• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Fru Bouncing bunny

Ja, det kanns sa overkligt.. jag gar i nagon slags bubbla och tror att det ar huuuur lange som helst kvar. kanske for att jag har sa mkt annat att fixa innan dess, inte bara brollop. jaja, igar packade jag iaf ihop mitt hus och flyttlasset star nu i en container...

esposa - lycka till imorgon, hoppas allt gar bra och jag ar saker pa att det kommer bli kanonbilder!

natti natt brudar, sangen vantar...

• esposa

Hej tjejer! Nu är jag tillbaks efter min tripp till Stockholm och mitt lilla äventyr! Det gick jätte bra och när jag väl kommit över den grymma nervositeten var det riktigt roligt! Hade nya fina underkläder på mig och är jättenöjd med bilderna!! Hoppas att även min m2b blir det när han får sin morgongåva

I övrigt har vi också hunnit träffa kocken och varit på festplatsen och mätt bord och funderat över dukning. Så nu känns det mycket bättre! Prästen ringde också och ska träffa honom den 16e för att gå igenom allt. Men fick svar redan nu på att det är helt ok att jag går in med min pappa. Så skönt att ha det klart!

På lördag går flyttlasset till vår hemstad så de kommande dagarna nu blir det mest packning och städning Jag som vill detaljplanera bröllopet

Sov så gott alla blivande brudar!!

• esposa

Idag är det exakt en månad kvar till vi gifter oss!!! Gaaaaaaaahhhh!!!

• maka2b

En månad bara, va härligt!! Snart är det vi som kan visa bröllopsbilder!

Jag tänker på er flyttbrudar, hoppas att det går bra och att ni får mycke hjälp!!

Jag har nu fått se mina bilder från möhippan och ska välja ut vilka jag vill ha. Det va kul att se dom och flera stycken blev riktigt bra .

• esposa

maka2b: vad roligt!! Visst är det spännande med bilderna!

Tack för att du tänker på oss. Själv står jag mitt i en djungel av flyttlådor för tillfället och försöker surfa lite på BT

• Fru Bouncing bunny

esposa
    AH vad kul! harligt att det gick sa bra och framfor allt att du ar sa nojd! var du inne eller ute och tog korten? jag ska vara ute och ar lite nervos! men men, det far ga... Far jag vara frack och fraga om du hade nagra attiraljer, blommor, halsband, schalar etc? tycker det ar sa svart att tanka vad som kan vara fint...

lycka till med flyttningen - mitt lass ar nu packat och klart tidigare i veckan och star i en container nu, gud sa skont!

maka2b
    tack for tankar!

jag ar nojd for jag har fixat en del stressiga och nodvandiga saker: pratat med frissan som lovat provuppsattning, huuuuuuur skont som helst, trodde inte det skulle fixa sig! har ocksa bokat tid for att sy in klanningen, den 19e sa sen for jag inte andra vikten! sist men inte minst har jag skickat en bild pa den bukett jag vill ha till floristen.

min syster som ska vara tarna har hittat en klanning (hon ar gravid i snart 7e manaden sa har lite problem, stackarn) som hon verkar trivas i och jag tycker den ar jattefin. inte en traditionell tarnklanning, men somrig och fin och hon blev sa sot i den. surfat efter en vit sommarklanning till brudnabben 7 ar och hittat en pa bonaparte pa rea, sot enkel sommarklanning, vit. pa den tankte jag knyta ett rosa sidenband under bysten eller lata henne ha en rosett i haret om hon vill (hon ar en mork liten skonhet med langt har) sa tror det blir fint! da matchar tarnan och nabben varann litegrann i farger! min bukett kommer ocksa ha rosa i sig, sa det blir fint hoppas jag!

AH sa skont, det hander grejjer igen. jag gick i sta dar en tva veckor...

hur gar det for er andra brudar?
    kram hej

• Gullan79

Jaaa, tänk att idag är det exakt en månad kvar. Vilken lycka!!!
    Jag och min kille har firat det ikväll med lite god mat..

Bouncing Bunny
    Tack för din omtanke, Du är för rar! *kram på Dig*

Jag var och tog lite fina kort i mina underkläder som jag ska på mig på bröllopsdagen. Pirrigt som attans, men jättekul! Det är samma fotograf som vi har på bröllopsdagen. Jätteduktig tjej!
    Men Ni må tro att jag måste bita mig i tungan för att inte försäga mig att jag redan träffat henne. Hehe!

Annars så går det sakta men säkert framåt här.. En del pyssel kvar, men i stora hela känns det rätt ok. Fast det är säkert kaos egentligen, fast jag orkar inte vara stressad!

Bouncing Bunny & esposa,
    LYCKA TILL med Era flyttar!

*kram till Er*

• esposa

Vad söta ni är tjejer! Känns skönt att komma in här och få lite peppning mitt i all flyttkaos Bröllopsplanerandet får ju tyvärr komma lite i andra hand den här veckan så känner igen mig i det där med att inte orka vara stressad fast jag borde vara det... Men det ordnar sig, bara jag blir gift så är jag nöjd

Bouncing Bunny: Klart du får vara fräck Jag fotades inomhus men med olika "möbler" (pälspläd, barstol, gammal fin barocksoffa, divan. Och så hade hon en "carolafläkt" så håret fladdrar på en del bilder )Sen hade jag tre ombyten med mig - ett rött spetslinne med boxertrosor till, en svart bh med matchande spetstrosor och en vit korsett, vita stringtrosor och vita strumpebandshållare (som jag köpt på tradera faktiskt). Till det sista hade jag även tagit med mig mina bröllopsskor, pärlhalsband och pärlörhängen. Dock hade jag ingen blomma eller sjal vilket jag kan tycka var synd för i bland visste jag inte riktigt vart jag skulle göra av händerna och då hade det varit bra att ha något naturligt att hålla i När är det du ska fota dig? Kul att du har det framför dig!

Gullan79: Jag har också varit nära att försäga mig till min m2b om bilderna Är ju van att berätta allt och nu har det plötsligt varit så mycket hemlighetsmakeri med svensexa och fotona... Vet inte hur jag ska klara av att undanhålla det för honom...

• julibrud-07

Hejsan på er!

Roligt med era bilder Jag tyckte det var riktigt svårt att välja ut de jag ville ha med i albumet men det gick tillslut plus några extra bilder Jag hade lite rosor och tre ombyteskläder, lång slöja, mina bröllopsskor. Det blev riktigt bra bilder.

Vi håller på med festprogrammet och nu har vi det nästan färdigt, tack för hjälp och tips från er Hade sista provningen med klänngen idag med sömmerskan och den satt fint

Lycka till alla ni som flyttar...

• kiija

hej o hopp!
    länge sen jag skrev här inne..tycker att tiden rasar iväg, snart e man fru o vissa har inte alls fixat allt ännu. sambon jobbar utomlands dottern e sjuk o tiden räcker inte till...PANIK....eller så inte.....

å mitt största I-lands problen e att jag har gått ner i vikt så jag måste ringa o begära en extra provning på klänning för det torde bil aktuellt att sy in den... men det är ju nästan en månad kvar så nog skall jag hinna

listade ut att min möhippa är nästa lärdag

Svar på tråden 28/7 2007