnen vid 19.30. När vi åkte hem vid 01 hann jag åka 200m sen var det dags för kräks-paus...
Igår på söndagen var han bakis och lyckades köra upp ett järnspett i tinningen så nu har han en rejäl blåtira runt ögat... haha! Lite snutten.. ;)
Hej!
Det blev en tuff natt, inte många timmars sömn...mat...mat....mat...mat. Jätteglad att han äter men ögonen gick i kors på mig, man blir helt frustrerad när man inte får sova.
Värderna på dagen blodprov var inte bra , de ringde för ett tag sedan och sa att vi måste in i morgon igen för nya och både jag och M tror nog att det blir att jag och lillkillen får läggas in på KS´s Astrid Lindgren några dagar
Men nu har vi lånat en extra pump som gör att vi ska ha bättre koll på att han får i sig rätt mängder mat.
Hör av mig när jag vet mer.
Sorry men bilder kommer dröja, inte prio ett just nu. Måste börja vila mer så jag har ork.
Han äter allstså bra på natten men på dagen är han loj som en döing, bara sover och vill knappt äta.