• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • maka2b

Det låter jätte fint om tärna + näbb har helvit bukett tycker jag .

Va mysigt att din pappa ska gå med dig. (min skulle bli alldeles för nervös ) Din näbb och tärna kan nog gå före eller efter er det är snyggt vilket som. Kommer din blivande gå in själv eller redan så längst fram??

• esposa

maka2b: Jag hoppas du inte tog det som jag jag blivit stressad på allvar av ditt inlägg Stressandet står jag för helt själv och vet om att jag har mycket kvar

Angående buketter så ska jag ha en lite större bukett med vita hortensia och något grönt (typ hjärta på tråd) och funderar på att tärnorna bara ska ha hortensia. Så är inne på samma idé som ni där...

Tycker också det låter fint att tärna och näbb har vita gerberas istället för rosa!

Jag ska också gå in med min pappa (om prästen godkänner det dvs... ) men vet inte heller i vilken ordning vi ska gå... Tror vi kommer gå först. Eller...?

(Bouncing bunny: vet inte om du försökt skicka din mail men jag har i alla fall itne fått något.. så om du har provat kan du väl skicka igen så ska du få programmet.)

• maka2b

Ingen fara alls

hortensia är verkligen en vacker blomma va kul att du också ska ha den

( Bouncing bunny du får gärna maila mig buketten som din vän hade, mariekarlsson2@mail.com )

Nu sticker jag och sonen till landet och badar sköt om er så länge...

• Gullan79

Hallå tjejer!

Ett tag sedan jag skrev härinne...
    Har bara känt mig så stressad över allt vad bröllop heter faktiskt. Och då känns det inget kul att skriva nåt här, vill inte tynga ner Er med att vi har MKT kvar att göra osv.
    Så därför kändes det så "skönt" att se att det fanns fler som har en hel del kvar!! Vi får stötta varandra helt enkelt!

Nu är det i alla fall sommarlov från allt pluggande, även om jag började nya sommarjobbet igår. Men nu kan all ledig tid gå åt till att bröllopsplanera, och förhopningsvis bara känna glädje att göra det!

Bouncing Bunny & esposa,

Så Ni håller båda på att flytta mitt i all detta!? All lycka till med det också.
    Angående tärnbukett så tänkte jag mig att de ska någon mindre variant av den bukett jag ska ha. Och våra tärnor och bestman kommer att gå in efter oss. Jag och min blivande kommer att gå in tillsammans.

Hade massa mer jag tänkt skriva till Er, men det får jag återkomma med. Nu står det still!

*kram på Er alla*

• Fru Bouncing bunny

Esposa, Maka2b och Gullan (välkommer åter

Tack för tankar om bukett, jag känner mig lite mer "säker" nu, tror vi kör på vita gerberor...kanske med några såna vita blommor som är i min bukett också (tror de har minimala inslag av rosa i sig också, vilket borde bli fint). Skönt höra att ni alla verkar ha samma tankar just om tärnbuketterna för er också

Vad gäller papsen så har jag sagt åt honom att han få ge f i att få tårar i ögonen, då är det kört för mig! Jag får ge tusan i att kika på honom Min blivande kommer stå längst fram i kyrkan och vänta på mig. Han ser mig för första gången när jag kommer in, liksom jag ser honom för första gången, jag tycker om den traditionen, romantiskt. Då han även är brittisk passar det bra att pappa lämnar över mig, då detta är tradition i England (men inte Sverige - och vilda diskussioner om detta är "rätt eller fel" ( ? ) pågår på andra trådar här på BT har jag sett, men dessa är jag inte intresserad av att delta i!).

Esposa - Åh, hjärta på tråd är så fint! Låter som en vacker bukett du valt. Förresten - email är skickat nu (hann glömma i stressen...)!

Gullan, sötnos - vi är HÄR för att stötta, råda och hjälpa varann. Och för att dela allt i denna planering som faktiskt är så himla roligt... drömma, fundera, spekulera och fantisera!

• julibrud-07

hejsan, hm det var ett sen jag också var inne, vi har sprungit på en del bröllop den senaste tiden och målat hemma så vi har inte haft nån tid till planering och nu är det inte långt kvar så jag är också stressad!

Fina buketter ni har hittat jag kommer att ha en rund handbunden med mörkröda rosor och med en orkideéslinga över(svårt att förklara ) och tärnorna kommer att ha en rund, mindre men av vita rosor då deras klänningar är mörkröda.

Det vi har kvar är gästpresentation och hela festprogrammet att göra och dtta vet jag inte hur vi ska göra *suck* jag som dessutom inte är speciellt pysslig eller bra på rim?! Hur gör ni med festprogram?

• esposa

Julibrud07: Jag har lämnat över det ansvaret på vårt värdpar Men hann nästan göra ett färdigt innan jag tog det beslutet. Om du vill kan jag maila det till dig så kan du kolla på det o se om det kan ge dig lite inspiration... hjelm47@hotmail.com Tror jag har några fler som jag fått här på BT som jag skulle kunna maila dig också om du vill...

Annars är det en bra idé att lämna bort det Fast det tog lååång tid innan jag klarade av att fatta det beslutet - kontrollfreak

• maka2b

Hej tjejer!! I lördags va min möhippa!!! Måste bara berätta för det va fantastiskt roligt.
    Jag blev hämtad hemma utav en karavan av HD med mina vänner bakpå dom andra bågarna. Jag fick åka först med min bror. (äntligen, det känns som alla utom jag hade åkt med honom). Vi drack champagnefrukost och bubblade bubbelpool, jag blev sminkad och stylad i håret, jag sålde lite grejor i Vasaparken, svarade på massor med frågor hela dan och kvällen, blev fotograferad av en underbar fotograf, god middag, fler frågor och mycket vin! Helt fantastiskt!!

Är det någon annan som blivit hippad ännu??

Idag är det bara 40 dagar kvar...

Svar på tråden 28/7 2007