• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • Gullan79

maka2b

Tack för tipset, hehe.. Ingen fara, bara bra att nån hade koll!
    Hade Ni nån sida förresten, jag har kanske har missat det.
    Ska försöka uppdatera våran mera, med lite mer bilder och text. Bara tiden finns så..
    Och ja, nu är resan bokad. Bali 3 veckor i aug, underbart är bara förnamnet!

Zekå,
    Välkommen, vad kul med en till brud!

• Fru Bouncing bunny

Tjena bruttor, I'm back efter en knapp vecka i Barcelona hos vanner.

Vi har nu fatt 64 JA (tjohoo!) och hoppas pa fler! Ringen ska nu vara klar, vi maste bara fa tid att aka dit och hamta den, iiiih! Vi var dit for nagra veckor sedan men de hade inte gjort den som vi ville, sa de skulle gora om den och NU ska den forhoppningsvis vara som vi vill ha den! Pirrigt.

Ska fylla i den roliga listan nar jag hinner, kul ide! Haller som mest pa att braka med att fixa fotograf, de ar ju sa dyyyyyyyyra och speciellt nar man vill ha hogupplosta foton... suck. jag ar less, vill helst bara snubbla over den perfekte fotografen som haller rimliga priser!

Sov gott, nu ska jag ga och nanna snart...

• maka2b

Bouncing Bunny
    64 Ja redan, va härligt. Jag har inte hört nåt från vår värdinna på några dar så jag vet inte hur många som svarat ännu men hoppas på samma siffror som du.

Idag har jag tagit mått och imorgon ska jag maila iväg beställning på min klänning. Känns stort

• Annis11/8

Hej, jag har läst den gamla tråden och har fått massor med hjälp av er alla. Jag skall gifta mig den 11/8, det som jag har svårt med att hitta är frisör och smink. Har någon några bra tips på det i Nyköping? Gärna något ställe där det gör både ock. Hoppas jag har kommit rätt...

• esposa

Hej tjejer! Har varit bortrest ett tag men nu är jag tillbaks. Kul att läsa om hur långt alla har kommit.

Men måste fråga er en sak... Har ni tänkt ha ljus på borden? Vi kommer nog sätta oss till bords vid 19 och äta till ca 21. Då är det ju fortfarande dagsljust ute och känns lite "mycket" med tända ljus då. Men samtidigt är det ju så fint... Hur ska ni göra? Skulle ni tycka att det såg "ofestligt" ut om det inte var ljus på borden vid ett bröllop?

• Sanna81

Vi har tänkt ha ljus på borden, inte för att de skulle fylla syftet att lysa upp (har inte ens tänkt på att det ju kommer vara solljus ute) utan för att det nog kommer vara den enda bordsdekorationen vi har tillsammans med vasar med ängsblommor. Har inte ens tänkt på att man inte behöver ha ljus på borden...

Angående bordsdekoration skulle det annars vara kul att även dekorera med godis. Vi har dock tema blått och blått godis är ju inte så vanligt väl. *ska ut och kika i godisaffärerna*

• esposa

Vi hade tänkt dekorera med murgröna som ligger som en slinga över borden och sen ha små ljuskoppar från Ikea. Först hade vi tänkt ha ljus i dom men nu när vi kommit på att det kommer vara ljust ute funderar jag på att ha en blomma i dom istället. Kommer ha vita rosor i min brudbukett så kanske en vit ros (som man knipsar av stjälken så de precis når upp till kanten på de små ljuskopparna) i varje ljuskopp....? Tror ni det skulle gå eller skulle ni sakna ljusen?

• maka2b

Vi kommer inte att ha ljus. Visserligen sätter vi oss till bords redan kl 16 och då lär det verkligen vara ljust så det kanske spelar roll. Men personligen så saknar jag inte ljus på samma sätt under sommaren. Troligtvis kommer vi ha ljus senare under kvällen kanske... Jag tycker det låter snyggt och stilrent med en ros i varje.

• esposa

maka2be - vad kul att höra att det är fler som inte ska ha ljus! Jag tänkte att vi kunde ha flera ljuskoppar utställda som vi kan tänka ljus i senare på kvällen, eller så plockar vi bort rosorna när vi dukar undan borden och sätter i ljus i kopparna då... Ja, något av de får det bli! Tack tjejer för hjälpen!

Svar på tråden 28/7 2007