• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Izunia

gud vilken energi ni har tjejer!!

Jag har varit och fönter-shoppat barnvagn med min vännina! :) Vilken jungel! Hon star och velar mellan 2 vagnar. Hopplöst svart alltsa. Det star mellan Emmaljunga Zerox 360 och Quinny speedi.

Jess vilken blev det för er till slut?

• Ammo

Vi har en Emmaljunga cerox 360 och är sååå nöjd med den! Visst den är lite tung att bära in och ut ut bilen, väger ca 14 kg (men det finns många som är tyngre).

Har varit och shoppat lite jag med idag, en topp och sen en massa nya blommor till ytterkrukorna. Planterade massor av blommor förut i dem men de har blivit så fula så nu var det dags för nya.

Har haft gäster under kvällen, de jag delade min häst med. Så hela denna dag har bara rusat förbi.

Lillkillen är inte 100 än men mår mycket bättre nu.
    Här är några nya bilder. Klicka på 4 veckors bilden, är han inte för söt?! Den togs idag
    www.familjeliv.se/krypin/ammo/galleri.php
    Nu är det dags att krypa ner i sängen och mysa.

• Yllo

Hej tjejer!

Lucas blir bara sötare och sötare Jess!! Vill också ha en så söt unge.. fast jag skulle vilja ha en liten flicka

Gjorde min första våningstårta igår kväll. Tog bilder också som jag ska lägga ut i kväll har jag tänkt. Orkade aldrig igår då jag inte var klar förrän 23:30 *pust*
    Blev kanonfin MEN i morse när jag tog fram den så hade den börjat rasa Förmodligen ska man inte montera ihop den dagen innan.. men hur skulle jag kunna veta det?? Nåja, den går säker att äta ändå

• Izunia

Ja jag vill se bilder ylva!!

Jess, vad tråkigt att han inte är riktigt frisk än. Vad säger de att det beror på?

Ja den vagnen verkar bra! Det negativa vi fick höra om den var att den kan vara svårkörd i slask/snö (hur ofta plogar de inte??),att man inte kan fälla ryggstödet helt i sittvagnen. Det är en liten brytning (i Quinnyn också) och att det inte finns en handbroms..

Tycker du inte att liggdelen är lite låg? Att man måste böja sig mkt. Men det måste man på nästan alla nya vagnar.

Nu ska jag snart iväg och jobba.

Kram kram

• Ammo

Min kompis har en Teutonia som nästan är edentisk med min och hon tyckte inte det var några som helst problem att köra den i vintras...Man kan ju dels låsa de små hjulen lätt eller så vänder man bara på den och har de stora hjulen fram om man tycker det är lättare.
    Det finns nästan inga ledade hjul som är stora tyvärr.
    Vad menar du att det inte går att fällaryggstödet? Det är ju nedfällt nu när man har liggdel?!
    Handbroms finns ju inte på så många vagnar, men jag håller med om att jag kanske saknar en när man går i nedförsbackar.
    Att den är låg kan jag också hålla med om, men som du skrev, de flesta är så nu, men det är inget som stör mig alls, har ju aldrig haft någon hög så jag kan känna skillnaden...
    Vilken Quinny har hon tittat på?
    Min syrra har en Quinny, en tre-hjuling, helt ok, smidig att köra osv men har tyvärr rätt många nackdelar som tex att den tippar lätt..vilket jag tycker är det värsta.

När bebisar/småbarn är fökylda kan det sitta i länge. Syrrans Elias brukar vara dålig i flera veckor när han väl åker på en förkylning.
    Men Lucas är nästan helt frisk nu, ett par dagar till så är det nog borta

• Ammo

Dessa är ett alternativ
    www.baby4.se/
    Kolla Bertinin x4. Detta är min jobbarkompis som säljer (hans hemsida)Han har nu slutat på Hp för att sälja barnvagnar.
    Hade jag vetat det innan jag beställde så hade jag köpt av honom. Har kollat på dem och de är riktigt bra!!!

• Ammo

Ylva, du är fantastisk duktig, du borde verkligen göra något med din talang!

• Yllo

Jag tar emot beställningar *hihihihi*

Skämt å sido.. Jag vill inte låta självgod eller så, men jag tycker nog att mina tårtor är godare än tårtor från vissa konditorier. Saftiga och goda och inte det minsta torra

Svar på tråden Glitter tråden...3