• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • maka2b

M+J
    Välkommen! Det är klart att du kan hänga på oss. En dag hit eller dit... Det är bara att fråga om du vill ha tips om nåt, svarar om jag kan .

• esposa

Hej tjejer!

Jag ringde kyrkan igår och det var lugnt- inten dubbelbokning!! Sååå skönt

Välkommen M+J! Självklart får du hoppa på här med oss! (Om du klickar på "Smiley i texten, se här?" ovan för rutan du skriver dina meddelanden i, så dyker förklaringarna till alla smileys upp )

Jag väntar fortfarande med spänning på min klänning från Kanacca....

• tindra star

Hej alla blivande brudar!

Vi gifter oss också 28:e Juli och därför tänkte jag att det kanske är okej om jag smyger med på eran tråd!

Så här ligger vi till i vår planering:
    *Inbjudan - skall skickas senast om två veckor
    *Kyrka - Bokad
    *Festlokal - Bokad
    *Vigselförrättare - inte riktigt klart ännu...
    *Klänning - Klar! Skall och testa skor imorgon
    *Brudgumskläder - Bokade (han har också skor kvar att hitta)
    *Tärnor/Marsalk/Bestman - fixat
    *Toastmaster - ena tillfrågad och hon svarade ja, andra inte tillfrågad ännu
    *Solist - Klar!
    *Kock - Bokad
    *Meny - Bestämt i det stora hela, men skall träffa kocken någon gång snart...
    *Dryck - Vet inte riktigt vilka viner vi skall ha ännu...
    *Serveringspersonal - Klart!
    *Orkester - fixat!
    *Fotograf - Bokad
    *Beställa hindersprövning + namnändring - Snart...
    *Frisör - bokad
    *Smink - bokad
    *Festprogram - Är i det stora hela klart, har två sidor som jag skall ändra på lite ännu men sen.
    *Vigselprogram - Börjat lite..
    *Blommor - Vet ungefär vad jag vill ha men inget är bestämt.
    *Ring - Vet hur den skall se ut men den är inte köpt ännu.

• maka2b

tindra star
    Välkommen! Va roligt att vi blir flera. Det ser ut som att ni kommit ungefär lika långt som oss andra...

Just nu så är vi inne i en väldigt lugn period. Jag vill fixa med bröllopet men har liksom inte så mycket att fixa med. Men det dyker nog upp saker snart.

Igår var det bara 3 månader kvar.

• Gullan79

M+J och tindra star
    Välkomna hit!!

Ja, tänk igår var det exakt 3 månader kvar till den stora dagen, wiiiee!

• Lulebrud2007

Nu känns det att det börjar närma sig.
    Vi är nu helt klara förutom att blommor skall beställas samt att vi ska göra det finstilta i vigselprogrammet och så självklart bordsplaceringen när vi fått in alla OSA.
    Känns jättespännande!
    Ska och prova ut frisyrer hos min frissa i maj, ska bli så spännande..

• esposa

Oj, vilken händesefull vecka vi har haft! I helgen kom brudtärneklänningarna från USA och vi träffades allihop och provade dom (eller ja, tärnorna provade alltså ) och alla 4 var jätte fina och kräver bara små justeringar. I måndags var vi i Södertälje och bokade frockcoat (han var så snygg!!). Sen igår så kom min brudklänning från Kanacca och var också jättefin och satt nästan helt perfekt - är såååå lättad!! Och på eftermiddagen ringde de till min m2b och sa att han hade fått jobbet i vår hemstad som vi flyttar till i sommar!!

Är så glad så var tvungen att dela med mig

• Gullan79

esposa

Grattis till att allt har löst sig så bra, med både Din klänning, m2b kläder, tärnklänningar och nytt jobb. Vad kul, och skönt att allt har löst sig!

Hoppas det är bra med Er ala andra brudar också!

• maka2b

esposa
    Grattis till jobb, flytt och klänning (väntar med spänning på bild i kanacca-tråden ). Härligt när allt flyter på...

Hoppas att allt går enligt plan på för er allihop!
    Jag väntar på min klänning från Kina, fick mail idag att dom har börjat sy den . Jag är super nervös, om den inte passar så blir det rätt så stressigt... Min sambo bokade hyrkläder igår. Han känner sig jätte nöjd och jag tror att han kommer att vara sååå snygg .

Jag ångrar att vi inte satte tidigare osa. För att kunna börja med bordsplaceringen, den kommer att bli knepig känns det som. Hur tänker ni när ni gör placering??

• esposa

maka2be: Vad har ni satt för OSA-datum? Har ni fått in många svar nu? Kanske kan ni börja spåna lite ändå? Ofta vet man ju ungefär vilka som kan tänkas tacka ja/nej...Vi gjorde så att vi försökte blanda gäster från våra olika "världar" (jobb, universitet, släkt, barndomsvänner etc) men ändå se till att alla hade i alla fall 1 person nära som dom känner väl.

Var hyrde ni era herrkläder och vad fick ni betala? Och vad ska han ha? Vi bokade frockcoat med tillbehör i Södertälje för 1700:- men de skulle tydligen sluta med uthyrning nu och min bror ska gifta sig vid nyår så letar efter ett annat bra ställe att hyra på...

Svar på tråden 28/7 2007