• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Yllo

Karin, jag tycker du är jätteduktig som ändå står ut trots alla frestelser. Försök tänk att det bara rör sig om några veckor av ditt liv så är det lättare. Att ha gått ner så där mycket som du redan gjort på så kort tid är otroligt bra! De flesta jag har pratat med har endast gått ner 2 kg den första veckan *ler uppmuntrande*

Trist att båda bröllopen är samma dag Jess.. Själv skulle jag gärna vilja gå på ett bröllop, men vi har ingen i bekantskapskretsen som ska gifta sig *snyft* T.o.m. min kusin (hon som kommer efter mig i åldern) smet iväg och gifte sig borgerligt.. så av oss kusiner är det bara jag som gift mig i kyrkan och med fest (dock är bara 3 av oss gifta än så länge)
    Jag håller med Vicky om att du ska äta det du har lust med nu när du ammar. Alla jag har pratat med säger att dom rasat i vikt när dom ammat.. + att dom aldrig haft så fina starka naglar som då när dom bytte blöjor och så

Själv känner jag mig väldigt off just nu. Tror att en hel del beror på de problem B och jag har just nu.. men förhoppningsvis så ska väl det reda upp sig snart. Vi har i alla fall lyckats sälja Skodan för mer än vad vi räknade med.. Vi fick 23.000 kr för den Så nu har vi i alla fall lite mer pengar till renoveringen och kanske kan vi även smyga undan en slant till resan i december OM nu inte B spenderar allt på skit igen *mutter mutter morr morr*

• BlueTopaz

Hihi, lustigt Jess.. Jag skrev in mig på 64, gick upp till 82 och vägde 74kg en vecka efter förlossningen.

Trist med bröllopen och att ni måste splitta er!! Men ibland kan det ju vara kul att få gå bort och festa själv också!

Slå en pling till Tomas om du vill Jess, han är ju hemma ensam med Leo nu fram till slutet av aug. Han skulle säkerligen uppskatta en prommis med er. Kan sms:a numret om du vill.

Trist att det är jobbigt Ylva!! Vi har precis kommit ur en jobbig period så jag minns väl hur dåligt man mår. Var inget som riktigt kändes kul. MEN man måste väl ha de där perioderna för att riktigt uppskatta när allt är bra kanske!? (Undantaget er Jess som aldrig bråkar =) ) Hoppas iaf att ni snart kommer bra överens igen!

Själv har jag mer eller mindre utan mening lyckats bråka med Tomas kusin.. Är besviken på henne för att hon messat till sitt liv rejält (inte bara hennes fel dock) och tycker att hennes familj ska ställa upp i vått och torrt och ta hand om det. Bla var hennes pappa hemma med hennes barn på vårt bröllop fastän han så gärna ville gå (ingen barnvakt fanns att tillgå). Jag tyckte att hon solklart skulle stannat hemma..
    Iaf så har hon kontaktat oss flera gånger om att träffas och jag har ingen lust efter det där och att behöva se hur hennes utbrända föräldrar jobbar med hennes barn. och nu ville hon absolut veta varför... Kanske inte var så bra att säga ngt, men nu är det iaf ute i luften, det som alla tycker men ingen vågar säga.

oj, möte..

• Ammo

Tråkigt att höra att ni har det lite spänt mellan dig och Bosse. Jag är ju som Karin skrev inte den som kan ge så bra råd eftersom vi aldrig bråkar. Men mitt enda råd som jag använder mig av är att alltid säga vad man tycker innan det blir ett irritaionsmoment, då är det lättare att prata om saken.

Det hade absolut varit skoj att partaja loss själv också...om jag kunnat vill säga. Men jag måste ju ensam ha hand om lillkillen då. Och eftersom han bara är 3 mån då och ammas så vill/kan jag inte lämna ifrån mig honom än. Så det lär väl bli middag och kanske en stund till sen blir det svårt att vara kvar när dans och musik drar igång för fullt
    Och eftersom det är en av mina bästa vänner så känns det lite tråkigt att inte kunna dela hela kvällen med henne aktivt.
    Hade varit lättare om Martin varit med så hade man kunnat turas om.

• Ammo

Ville bara titta in och önsk er alla en riktigt GLAD MIDSOMMAR!!!

Vi ska vara hemma och ta det lugnt. Min bästis m fam kommer snart, då blir det sill-lunch (blä..) sen upp till stången och grillning i kväll.

kram på er alla!

• Izunia

hej mina söta! jag har verkligen saknat er!!

Fullt upp har det varit! Midsommar blev ju inget firande och jag ska upp igen kl 03 inatt...men sen har jag 3 dar ledigt!

Jess vad "trist" med 2 bröllop - samtidigt!
    Det finns väl inget annat ni kan göra än att dela upp er.. (?)

Jag maste snart lägga upp lite bilder pa Elton! :) Jag var ca 2 meter fran honom och fick tom ett plektum fran gitarristen! :) Andi blev glad för presenten!

Nu ska jag stryka, kolla film och soooova...

Puss sa länge!

• Victory

Hoppas ni alla har haft en bra midsommar! Själv har jag haft ett lugnt firande med familjen (D jobbar natt hela helgen). Imorgon ska jag på systerdotterns 3-årskalas!

Men nu är det dags för sängen!

• Yllo

Trevlig fortsättning på sommaren tjejer

Midsommaren här var väl rätt ok. B sa till mig att vi skulle till våra kompisar kl 15 och strax över 14 ringde dom och undrade var vi var.. Vi skulle ha samlats kl 13 visade det sig Vart rätt så kul, men inte lika kul som vi brukar ha. Vid 23-tiden gick vi hem och då hade både B och jag hunnit sova ca 30 min på soffan hos våra kompisar.. Vi tröttnade när dom började tjata politik *suck*
    Annars har vi haft en skön helg. Idag kom en av mina kompisar från Åland över och vi var och fixade hennes naglar. Själv hade jag tagit ledigt från jobbet. Otroligt nog lyckades vi se fel på klockan så helt plötsligt var den 17:40 och hon skulle måsta fara från oss strax före 17 för att vara säker på att hinna med båten. Tack och lov hann hon fram i tid (20 min till godo) och efter att ha kört som en blådåre från oss till Grisslehamn

Vårt trassel har mycket att göra med att B slösar bort en massa pengar utan att ens lyssna på mig. Här för en tid sedan köpte han en sak för över 6000 kr trots att jag sagt NEJ (han frågade först). Till saken hör att han har tjurat i flera veckor över att pappa sagt att han ska betala rörinstallationen i källaren.. B tycker att vi ska sköta den biten själv.. men hur i hela friden ska vi någonsin få värme i källaren om han smiter bakom ryggen på mig och köper en massa prylar? Nu under de senaste två veckorna har han sakta men säkert erkänt att han köpt in prylar för över 10.000 kr Ja, jag är ordentligt sur på honom och har sagt det åt honom, men det verkar som om han inte riktigt bryr sig utan kontrar med att jag lägger pengar på cigaretter Milda marsvin!! Jag skulle väl inte gnälla om jag tog pengar från renoveringskassan till mina cig.. men jag använder mig utav mina fickpengar, den summan som vi båda får varje månad till att leka med *suck*

Nej, nu ska jag ta och krypa till kojs, är trött som en gnu just nu.. Måste försöka få tag i rörpularen i morgon, lyckades inte få tag i honom idag, och beställa rörinstallationen för nu har jag fått nog och tvärvägrar att duscha i ett kallt garage en vinter till!! B har dock lovat fixa iordning badrummet åt mig till hösten (samt tvättstugan) och vi har lyckats sälja ena bilen så jag har 23 glada laxar på mitt konto. Jag kommer inte att föra över pengarna på hans konto!! utan behåller dem hos mig för att betala materialet som vi måste köpa in..

Ha det bra tjejer så hörs vi snart igen

• Izunia

ylva vad trist att ni brakar om sana saker. Förstar att det maste varea mkt frustrerande.

Jag har nu fatt för mig att tapetsera var fondvägg i vardagsrummet. Den är just nu mörkgrön och jag vill tapetsera den i en beige/guld metallic mönstertapet som jag sett idag! :) Vet dock inte var jag ska fa tag pa den.. Är det nan som vet eller har tips om snygga tapeter?
    Jag försökte fraga pa caféet idag där jag sag tapeten men tjejen som jobbade där visste naturligtvis inte vart den var inhandlad. Grymt snygg var den!

ny matta i vardagsrummet behöver vi ocksa! Men vi har hittat en snygg beige/brun stor rund ryamatta pa Mio.

annars? vad händer tjejer?!

• Yllo

Hihihihi... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta så jag skrattar istället.

Idag fick jag tag i rörpularen och beställde installation av rören och elementen i källaren. Detta har jag i flera veckor pratat med B om. Fick dock veta att det nu skulle bli ca 19.000 kr dyrare än vad offerten var på (den är iofs över 1,5 år gammal så...) Nå i alla fall så ringde jag B och berättade att jag äntligen fått tag i snubben och beställt installationen. Han får ett utbrott och säger att jag inte kan ta sådana beslut helt ensam :-O :-O Men, hallå.. jag har ju försökt prata med honom om det i flera veckor..

Nåja, några timmar senare ringer han upp mig och meddelar att han fått tag i två rörfirmor som ska komma och titta på jobbet nu i veckan *skrattar uppgivet och skakar på huvudet* Nu har han alltså äntligen kommit till skott och fixa fram folk *milda marsvin* Han vill alltså att jag i morgon ska ringa till min rörfirma och be dom avvakta med att beställa hem materialet tills vi fått in offerterna från de här två firmorna som B kontaktat.

Vad jag inte förstår är varför han inte har kunnat fixa det här tidigare?? Tydligen tog det inte så lång stund att boka in dessa firmor och han har ju haft 2 år på sig??? *konfunderad och förvirrad*

Ähhh... det kommer nog att lösa sig till slut

Iza: Låter jättesnyggt med den där fondtapeten... Tyvärr vet jag inte så mycket om var man hittar en sådan, men Karin och Jessica vet säkert. Själv är jag inte så där jätteförtjust i fondväggar, men det kanske har att göra med att jag hade Fablernas värld som fondvägg i mitt barnrum... min bror hade en vägg med gula solar, vardagsrummet hade någon sak med skog och köket hade en brun vägg... Typiskt 70-tal.. Jag kan tycka att det är jättesnyggt när jag ser det på bild.. eller hemma hos någon annan, men själv skulle jag nog inte vilja ha en fondvägg.. men det är jag det

• BlueTopaz

Hihi, ja varför är många killar så där Ylva???!! =(

Iza, kolla alla måleributiker i närheten, de har bäst utbud av tapeter. De stora byggvaruhusen har inte så mkt..

Ring till cafét och fråga efter ägaren, han/ hon vet säkerligen vart den är köpt. Vi köpte alla våra fondtapeter på Bygg- ole men de finns dessvärre bara i sthlm. Alcro och beckers har butiker här och där med tonvis av tapetprover.
    Här kan du se länkar till bygg-oles tapetleverantörer: www.byggole.se/sortiment/textil.htm

Svar på tråden Glitter tråden...3