Glitter tråden...3
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!
Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)
Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html
haha andi har ocksa acer! :D Men jag funderade pa HP. Vill ha en sa liten som möjligt eftersom den bara ska "resa" hela tiden.
Vad söt Lucas är!! Jättefin! Har kanske fragat tidigare men glömt.. hur var förlossningen?
Fattar ni att jag kom hem för 30 min sen.. Nu ska jag SOVA! God natt!
oj, Iza, ´har du partajat eller jobbat så sent/tidigt?
Många köper Acer för att de oftast ligger lite lägre i pris än Hp, det var deras enda sätt att slå sig in på marknaden. Men nu har de inga pengar kvar att satsa och tappar därför både marknadsandelar, och kvalite på service och där igenom även förtroendet bland vissa säljare (men det säger ju de inte till kunderna i butik, de måste ju sälja ändå).
Samma problem har Elgiganten haft med sina överlager med Packard Bell. Hp är slut innan de får in dem (även på Onoff) medan andra märken finn för mycket av i lager.
Om du vill ha en liten dator så finns det en 12":are som är klockren för dig!Har dessutom dubbla batterier med och touchskärm, sååå coool! Alla kedjor säljer den. Den som fanns när jag slutade hette Hp tx1020 och låg runt 12000 kr drygt. Det kan ha kommit ut en ny men den heter också i så fall Hp tx ett tusen nånting. (ej 1040, den är dyrare)
Det kanske är för dyr men det finns ingen annan tillverkare som har en liknande dator om man kollar på pris och prestanda.
h10010.www1.hp.com/wwpc/se/sv/ho/WF06a/23355-186369-1291457-1291457-1291457-12922340.html
Förlossningen, nej du har inte frågat innan. Kan försöka fatta mig kort.
Onsdag: Vi är ute oc firar nationaldagen, känner inget med tycker det är jobbigt att gå, flåsar som en flodhäst
Enda gången under 9 mån som jag vilar/sover på eftermiddagen 17-18,30.
Pratar med mamma vid 20 och får då ont i magen. Känner sen av det någon gång i timmen under hela kvällen så jag anade att något var på g då.
Somnar men vaknar var 50 min då jag får lite ont.
Torsd: Vaknar vid 03, då kommer värkarna varje kvart och jag kan inte somna om, de gjorde inte så jätteont då men som kraftig mensvärk.
Vid 05 drog någon ur korken och vattnet kom. Och med det rejäla värkar som gjorde ONT.
Efter att ha ringt 2 ggr till Danderyds sjukhus så åkte vi in och när vi kom in var kl ca 06.40 och jag var då öppen 4 cm (av 10).
Då fick jag ryggmärgsbedövning, halleluja för den säger jag!!!Hade aldrig fixat det annars.
10.30 var jag öppen helt (10cm) men fick ändå en dos till med bedövning eftersom jag började få ont igen och de trodde det skulle dröja lite till innan det var dags att få ut honom.
13.19 är han sen född, det drog ut på det lite extra pga sista bedövningen så de satte in värkstimulerande dropp.
Men när han kom ut så fanns ingen bedövning kvar kan jag lova.
Som Babben Larsson sa "-bajsa ut en soffgrupp så får du känna hur det känns".
Kan nog hålla med henne på den punkten
Men sekunden efter han var ute så var smärtan HELT borta och lyckan var total. wow säger jag bara, hur ont det än gjorde så har man förträngt den redan.
Efter att ha fått i oss mackor mm, duschat och vägt, mätt osv så blev vi förflyttade till patienthotellet. Det är ett vanligt hotell men 2 av våningarna är avsedda för nyfödda och bemannade med barnmorskor.
Så fanstastiskt personal att man blev gråtfärdig när vi tackade av dem.
Oj det blev lite långt ändå, sorry.
Åhhhh... Milda marsvin vad söt han är lilla Lucas!!
Va f*n har ni fortfarande inte fått bilderna från fotografen!! Skandal!! Dags att ta i med hårdhandskarna Iza. Så här lång tid är inte acceptabelt för ett proffs, så är det bara.
Lite trött idag så jag orkar inte skriva mer, måste försöka koncentrera mina krafter på jobbet och få undan lite.... Vi höres lite senare
Kramar //Y
Han är supersöt Jess!! =) =) Han liknar verkligen båda två också, det är rätt ovanligt när de är så små.
Hur mår ni nu då? Hur går det på nätterna?
Har rätt lite på jobbet just nu igen..
Står på strax under 59kg idag och det är 6:e dagen, dvs jag har gått ner lite drygt 3kg bara. Suuurt.. men jag är ju inte överviktig så det går väl kanske mkt långsammare då. Jag har iaf minskat 1,5- 2cm runt höften, midjan och under brösten. Brösten har tack o lov minskat en del också, helt plötsligt kan jag ha normala bh- storlekar och lite roligare bh:ar, wohooo!
Får se hur länge jag pallar att gå på ren kur. Har fått stå ut med 4 middagr i rad nu där andra suttit och ätit typ oxfilé med bea (flera gånger om), haloumi ost, mozarella och tomatsallad, fruktsallad, jordgubbar med grädde, tårta, bullar, chips och cashewnötter som jag bara älskar. Har lagat två av middagarna själv dessutom utan att få smaka på maten (smaka och spotta ut är det som gäller) Livet är hårt!! haha
Hoppas det blir mkt sill på midsommar för det avskyr jag iaf!! haha
Har iaf 5- 5,5kg kvar nu (eftersom jag nog får tillbaka minst 1,5kg direkt)
Var bara tvungen att gnälla lite.. vet att det är självvalt!
Lucas tackar och rodnar över era komplimanger
Vi mår bara bra.Har inte fått någon jättesyrsel på nätterna än, varannan natt funkar klockrent och varannan är lite kinkig, men det blir bättre och bättre. Tur att man är två som vaknar och kan hjälpas åt, hoppas att det funkar bättre tills M börjar jobba den 26:e.
Iza, skrev ni något avtal med fotografen?
Man vill ju inte "råka i luven på varann" men du måste göra något nu så han fattar att detta är inte ok.
Karin, jag tycker inte alls att du låter gnällig utan snarare JÄTTEDUKIG!!! Jag försöker hålla mig borta från fika nu i veckan eftersom det säkert blir mycket gott till helgen, men inte ens DET klarar jag av!!! Det fanns bullängd till fikat och jag bara MÅSTE smaka... Usch, jag har ingen karaktär! Så du är ju jätteduktig om du tom kan laga oxfilé utan att äta det!!!
Tack Victoria!!! Behövde verkligen höra det!
Men, jag tror att man kommer till en viss punkt i livet då man bara känner sig färdig med hur man ser ut när man har gått och gnällt en längre tid. Och då finns det bara en väg att gå, neråt i vikt.
Jag köpte precis nybakade bullar och wienerbröd till grabbarna på jobbet och satt med på fikat och drack min shake. Visst lockar bullarna!! Men det valet finns bara inte att ta en. Då förstör jag över en veckas hård bantning.
Sen får vi se hur bra det går efter kuren är klar däremot... ;)
58,5kg idag, långsamt neråt går det. =)
Jag är som Vicky,haha, älskar ju allt som har med godis, bullar och god mat. Har ju så svårt att låta bli. Men just nu bryr jag mig inte.
Har gått ner 9 kg nu på 2 veckor. Skrev in mig på 65, gick upp till 82 (!!!) och var igår nere på 73. Så jag håller tummarna att det fortsätter i denna snabba takt ett bra tag till.Men det borde det göra med amningen.
Mitt mål är 63 men drömmålet 60. Jag är ju 170 cm lång så jag vill nog inte under 60 kg. Hoppas att mage och allt vatten som jag jag fortfarande har kvar är borta till september då jag vill klä mig fint till ett bröllop.
Vet inte om jag berättade det, men vi har så jäkla otur att ha blivit bjuda på 2 bröllop samma dag! Båda har varit hemliga tills inbjudningskorten trillade ner i lådan nyligen. Och hur stor är sannolikheten att man är bjuden på 2 bröllop, båda är hemliga och båda är den 15 september!?!
Och jag VILL VERKLIGEN gå på BÅDA!
Men som det ser ut nu så får vi splitta på oss jag och Martin.
Vi hade ju 2 st på vårt bröllop, en toastmadam (en av 2 närmsta bästa vänner) och en toastmaster (en av M´s vänner). Båda de ska gifta sig då!
Så det är vi och ett par till som kommit i kläm och blivit bjudna på båda
Föresten, Martins bästa kompis (hans bestman) skulle ju haft barn samma dag som oss, de gick ju över tiden och fick i alla fall igår en lite son. Lucas första kompis
Nej nu ska vi gå ut på promenad, 2:a idag.
Oj, vilken otur med två bröllop samma dag! Det händer ju inte varje dag att ens vänner gifte sig, himla otur att det krockade!
Sen tycker jag du gör rätt i som inte bryr dig så mycket om vad du stoppar i dig nu när du ammar, jag tror du går ner av dig själv bara pga det. Jag har vänner som rasat i vikt när de ammat så du ska se att de extra kilona snart försvinner.