Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Åker till landet nu och kommer hem i slutet av veckan, ha de bra så länge
Hej tjejer!
Vi har varit i sommarstugen i helgen. Inte något superväder men väldigt skönt att komma ifrån en stund och bara vara tillsammans. Det är första helgen på evigheter som vi är lediga tillsammans! Har fiskat och läst och ätit och druckit gott! Riktigt avkopplande med andra ord. Nu jobbar jag en vecka till innan jag får min andra semesterperiod!
Vi har tänkt boka resa till Thailand i vinter. Men jag är ju inte så insatt i allt det här så jag undrar om ni har några tips och råd. Vi funderar på att boka ett direktflyg med Apollo från Luleå till Phuket, två veckor i november-december. Bara flyg, så att vi kan åka runt lite, t.ex. till Krabi. Det kostar ca 18 600 kr för båda två, tor. Är det ett rimligt pris för bara flyg? Är det lätt att boka hotell separat (kanske de två första nätterna). Är det lätt att få hotellrum när man väl är på plats? Jag frågar er för jag har för mig att någon av er har varit där och så är ni mer beresta än oss!
Vicky:
Vår resa till Thailand går på 17.800 kr tor för B och mig (3 veckor) och då är det bara flyget!
En av mina arbetskamratet far ner till Thailand varje år och bokar bara flygstolar. Sedan bokar hon hotell själv via internet.. Enligt henne är det mycket billigare och enklare att göra så. Vad jag har förstått av vår turistguide (boken) så är det väldigt lätt att få tag i hotellrum, men att de största turisthotellen kan vara fullbokade, men att man med fördel kan välja ett annat billigare hotell.
Ett hett tips är att du köper den lilla turistguiden.. i den finns massor med hotell i olika prisklasser upptagna
När ska ni åka dit Ylva?
Vi far den 1/12 från Arlanda. Mellanlandar i Helsingfors (Finnair) och sedan direkt vidare till Bangkok
Låter härligt Ylva! Pga mitt jobb måste vi åka kring ett månadsskifte och kan bara vara borta max två veckor. Och jag vill inte vara borta vid jul/nyår så det lutar åt månadsskiftet november/december.
Samtidigt som oss då Fast vi stannar ju tre veckor. Kommer hem igen den 21/12 så jag får bråda dagar att fixa iordning allt inför julen när hela släkten kommer
ohh thailand.. jag vill ocksa resa nu!! Ligga och grilla nanstans i solen. Känner mig sa blek och trakig.
Jag är ledig nagra dagar nu framöver och vädret börjar ju ga at fel riktning... typiskt. Man kanske ska skaffa sig en solariebränna iaf.
Ylva, flyger ni till Phuket fran Bangkok?
Era flygbiljetter later dyra... :? Det är mer än vad vi brukar betala hela vägen till Sydney!! :o
Nu sag jag att det gäller er bada... men det verkar ända dyrt..
Hej Tjejer,
Jag tänkte på titeln på tråden "Glitter-tråden" och undrar om ni vet vart man kan köpa små stenar att smycka håret med på den stora dagen.
Om jag är helt ute och cyklar och frågar om något helt annat än vad tråden handlar om ber jag om ursäkt...