• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Bröllopstokiig

Åh, förstår dig Ylva, jag hade också blivit rasande om M hade gått och köpt saker för 10000 kr bakom ryggen på mig.
    Du gör helt rätt som agerar själv när det gäller källaren. Fixar inte b detta nu inom kort så kör på själv, bra jobbat!

Håller med Karin ang tapeter, kolla i målar/färg butikerna. Vi köpte våra i en sådan butik, de hade säkert närmare 100 pärmar med tapetprover i, så för oss var det svårt att bestämma två st.
    Vi har en brun med lite beige ryamatta från Mio, love it!

Tänkte jag skulle börja fixa klart barnrummet och kontoret snart. Vi hann ju bara flytta möblerna men sen tog det stopp när han kom. Vill ju ha upp gardiner, tavlor mm. Var på Ikea härom dagen och leta barntavlor,men det fanns inte en enda! Vart hittar man sånna?
    Gallerix har ju plancher, får kolla där ock köpa ram sen.

Min lilla kille har blivit förkyld
    Var tom hos läkaren idag, de ville kolla upp honom eftersom han bara är 3 veckor så lungor och allt var ok. Ok det var det som tur var. Det skär verkligen i hjärtat när man ser honom så hjälplös.

• Izunia

jess det är nog samma matta som den vi vill ha! :) Fast vi vill ha en rund.

Jag ska försöka kolla med ägaren var tapeten kommer fran! saaaa snygg alltsa!! :)

• Yllo

Så var jag hemma igen efter en helg på Åland. Meningen var att B skulle ha följt med, men det ändrades i torsdags kväll så jag for över ensam. Tyvärr verkar det också som om det snart är dags för ytterligare en begravning... min farmor är jätte dålig..

• Ammo

Beklagar Ylva. Är din farmor sjuk eller bara gammal, kanske både och?

Min lilla kille är fortfarande förkyld, men han äter som en häst så det är ingen fara. Var på Bvc nu och nu väger han 4380!
    Han blir ju snart 1 månad!fattar inte var tiden tar vägen!

Måste dock erkänna att jag känner mig rätt låst sen den lilla krabaten kom. Dels är man ju inte stenrik längre och eftersom han är förkyld så vill jag ju inte släpa med honom i butiker samtidigt som jag inte har några pengar att shoppa för heller, suck.. Så jag sitter här.....
    Men martin jobbar bara denna och nästa sen är han hemma 4 v, skönt.

• Yllo

Det är nog lite både ock. Hon är gammal, 91 år, och så har hon tappat livslusten också.. Förstår henne fullständigt då hon är så senil. Tydligen har hon matvägrat i en vecka nu och vill inte stiga upp eller något. Hon vägrar att svara på tilltal o.s.v.

Pappa var där på möte igår (på det hemmet hon är på) och dom kom då överens om att hon inte ska till sjukhuset utan att hon ska få somna in där hon är + hur telefonkedjan skall vara.. vem som ringer vem helt enkelt. Tydligen är det inte långt kvar nu för henne. Personalen på hemmet räknar med att hon ska somna in den här vecka.

Trist att lillkillen fortfarande är förkyld, men det är ju skönt att höra att han äter och lägger på sig Milda marsvin!! Har det redan gått en månad Helt otroligt, vart tar tiden vägen

• Ammo

Usch vad jobbigt. Men då har hon fått ett långt liv och känner väl att det är dags nu då...

• Izunia

oj ylva vad sorgligt.. :( Jag far väl säga som jess.. hon har levt länge och känner väl att hennes liv varit fullständigt och att det är dags att ga vidare. Ibland maste vi tänka pa de äldres/sjukas perspektiv och inte var egen. Det är väldigt svart. Jag ska absolut inte jämföra men sa var det när vi skulle avliva lilla Pärlan. Man gjorde det ju för hennes skull..

Nu blev jag helt ledsen...

jessie hur gar det där hemma? Nu har jag möjlighet att flyga billigt och skulle gärna komma upp till stockholm i slutet av sommaren eller hösten. Vi kan ju kanske ha en liten tjejträff alla?

Fick min lön och jag blev totalt chockad! :D Har varit och köpt ny matta till vardagsrummet idag och det blev en beige rya fran Ilva. ;)

• Yllo

Jo, hon har levt ett långt liv och hon har bestämt sig för att "slänga in handduken" Ska nog erkänna att jag nog tycker det är det bästa för henne för idag är det inget bra liv hon lever. Att sitta på ett hem och knappt känna igen sina egna barn.. hur kul kan det vara? Mig känner hon inte igen alls längre och då är jag ändå det enda av barnbarnen som kommit och hälsat på henne under alla år.

Igår råkade vi ut för något kul i alla fall

Jag bestämde att jag ville gå på bio, ville se Die hard 4.0. Sagt och gjort vi for iväg till bion och köpte biljetter till 18:15-föreställningen. Käkade och gjorde oss redo för biostunden. När vi ska gå in får vi veta att den som lagt schemat gjort fel. Det gick ingen förställning kl 18:15 Vi fick dock pengarna tillbaka för biljetterna + att vi även fick fribiljetter till nästa föreställning som gick kl 18:45 Snacka om service!! Dock blev det lite stressigt för oss i o med att vi tänkt fara och handla efter filmen.. Kom till ICA Maxi kl 21:30 och dom stänger kl 22. B kände sig omedelbart stressad av att komma dit så sent så jag tro nog att vi inte fick hem mer än hälften av det vi skulle ha köpt Men det kommer fler dagar och ICA finns ju kvar

• Victory

Hallåj girls!

Usch, vad tråkigt med din farmor, Ulva! Det låter lite som när D:s farmor dog. Hon var 92 år och klar i knoppen men hade nästan ingen syn eller hörsel kvar. Det måste ju kännas jättehemskt, att helt tappa kontakten med omgivningen. Hur som helst så bröt hon lårbenshalsen och efter det verkade det som om hon bestämde sig för att hon inte ville leva mer. Så hon slutade att äta. Dock hade hon ett starkt hjärta så kroppen höll ut ganska länge innan hon till slut dog. Det var en riktig krutgumma det, uppvuxen i västerbottensfjällen och stark som en hel karl!

Nu är det dessutom ett år sedan min mormor dog så jag förstår precis hur det känns för dig!

Hoppas att lillkillen repar sig, Jess! Och att ni har det bra i er lilla nya familj!

Jag har semester och vi har äntligen fått massor gjort här hemma!! Pappa har hjälpt oss tapetsera med Easy Cover, hela hallen, entrén och matrummet. Så nu ska det bara målas och sättas upp fondtapet. Ute i trädgården har mamma och svärmor hjälpt mig med de ogräsbevuxna rabatterna så nu börjar det se riktigt bra ut även där! Jag har planterat i krukor och vi har fått det så fint på altanen!

Iza: Jag ska också välja tapeter till en fondvägg men jag kan inte besämma mig. Jag har funderat hela vintern och våren men nu börjar det ju bli dags att bestämma sig *Suck*. Jag tycker Midbec har många fina, kolla deras hemsida.

Puh! Det är så varmt här så man orkar nästan inte tänka! Borde ta mig an nästa rabatt men den ligger i solsken och det är så hett. Daniel jobbar ju hela sommaren men nu är han ledig i två dagar så vi funderar på om vi ska jobba här hemma eller åka till stugan och slappa! Vi har inte många lediga stunder ihop så det vore verkligen skönt med lite ledigt tillsammas.

Ha det jättebra allihopa!

• Yllo

Fy 17 va orättvis Vicky!! Här är det kallt och regnar till och från hela tiden Jag vill ha värme nu!!

Ska göra mitt första försök att baka en våningstårta idag.. Ska bli spännande att se hur det går. Lägger ut bilder på min sida när jag gjort den.

Svar på tråden Glitter tråden...3