• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • esposa

Låter att vi verkar vara på ungefär samma ställe i planeringen - skönt

Nessan: hur löste ni kompet till solosången? Vi har ingen "egen" utan hoppas på att kantorna kanske kan ställa upp på att spela piano till... Tror ni de är villiga att göra det?

• Nessan

esposa - Det tror jag säkert att kyrans musiker kan hjälpa till med. Kan hända att solisten vill hinna öva lite med denne innan bara. Detta var vårt 2:a-hands alternativ, men nu har vi sån tur att vår solists man är mycket duktig musiker och för enkelhetens skull (med övning mm) kommer han då att kompa henne.

• esposa

Åh vad smidigt - och vad skönt för er (då vet ni ju att det kommer vara väl repeterat )

Har alla andra haft kontakt med sin präst/vigselförrättare redan? Vi bokade redan i augusti och ringde i slutet på februari men då sa de att de skulle lägga sommarschemat i mars och sen skulle de kontakta oss. Men det har de inte gjort. Borde jag börja bli orolig...?

• maka2b

Jag skulle ringa och kolla för det låter lite konstigt att ingen ringt upp. När jag kontaktade vigselförrättare så mailade jag direkt till henne och frågade om hon kunde, fick några nej innan vi fick ett ja...

• esposa

Ja jag får nog ta och ringa i morgonbitti... Tack för råden tjejer! Godnatt

• Gullan79

Välkommen B1LLy, kul med ännu en brud!!

Men oj, vad duktiga Ni är som börjar tänka så avancerat ang dansen. Blir glad om vi dansar brudvalsen. Vilket vi självklart ska göra! Men det är på sin höjd vad jag/vi klarar av tror jag. Hehe..

Just ja, tänkte äntligen fylla i denna lista jag med. Nu när jag har lite tid innan sängdags.

*Inbjudan - skickad, osa är satt till 28/5
    *Kyrka - Bokad
    *Festlokal - Bokad
    *Vigselförrättare - Vi önskade min blivandes dop- och konfirmationspräst. Kul med nån anknytning. Och han sa Ja, trots att han är pensionerad.
    *Klänning - Inköpt!
    *Brudgumskläder - Bokade.
    *Tärnor/Marsalk/Bestman - Tillfrågade & svarat Ja!
    *Toastmaster - Klar!
    *Värdinnor - Klart!
    *Solist - Den ena är klar, men väntar på svar från ännu en
    *Kock - Bokad
    *Meny - Inte bestämt klart..
    *Dryck - Handlas i Tyskland.
    *Serveringspersonal - Inte fått svar än.
    *DJ- Det är på gång.
    *Fotograf - Bokad
    *Beställa hindersprövning + namnändring - Ska ordnas inom kort
    *Frisör - Bokad
    *Smink - Min frisör gör även det
    *Festprogram - Ska våra värdinnor hjälpa oss med. Skönt!
    *Vigselprogram - Börjat lite..
    *Blommor - Inte klart..
    *Ring - Inte bestämt mig, men måste beställas snart.

• Gullan79

Ojdå..råka visst skicka utan att jag hann skriva klart.
    Och nu minns jag inte vad sjutton jag tänkt skriva. Lite trött, hehe!

Nessan,
    Men vilken toppenbra guldsmed Ni har. Var fann Ni honom!

Säger nog godnatt nu, får återkomma när jag kommer på det jag tänkt skriva.

• Sanna81

Vi inne i en fas där vi frågasätter varför vi ens gör det här... Alla och vi själva vet ju redan att vi älskar varandra och om vi nu ska ha en fest vore det enklare med en försenad inflyttningsfest... Varför gör ni detta?

Och vi har ingen som kan spela piano, dvs kompa solisten och spela en in-och-ut-gångstrudilutt. Det börjar kännas stressande!

• M+J

Hej tjejer, undrar om jag också får vara med här?

Efter mycket ångest och beslutsvånda har vi precis just nu bestämt oss för att gifta oss Fredagen den 27/7 klockan 15.00.

Så är ju inte den 28:onde men hittar ingen tråd till den 27:onde så kanske jag får vara med er iaf? snälla...

Vi hade tänkt oss den 28:onde men ligger ju lite sent med bokningarna och dels var flera viktiga gäster upptagna då samt att kyrkan bara hade den tidiga tiden klockan 13 kvar, och det känns för tidigt. För oss med hår+smink, fotografering, för gäster som ska resa etc. etc... hoppas det funkar att gifta sig en Fredag också, det är ju ändå mitt i semstertidernas juli

• M+J

Oj vad knasigt det blev, märks att jag är nu här, sorry! Görs alla kolon till fånig gubbe? hmm...

Iaf det är ju ganska exakt 13 veckor jag har på mig med planerandet så känner att jag behöver alla råd och hjälp jag kan få, och är det någonstans man hittar experter så är det här!

nu ska jag sätta mig och ringa runt och göra bokningar och ikväll måste vi skicka ett mejl iaf. med någon sorts halvinbjudans variant ;), läser här att flera av er redan fått in era svar! Kan ju lugnt säga att vi ligger lite efter i planeringen, hmm... det ordnar sig, är ju bara ett bröllop! :D

(Försöker lugna mig själv med lite positiv attityd... ds.)

Svar på tråden 28/7 2007