• Izunia

Glitter tråden...3

Gamla tråden blev avstängd så här kommer nr 3!

Ammo, Blue Topaz, Yllo och Vicky och nya är välkomna! :)

Våra bröllopsbilder kan ses på www.andijoseph.com/wedding.html

• Svar på tråden Glitter tråden...3
  • Ammo

GRATTIS i efterskott Karin!!
    Förstår att det måste vara supersvårt att hålla igen truten så att era kompisar inte märker något av era planer, shit jag hade nog försagt mig.

Måste bara fråga vad det är för ena som fixar er uppfart??
    De varnar ju varje år, på tv,Aktuellt mm om just folk som kommer och gör sådant jobb (uppfarter). Allt ser bra ut till en början, men sen visar det sig efter ett tag att det är rent skit/fusk jobb de gjort. Tror de är typ engelskmän eller polacker (sorry Iza)som gör detta.
    Så är det det så har ni troligtvis trillat i fällan Karin!

Här händer det inte så mycket heller, lillkillen äter sover och skiter
    Han äter som en häst, sista veckan hade han gått upp 0,5 kg! Så snart är han uppe i 5 kg!
    Martin jobbar också denna veckan ut sen har han sem i 4 veckor. Börjar med en tur till landet nästa vecka sen får vi se hur resten av tiden blir.

Åh vad jag är avundsjuk nu på er vikt
    Visst jag går sagta men säkert ner, väger 71 nu, så jag har tappat ca 11 kg, men vill ju ne 10 till. Är bara lönnfet hela jag med en tjock mage som inte verkar bli mindre, usch mår inte alls bra över hur jag ser ut.
    Mammakläderna är förstora och mina gamla vanliga är för små, så jag har inget att ta på mig och vill ju inte shoppa nytt heller.
    Men i morgon ska jag ev till Ikea med mamma, ska shoppa lite saker så jag blir på bättre humör, där är ju billigt och det är vad min plånbok behöver.

• BlueTopaz

Det var engelsmän. Tomas och Markus (byggkillen som bor hos oss nu) var hemma hela tiden och såg till att jobbet blev ordentligt gjort. Annars hade jag aldrig tyckt att det var ok, just av den anledningen. Vi kollade tom med upp hur det bör göras (trots att markus vet) för att vara helt säkra. Vi funderade på att göra det själva, och det hade garanterat blivit sämre. Helt sjukt vad snabbt och vant de jobbade, själv skulle jag aldrig kunna måtta så rakt..
    Det enda jag inte är nöjd med är att på ett ställe sticker stenläggningen upp lite för mkt ovanför gräsmattan. Men vi ska lägga mer jord runt om och så nytt gräs så kommer det att se riktigt schysst ut.
    Men tack för varningen, det finns så oerhört mkt skojjare..

Jag vet hur du känner dig Jess! Men magen går bort, promise! Dock tar det tid, minst 8månader innan vecket försvinner. Huden återfår dock aldrig sin spänst riktigt för de flesta, men vecket försvinner iaf! Men din mage blev iaf aldrig särskillt stor så du klarar dig nog undan bättre!
    Köp typ två par nya byxor bara så kommer det kännas mkt bättre! Du komemr ju att bli mindre igen sen när du slutat amma och kan jobba på det.

• Ammo

Karin, de är de!
    Kolla denna sida
    www.securityuser.com/news_archive_.asp&newsid=1216&area=0
    Jag var dessutom precis hos svärmor i Jakan och när jag klev ur bilen stannade en annan bil och frågade mig på engelska om jag ville ha uppfarten gjord, så det är säkert samma som är hos er.
    De varnade senast för ett par veckor sedan på rapport eller Aktuellt om just dessa, det var ett långt repotage. Allt från hur asfalten gått sönder mm mm.
    Så det ser oftast seriöst ut men många har sen fått stora problem.
    Hoppas verkligen inte ni blir en av dem!

• Izunia

haha none taken jessie! ;)

Här händer inte sa mkt just nu.. Är ledig imorgon ocksa sa jag ska hälsa pa min vännina som precis fatt sin andra dotter.

ang boobs.. mina ska fixas sa fort jag fat

• Izunia

fatt barn.. skulle det sta.
    De är liiite sma men jag är helt nöjd med formenm därför väntar jag. Tills de hänger vid knäna eller när jag börjar trampa pa dem! hahha! :D

• BlueTopaz

Jobbigt att få sådana problem!!! De som var hos oss var iaf mkt trevliga, de tom hjälpte oss med att ta bort vårt eget gamla skräp utan betalt.
    De tog bort allt skräp efter sig själva och borstade undan all överbliven sand. Och var noga med att vi var nöjda innan vi betalade.

Vi har ju inte gjort asfalt utan lagt sten, inga artiklar jag hittat handlar om stenläggning, de har bara haft problem med asfalt.
    Du behöver inte oroa dig Jess, vi vet vad vi gör.

Hittade du ngt roligt på Ikea?

Caroline som bor hos oss har fått chokladogrammet om möhippan nu, hihi, snacka om att hon blev överaskad! Hon var SÅ säker på att vi skulle till landet på lördag.. Nu har hon 48 timmar på sig att våndas över vad som kommer hända.. hehe

• Ammo

Vad skönt att ni blev nöjda med uppfarten. Som du säger, de flesta har haft problem med asfalt och inte sten, men det är ju samma lirare som gjorde det innan men kanske fattar att de inte får mer jobb om de klantar sig och har därför bytt till sten. De kör ju detta varje sommar.

Nja, hittade alltid lite kraffs för några hundra på Ikea, inget speciellt, typ en stekpanna, korgar mm Mamma köpte en byrå.

Vad är chokladprogrammet? Nyfiken!!
    Håller ju på att planera en hippa också.

Ja, får se hur bobisarna ser ut när den här lille skiten sugit klart. Har ju fått ett par storlekar större nu så det ska bli intressant att se.
    Har också varit väldigt nöjd innan, 75c fasta utan häng alls, men jag säger som Iza, trampar jag på dem sen så bangar inte jag heller att fixa till dem.

Hade en mardrömsnatt, känns som jag varit vaken hela natten. Kom i ofas med mat och blöjbytet. Oftast brukar man kunna köra allt på en gång, men nu åt han, och 45 min senare vaknade jag igen och då bajsade han, 1 tim senare igen var det dags att äta igen osv... Var så slut att jag grinade i morse när Martin åkte vid 8.30
    Slocknade båda två mellan 9-11 nu på förmiddagen, skönt så nu känns allt bättre!
    Det är underbart med barn men det är rätt jobbigt med...

• Izunia

min vännina (tärna) som har en liten 3 manader dotter hade en hemsk upplevelse för nagra dagar sen. Hon tittade till sin dotter innan hon skulle lägga sig och hin var alldeles bla i ansiktet och helt livlös!! :( Hon började ja dunka henne i ryggen och försökte fa henne att börja andas igen. Till slut hörde en kollega henne (hon och hennes killa jobbar just nu pa kollektiv) och hjälpte henne. Det var ingen som hörde henne skrika.

Allt ordnade sig till slut men hon fick knappt nan hjälp pa sjukhuset i staden där de befinner sig..

Men hon fick tipset av en vännina om andningslarm. Har ni hört talas om det?? tror adressen är www.andningslarm.se
    Det kan vara en lite tröst när nat sant här händer.

• Yllo

Usch Iza vad hemskt!! Skönt att det slutade bra i alla fall.

Va kul med uppfarten Karin, dock har det ju varit väldigt mycket i tv:n sista tiden om att man ska undvika att anlita dom där firmorna.. speciellt de engelska då dom sysslar med "slavarbete".. Jag tror inte att jag hade vågat.. men samtidigt så tror jag inte att jag skulle ha kunnat tacka nej heller

Hoppas ni får en riktigt härlig möhippa i helgen!

Här är allt rätt så lungt. I morgon ska vi på bio och se Harry Potter filmen.

Idag fick jag lite semester från köket också. Barnen lagade maten och dukade, däremot fick jag reda upp köket efteråt. Visst är dom snälla??

Var iväg idag och lämnade in klänningen till en skräddare för att fixa till den. Tydligen är det ett ganska så stort jobb för att få till den.
    Han måste tydligen sprätta upp hela klänningen för att kunna sy in den och fixa till det som blivit fel. Tyvärr så kan han inte göra något åt att dom gjort den liksom tvådelad.. Enligt bilden ska framstycket vara i ett enda stycke, men min klänning är i två delar som är ihopsydda *suck*. Nåja, han trodde i alla fall att han skulle kunna fixa till den så att den nästan blir som jag vill.. men dyrt blir det.. ca 1500 kr kommer det att kosta . Aldrig mer en klänning från e-bay säger jag bara Tur att jag ska till Thailand och kan sy upp en massa balklänningar åt mig där Håller som bäst på att skissa och leta efter bilder på internet som jag kan ta med mig som förlagor till alla klänningar... Undrar om reskassan kommer att räcka *hihihi*

Ha en riktigt trevlig helg tjejer!

Svar på tråden Glitter tråden...3