Tack maka2b för puffen!
jag vet det är bråttom nu, vore ju bra om inbjudningarna kom ut under maj månad... :), så vi kunde osa iaf en månad innan dagen D! tss
Men du, och alla ni andra, får gärna ha en åsikt om våra tänkta inbjudningar! eftersom vi inte bestämt något färgtema osv än tänkte vi oss enkla vita med bara 2 guldhjärtan på. Inte speciellt kontroversiellt men stilrent, lagom sött och framför allt snabbt och billigt! Vi har köpt en hjärtstans, små dubbelhäftande klisterkuddar(så hjärtana kommer upp en bit från underlagspappret) och styvare guldpapper så det går supersnabbt att stansa ut på med klisterkudde och på pappret :) och sen blir det väl samma stil till vigsel- och festprogram, placeringskort, menykort, tackkort... ja vad allt behöver man?
Vi kollade calligraphens katalog faktiskt, de har en liknande enkel modell med tryckta guldhjärtan, men eftersom vi räknar med 150 gäster på dagen D med kyrka o restaurangmiddag, dagen efter lunch-kaffe för långväga gäster o barnfamiljer som inte kan komma samt troligen grillkväll för alla tillresta om vädret tillåter. Dessutom ännu ett tredjekalas i höst här i hemstan för dem som tyvärr inte får plats på riktiga dagen(så nu kanske du fattar varför jag känner mig lite småstressad! :)) blir det lite väl dyrt med färdig beställda trycksaker till allt o alla helt enkelt... och snabbt måste det gå att göra dessutom med den mängd som ska tillverkas.
Mitt dilemma nu är om jag ska ha ett vitt pärlemormorpapper i varmare nyans, golden white tror jag det hette, eller ett grövre vanligt vitt struktur papper, båda 120 grams. Och om jag till pärlemorpappret ska ha champagnefärgat organzaband eller 2mm guldtråd jag i så fall tänkt ha till det grövre pappret... sen funderade jag lite på stämplar också, dels med texter som inbjudan, tack, meny etc. o dels en bröllopsbakgrund från reprint med en massa ord att stämpla svagt med guldfärg och ha bakom mina upphöjda guldhjärtan! ??? vilka svåra beslut va? ;)
Så kom gärna med åsikter du och alla andra, även om det är svårt utan att ha sett grejerna förstås, men jag tänkte ni alla här redan är så insnöade på inbjudningar att ni fattar vad jag menar iaf. om ni inte redan hunnit glömma denna delen av bröllopsbestyren :)