• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • esposa

Har nu tid att fylla i listan som finns i början av tråden - bra att använda för att checka av hur man ligger till tycker jag

*inbjudan - skickad och alla har svarat (enast 2 bortfall!)
    *kyrka - bokad
    *festlokal - bokad
    *vigselförrättare - har inte hört från kyrkan vem som är schemalagd den dagen...
    *klänning - väntar på "kompensationsklänningen" fårn Kanacca
    *brudgumskläder - ska prova på måndag!
    *tärnor/marsalk/bestman - klara!
    värdpar - klara!
    solist - klar och sjunger nu in sig på sångerna
    *Catering - bokad
    *meny - italiensk buffé
    *dryck - ska inhandlas i Tyskland i sommar.
    *serveringspersonal - ej klart.
    *DJ- bokad
    *fotograf - bokad
    beställa hindersprövning + namnändring - ska göras i veckan
    *frisör - bokad
    *smink - bokad
    *festprogram - under produktion...
    *vigselprogram - ej påbörjat
    blommor - gör buketterna själv med hjälp av en vän, sparsamt med blommor i festlokalen pga allergiker.
    ring - beställd men ej uthämtad

Har jag glömt något? Verkar vi "vara med i matchen"

• Sanna81

esposa: oj, har alla redan svarat! Vad har ni för o.s.a.?

Vi har plötsligt återinsett att vi ska gifta oss, och att allt inte alls är så lungt som vi tidigare kännt. Massor kvar att göra ju! Bla fixa festhäfte.

Vi funderar även på att koreografera en dans med mest bugg och lite steg istället för vals. Men det är fortfarande bara en vild tanke...

• Fru Bouncing bunny

sanna81

å jag som vill fixa en liten arabisk dans med vår favoritlåt (som inte är så lugn dock...!)! jobbar fortfarande på blivande maken men det är för tidigt att bestämma tycker han (som med det mesta, suck!). men tänk va kul det skulle vara att dra av en egen dans / annorlunda dans, va? kan ni bugga? vi kan inte direkt arabdans men efter 6 år i mellanöstern har man snappat upp litegrann iaf

• Sanna81

Bouncing bunny: sambon kan bugga, dansade en hel del som barn och har sedan lett barnkurser som tonåring. Hon har lärt mig det jag kan (vilket i och för sig inte är så mycket...).

Jag är lite sugen på att klippa ihop ett slags schlager - potpurri (stavas?) men har fastnat på att jag inte vet hur man hämtar in icke-mp3-låtar i något program som jag har på datorn som man kan klippa låtar med.

Ja, det vore kul att få till någonting eget. Låter som en bra ide med orientalisk dans! Kul för gästerna att se på. Och man behöver inte vara så duktig för att det ska bli roligt att se på!

• Fru Bouncing bunny

Sanna

har ni DJ kanske han kan hjälpa er...?

• esposa

Åh, vad ambitiösa ni är!! Jag skulle också vilja ha ett litet buggnummer men tror inte jag får med min m2b på det och så vill jag faktiskt ha bröllopsvalsen också...

Vi satte ett tidigt osa-datum: 15/4 för vi räknade med att få jaga vissa av våra vänner i flera veckor efter men kors i taket så svarade nästan alla i tid och de som var sena var endast 2 dagar sena!! Så nu sitter vi här, lite lätt snopna, med komplett gästlista

• Fru Bouncing bunny

...desto mer tid att fila på bordsplaceringen...

• esposa

sanna81: eller släng ut en fråga här på BT - det är ju helt otroligt vilken kompetens det finns på det här stället

• Nessan

Hej B1LLy! Så du har hittat hit med! :) *vinkar*

Kan ju uppdatera lite vad vi gjort åt vår planering sedan jag fyllde i en sån där lista.
    Här om dagen tillfrågade vi en kompis om hon ville sjunga på vårt bröllop, så det ska hon göra och komp. till detta är också löst.
    Snart ska vi träffa vår vigselförrättare för lite samtal och jag har även kontaktat guldsmeden för det är dags att beställa ring. Servicen vi får från den guldsmeden är helt otrolig, han erbjöd sig att stanna kvar efter arbetstid en fredagkväll (för vi hade inte möjlighet att komma tidigare, då detta inte är på vår hemort) så att vi ostört kan diskutera ringar. Dessutom är de prisförslag han hittills kommit med _mycket_ lägre än överallt annars jag kollat! *glad*

• maka2b

B1LLy
    Va kul att du hittat hit, välkommen

Nessan
    Vilken fantastisk guldsmed måste säga GRATTIS!

esposa
    vet inte om jag skrev det förut men va skönt att ha alla svar. Jag längtar också tills vi vet. Det är bara en som tackat nej hittils iaf.

Jag gör som Nessan skriver en liten uppdatering:
    Vi har träffat viselförrättaren supermysig kvinna så nöjd
    Klänningen är beställd från Kanacca.
    Brudgumskläder har han provat lite men inte hittat nåt ännu.
    solist har vi äntligen hittat en och nu kan vi slappna av (galet svårt att hitta en kille)
    hindersprövning kom i förra veckan. blommor, har fortfarande inte riktigt bestämt vilka det blir ännu.

Saker börjar falla på plats...

Svar på tråden 28/7 2007