Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Härligt att höra att allt gick bra och att ni är hemma nu! Tråkigt med värdena, hoppas att det rättar till sig. Skönt i alla fall att vi har bra sjukvård i Sverige!
Det där med nätterna är förstås jobbigt! Du får väl försöka sova när han sover, dvs på dagen!
Har varit inne på BB igen. Han hade gått upp 90 gr i vikt, så skönt att höra eftersom han tappade från 3885 till 3220, sen 3230 men nu väger allstå 3320, så där är han på banan igen!
Vi har kört ett ordentligt teamwork hela sista dygnet och trugat i honom mat, så hårt att mina bröstvårtor blöder! INTE skönt kan jag lova. Har fått/köpt en massa olika "skydd" som de rekommenderade idag så de ska bli bra igen.
Gulsotsvärderna som låg på 257 i söndags, 306 igår, hade nu sjunkit till 270. Men det är förhögt så det blir ju in i morgon igen och ta prover. Men det är ju bättre än att läggas in på behandling.
Som ni säkert förstår så har jag inte så mycket mer att berätta om nu, vårt liv kretsar kring vår lilla guldklimp och jag ber om ursäkt om jag babblar på för mycket ...
Skönt att värdena sjunker i alla fall Inte kul att höra om dina stackars bröstvårtor *huga, gör ont i mina när jag läser om det*
Förstår fullständigt att du babblar massor om lilla Lucas just nu han är ju i alla fall er lilla guldklimp
Jag ska till läkaren idag och få veta vad vi ska göra åt den där lilla knölen i huvudet.... Ser fram emot att få klara besked (förhoppningsvis, vet ju hur läkare är) och därefter kunna planera lite vad som kommer att hända. B har i dag på morgonen fått order om att kontakta sin vvs-kontakt och kolla vad/hur/när han kan göra rördragningen.. och om han inte gör det den här veckan (att B pratar med vvs-killen allstå) så kommer jag att på måndag ringa och beställa rörinstallationen från ett företag
Måste försöka få tag i en zinkbalja idag också.. den får inte vara för stor, utan gärna en 15-20 l balja till ett bra pris.
Babbla på du Jess, det är bara kul att höra hur ni har det! Jag tycker du låter förvånansvärt positiv ändå måste jag säga, den där första veckan med babyn är så sjukt jobbig!! Jag tror många undrar vad de eg. har gjort och kanske i viss mån ångrar sig, men det går över efter de första 3 veckorna oftast när kärleken för bebben verkligen växer fram.
Jag använde också amningsnapp, gud vad skönt det var att slippa den där värsta smärtan i brösten! Nackdelen är dock att det är mkt svårare för bebben att suga ur mjölken så man kan behöva amma mkt oftare och längre stunder. Men det beror på hur starkt barnet är.
Blöter du amningsnappen innan du sätter på den så sitter den bättre och det blir lite lättare för Lucas.
Hoppas att gulsotsvärdena blir mkt bättre till idag då!!
Berätta vad läkaren säger sen Ylva!! Hålle rtummarna för dig!
Nu har jag träffat el doctoré (som jag säger )
Det visade sig att tumören i hjärnan är helt ofarlig (nåja, så ofarlig som den kan vara när den sitter i hjärnan) och att det med största sannolikhet rör sig om en cysta. Läkaren skall skriva remiss till öron/näsa/hals-kliniken för bedömning och ställningstagande till att ta bort den. Den sitter nämligen i nosnivå och enklaste sättet att ta bort den är förmodligen att göra det via munnen.
Fick också veta att svaret på biopsin jag gjorde för över 2 månader sedan inte har kommit. Preliminärsvaret har kommit och det visar tecken som tyder på att jag har en mitokondriell sjukdom (fråga mig inte vad det är för det vet jag inte) men att dom just nu håller på och DNA-klassificera provet för att ta reda på vilken typ det är jag har.
Ett som är helt säkert är i alla fall att jag har fått en rejäl skada på balansnerven, men varför.. det vet dom inte än.
Det som nu skall göras är:
1. Ny magnetröntgen av halsryggen (nacken) i o med att jag har stora problem därifrån.
2. Remiss till ÖNH för cystan.
3. Ny Enmg-undersökning av samtliga nerver i hela kroppen för att undersöka om fler nerver än balans-, hörsel- och synnerven blivit skadade.
4. Brev till min ögonläkare med önskemål om remittering för DNA-klassificering av min ögonsjukdom samt kartläggning till varför jag har den.
Detta är väl vad som ska göras i första hand och sedan får vi se vad som händer därefter.
Dock tyckte min läkare att jag mycket väl kunde prova mig på den där "sluta röka" behandlingen som jag läst om.. den där som fungerar som ett EKG, har för mig att jag nämt det för er tidigare...
Jess, B hälsade att han hoppas att Lucas snart blir bättre och att han känner med er just nu. Det är ju som Karin sa.. inte så lätt den här första tiden med en bebbe som är sjuk..
Nu har det vänt!
Var inne idag igen och tog blodprov. Stackarn, hans små händer är helt blå av alla stick. Men nu har värderna sjunkit ytligare och han hade gått upp hela 105 g sen igår så vi slipper åka dit i morgon nu, men får ha det under uppsikt, skönt!
Håller tummarna för dig Ylva, önskar att du inte skulle råka ut för allt på en gång, en sak är tillräckligt. Men det var ju positiva nyheter med systan, kände att jag pustade ut när jag läste det.
Nu är det matdax igen...sen ska jag nog sova, är helt slut.
Skönt att höra att Lucas mår bättre nu!
Du får hojta Jess om du vill ha hjälp eller råd om något!
Nej, det är verkligen inte rättvist Ylva.. Jag hoppas verkligen att det visar sig att inget av det är farligt eller lindrigt iaf. Men det var ju otroligt bra att tumören troligen visade sig vara en cysta!
Jag sitter på powerpoint kurs på mitt gamla jobb idag, kul att vara på besök!
Ikväll kommer ett gäng tjejer till mig för att diskutera en tjejresa till Grebbestad som vi ska göra i sommar. Det ska nog bli kul!
Iza, är du hemma den 28/7? Vi pratade om det tidigare och då visste du inte hur du skulle jobba. Vi är ju i F-bo då så lite party skulle ju inte vara fel =)
Hej tjejjer, för en gångs skull är det mest jag som är här.. saknar dig Iza!
Ylva, jag har en massa frågor om cambridge om du har tid att svara??
De första 2kg man tappar (muskelreserven av kolhydrater) får man tillbaka dem så fort man slutar på ren kur?
Hur länge åt du ren kur och motionerade du ngt under den?
Hur mkt gick du ner vecka för vecka?
Hur gick du över från ren kur till mat igen och vad hände då?
Jag har gått 2,5 dygn på ren kur nu och har tappat reserven på 2 kg och står nu på 59,7kg (men eg 61,7 fortfarande iom att man får tillbaka reserven sen).
Sitter och dricker på en mintchokladshake med is, riktigt gott blir det med is! Dricker shake på morgonen och soppor till lunch och middag.
Tänkte gå 2 veckor ren kur, mer om jag orkar och sedan äta blandat. Men det är inte kul att fira tomas födelsedag ikväll och midsommar på kur. Dock underbart när vikten bara rasar =). Målet är iaf 55kg, men måste alltså ner till 53 på vågen innan jag slutar med cambridge.
Hur mår ni idag Jess??
Karin:
När jag slutade ren kur gick jag upp kanske 1,5 kg.
Jag körde ren kur i ca 2 veckor, fick rekommendationen av en konsult att gå över till blandad kur eftersom jag totalt tappade all hungerskänsla. Höll knappt få i mig de där 3 påsarna heller.
Motionera??!?!? Jag?!?!? Uscha! *fnittar* Nej, jag motionerade inget alls, inget mer än det jag går på jobbet ändå.
Första veckan gick jag ner 6 kg (om jag inte minns helt fel).
När jag slutade med ren kur så gjorde jag som dom säger att man ska göra. Första dagen åt jag lite kyckling och trappade sedan upp maten tills jag nått en normal måltid (hade nog lite bråttom så det tog mig 3 dagar att komma dit). Det som hände var att jag gick upp 1,5 kg, men dom gick jag ner nästan direkt igen. Första veckan med blandad kur gick jag ner totalt 3 kg (inkl de 1,5 kg som jag gick upp) därefter minskade jag några kg i veckan under ca 2 månader. Efter 2 månader hade jag gått ner ca 13,5 kg, men av någon anledning gick jag upp 2 kg igen. Sedan stannade jag på 65 kg (vägde 76,5 när jag började) och nu har jag stått still på 65 kg i över en månad. Visserligen har vi syndat en hel del + att jag inte ätit soppor alls på några veckor nu. Sedan mumlar vissa konsulter om att jag stannat på vågen p g a att jag inte äter 3 st påsar om dagen + en måltid... Mitt mål är också 55 kg och nu efter sommaren ska jag köra en omgång med ren kur igen. Ska ner till 55 innan vi far till Thailand.
Snart far jag iväg till Åland igen. Om knappt 1 timme är det dags att fara Ska bli skönt att komma hem till pappa över helgen + att jag och B behöver nog lite tid ifrån varandra just nu.. Vi har väl en 1-års kris kanske..
Tack!!
Hur mkt gick du ner andra veckan på ren kur då?
Jag hoppas på att jag ska gå ner åtminstone 5kg på två veckor.. (det brukar ta längre tid att gå ner för mig än för andra tack vara pcos:en) plus att jag inte har ngn övervikt och då går det så klart långsammare.
Duktigt av dig att klara så mkt!!!
Då blir det nog inga problem att gå ner resten sen!
Trist att det är jobbigt hemma, men så är det ju till och från.. även hos oss.
Hoppas du får det mysigt på Åland!