• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • esposa

Zekå: Superfin ring!! Påminner mycket om den jag ska ha faktiskt Min ser ut som den här hellkes.se/index.php&cat=30&prod=422 men också utan stenar på sidan och infattningen som är runt stenen kommer också vara i guld. Vilken bra smak vi har

• Fru Bouncing bunny

Zeka och esposa
    Visst har ni det, SUPERFINA bada tva!! Blir det vitt eller vanligt guld..?

• esposa

Bouncing Bunny: Jag ville egentligen ha i vitt guld men sen slutade det ändå med vanligt rött guld Så kan det bli, man tror att man ska gå in och beställa en sak och kommer ut och har beställt något annat

• esposa

Igår började jag pyssla med olika "layouter" på omslaget till vigselprogram, festprogram och bordsplaceringslappar. Riktigt roligt att vara igång med pysslandet igen (efter en lång och behövlig paus efter inbjudningarna )

Hur har ni det då? Blir det något planerande ikväll eller schlager för hela slanten? Här blir det nog mest schlager idag faktiskt

• maka2b

Här är det bara schlager som gäller. Jag har alltid tjejkväll när det är eurovison. Så min sambo och son har precis lämnat hemmet och flytt för att sova borta .

I morse så blev jag utsatt för en liten möhippeblåsning, det plinga på dörren utanför stod en korg med lite gott och blandat + en lapp där det stod att jag skulle packa en väska och ställa den i hallen. Jag slängde mig in i duschen och packade lyding väskan... sen hände ingenting... Blåst med glad för mina älskade vänner kommer om en timme så jag får träffa dom ändå!!! Så då är det bara att vänta för en möhippa lär ju nu bevisligen att bli...

En trevlig schlagerkväll på er allihop

• Gullan79

Hallå tjejer!!

Inne varit inne på ett par dgr, och missade visst att kika på Bouncing Bunnys ring!!! Glömde totalt bort det, men den var säkerligen superfin.
    Och esposa och Zekå, Ni har valt superfina ringar Ni med.
    Mitt största "dilemma" just nu är att välja ring. Det är så svårt, för jag är så velig!

Jag som är en riktig schlagerfantast missade tyvärr det igår. För vi var på 30-årsfest, som visserligen var jättekul.

Nähä, dags att försöka vakna ur dimman och göra nånting utav dagen..

*kram på Er*

• esposa

gullan79: Tyvärr (eller kanske som tur var för din del) så missade du inte så mycket igår... Gick ju inget vidare för Sverige

Hoppas du hittar "din" ring snart och visa gärna upp den för oss då

• Fru Bouncing bunny

75 dagar tjejer! Hjälp, har inte börjat med fest- eller vigselprogram, tackkort (?), placeringskort m.m. Trött just nu. Snart kommer jag dock till Sverige en stund, då ska vi träffa präst, besöka festlokal, hotell m.m. Första ggn för min blivande, tredje ggn för mig... KUL! Har ni bestämt vigselprogram? Vilka psalmer har ni, solist, stycken att läsa ur bibeln, dikter...? Jag har inte en susning hur vi ska göra. Tips?
    Kram på er!

• maka2b

75 dagar... oj oj dags att sätta lite fart kanske. Festprogrammet är min huvudbry, vigselprogram har vi bestämt oss för att hoppa över. Vi kommer att ha borgligvigsel utomhus vid festlokalen. Vi kommer att ha "Det smartaste jag gjort" av Bo Kaspers Orkester framfört av en manlig solist. Vi kommer att ha "signaturlåten" till filmen Forrest Gump som ingångsmusik och troligtvis "I do I do I do" med ABBA som utgångsmusik (inte spikat ännu, har ni tips??). Vi kommer att ha en text översatt från filmen "Livet från den ljusa sidan" som blir uppläst. Sen en liten kul grej från mig och min sambo som jag inte törs skriva här om nån skulle läsa...

Vi kommer även att ha ballonguppsläpp som jag vunnit i tidningen "Allt-om-bröllop" + lite annat i ballongväg som också är lite hemligt (men det blir ingen ballongbåge, inte vår smak...)

Bouncing Bunny
    härligt att komma hem lite, stressa inte för mycket bara...

esposa
    hur går det i layout röran?? hittat nån du gillar ännu?

Zekå
    vilken vacker ring kul när man känner sig nöjd.

Gullan79
    svårt med ring, men roligt. det är ju underbart med juveler hoppas du hittar din ring...

Hur går det för er alla?? Har ni klänningarna klara? Jag hoppas på att få min i nästa vecka .

• esposa

Vi har inte bestämmt psalmer än.. Min favoritpsalm är "Morning has broken" men det är ju en morgonpsalm Kan man ha den fast vi gifter oss 15.00

Vår solist ska sjunga "Lyckorus" av Elin Sigvardsson (spelas på vår hemsida petrastefan.weddingannouncer.com/welcome.html men inte alla kan höra den, beror tydligen på inställningar på den dator man sitter vid) och "Annies song" (den som börjar "you fill up my sences like a night in the forrest....")

Sen ska vi höra med vår präst om vi får ha ett stycke ur Nils Ferlins dikt som löfte (Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter)

Annars vet jag inte så mycket än

Svar på tråden 28/7 2007