• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • maka2b
    Men tjejer det är ju galet mycket ni har att stå i!!! Hoppas att ni hinner med allt utan att få magont. Jag får dåligt samvete att jag är mammaledig och inte har en endaste grej att fytta på... Finns det nåt som jag kan göra så tveka inte att säga till.

Min klänning har kommit och jag är nästan nöjd, men det är inget värre än att en skräddare kan fixa det .

Vi hade osa förra söndan, vi blir 74 alt 76 gäster (ett par svarar imorrn hoppas vi) det känns super kul för det är bara 7 som har tackat nej.

Det jag har kvar är;
    - bordsplaceringen
    - gästpresentationerna ska sammanställas från stödord...
    - festprogrammet skall finputsas och skrivas ut
    - träffa DJ och solist
    - klänningen ska lämnas in
    - ringarna ska lämnas in för putsning och gravering

Det är väl allt hoppas jag .
  • maka2b

Kom på en sak till,

- dekoration till vigselplatsen (vi ska vigas utomhus)

• esposa

maka2b: nej, säg inte så! Du ska ju säga "Äh det är ingen fara tjejer, det där fixar ni i ett kick" Skämt å sido så är jag faktiskt lite stressad men i veckan ska jag försöka inhandla underkläder, göra vigselprogramen (men det är svårt när vi inte träffat prästen än...) och börja packa inför flytten. Sen får det bli några intensiva veckor direkt efter flytten då allt annat ordnas!

Har all min familj och mina tärnor i staden jag flyttar till så räknar med att kunna få en hel del hjälp när jag väl är på plats

• maka2b

Jag ber om ursäkt, självklart menade jag att skriva:
    "Äh det är ingen fara tjejer, det där fixar ni i ett kick"

• Bröllopstokiig

Esposa, sötis: tack, vad gullig du är! Härligt med så positiva vibbar Jag har besökt frisören när jag var hemma i vintras, åkte med mamsen och syrran över en dag, då området vi kommer vara kring det ligger ca 1h utanför Sthlm. Jag har visat bilder på hurdan frisyr jag vill ha och hon fick kika på mitt hår, och jag känner mig ganska trygg att hon kan göra det jag vill, men det är klart, säker kan man ju aldrig vara! Men vi får börja tidigt så vi har tid att ändra tills jag blir nöjd...

Sminkning så har jag funderat precis i samma banor, dock har min väninna (som är utbildat på detta!) just fått en bäbis och har precis tackat ja till bröllopet (de tackade först nej för de visste inte hur allt skulle gå m.m.) så jag ska eventuellt fråga henne om hon skulle kunna hjälpa mig... Problemet är att annars är det alltid JAG som sminkar mina kompisar! Skulle iofs kunna göra det själv men tänk om man inte får till det?!

Vi har börjat fundera lite på festprogram och kommit en bit med vigselprogrammet. Det jag inte fattar med festprogrammet dock är hur man gör dem (kikat lite på festprogram här på BT men får aldrig till sidnumreringen och hur man sätter ihop dem???) Det är väl jag som är lite trög Jag skickar min email till dig så kanske jag kan få lite inspiration - tack! Känner att jag inte kan lämna detta till toastmaster som precis håller på att avsluta sin forskning (5 år!) och samtidigt väntar sitt första barn (med min syster )... sen har vi allt material här i Saudi också och inte hemma i Sverige... Det får gå, och det gör det säkert också tillslut!

• maka2b

Det var inte min mening att låta negativ på något sätt!! Förlåt för det! Lycka till med allt!

• Fru Bouncing bunny

maka2b
    No worries

Tjejor, vad har ni för tärnbuketter (om ni har några)? "Ska man ha" en likadan som brukbuketten fast lite mindre..? Vad ska en liten näbb ha, samma fast ÄNNU mindre?

Jag har kikat på en del foton och sett att ibland går tärnorna in före och ibland efter brudparet eller bruden med brudens far? Jag har alltid trott de ska gå efter, men nu blev jag förvirrad..? Vet ni...?

• maka2b

Jag har också funderat ang tärnbuketter och vi har bestämt oss för att göra så här: jag kommer att ha blå hortensia och champangefärgade rosor i min bukett och mina tärnor och näbben kommer att ha "bara" hortensia. Det hoppas jag blir bra. Jag var tärna på min brors bröllop och då hade jag en likadan som bruden fast mindre så det är också ett alt. Vilka blommor kommer du att ha?

Hur vi ska gå in håller vi också på att funderar på. Vi kommer att ha 2 tärnor (skulle varit 3 men det blir nu 2), 2 näbbar och 1 marsalk. Näbbarna först? Vi först? Vi sist? Jag håller med dig det är klurigt. Hur många är ni??

• Fru Bouncing bunny

Har också funderat i dessa banor, jag kommer ha rosor, gerberor och en blomma jag inte vet vad den heter! Vit, med "krulliga blad".. äh, kan inte förklara. Den är utfyllnad mer än sticker ut. Funderade på att ha bara gerberor till tärnan, möjligen med det vita runt ikring, alternativt en liten likadan bukett... Vi kommer ha en vuxen tärna och en brudnäbb/tärna 7 år, och jag hade trott de skulle gå in tillsammans efter oss. Normalt tror jag näbbarna går först, men det kan vara lite skrämmande för en ensam liten tjej att gå in alldeles själv... Problemet är att buketten är rosa och det verkar även tärnklänningen bli, så risken är att det blir för mycket. De skulle iofs kunna ha vita gerberor istället..

Låter som en fin bukett du ha, en vän till oss gifte sig med vita + blåa blommor i buketten, jättefin. Vill du se kan jag skicka bild på din hotmail..?

• Fru Bouncing bunny

Glömde skriva att pappa kommer lämna över mig, så vi går först, näbb + tärna sen... tror jag iaf!

Svar på tråden 28/7 2007