• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • esposa

M+J Hittade föresten den här sidag www.mp3lyrics.org/j/john-denver/annies-song/ Prova den lagliga nerladdningen som finns där (trodde inte det fanns någon laglig sådan men men ) Där kan du även översätta texten till annat språk om du vill!

• Fru Bouncing bunny

M+J

Precis som Esposa skriver så hjälps vi åt här på BT! Weddingannouncer är hur enkelt som helst och det mesta är självklart när du väl är inloggad och redigerar din sida. Jag fick pyssla lite med fonter osv innan jag fick till det men när man uppdaterar är det bra att ha två fönster öppet - en med din sida på internet och en med sidan där du uppdaterar. När du uppdaterat så klickar du till det andra fönstret och kontrollerar hur det ser ut "skarpt", dvs vad andra kan se på internet. Du behöver inte koda på något sätt utan skriver bara in text och klickar för olika val i olika rutor, väldigt lätthanterligt. vill du ha bilder hämtar du bara upp dem som du har sparat på din dator...

Lycka till! Se länken nedan, klicka på "SIGN UP NOW" och kör så det ryker!

weddingannouncer.com/

• Fru Bouncing bunny

69 dagar kvar brudar, iiiiiiiiiiiiiiiih!

• esposa

Oj oj oj!!! Bara 69 dagar kvar?!? Hjälp Tur att jag ska till Ikea idag för har massor med frågetecken kvar kring dukning och dekorering!! Men visst är det kul också

• maka2b

M+J
    Det vore jätte kul om du tar esposas råd, provtillverkar och lägger upp bilder! Pärlemorpappret tror jag att jag sett nått liknande av och det är mycket vackert men det vita vet jag inte riktigt vilket du menar... Hoppas att du känner inspiration att börja så att du inte blir allt för stressad.

Jag väntar på min klänning som jag sagt deadline 20 maj till, men den har inte dykt upp...

Hoppas att ni alla får en bra vecka! Jag sticker på semester tisdag morgon så vi hörs igen om en vecka

• M+J

Hej igen tjejer, och tack för alla råd o ert stöd! vad trevligt ni har det, jag är glad att jag hittat hit o får vara med, tack! :)

Angående bröllopet har inte jag kommit så mycket längre med planeringen, vet inte när jag ska hinna, har tusen andra projekt på gång!

-i helgen stort 60-års kalas på Herrgård i Uppsala, måste fixa resa, boende, kläder, present...
    -därifrån till hemstan för att bröllopsfix, möta präst, hindersprövning, band, fotograf, kolla solister, besöka resturangen etc. etc. på ett knappt dygn!
    -tis. hem, upptagen varje kväll, med viktiga årsmöten etc,
    -fre 1:a fyller jag 30! :-O (så nu fick ni veta det också!)har hela våren när folk har frågat sagt att vi bjuder väl på lite drinkar hemma, så igår satte vi oss till middagen och skrev en liten lista på folk som kan tänkas dyka upp, vi kom till 48 personer!(nu tror jag inte så många dyker upp, mycket annat på g nu, men 20+ blir vi säkert) Ooopsi så nu borde vi städa, fixa, homestajla lgh o fixa massa mat käk o dricka, bestämma uteställe, skicka ut kul "inbjudningsmejl"
    -mån 4.6 Island! en dryg vecka, inget bokat eller planerat mer än biljetten! Fästmannen har konferens så får resa o 2 nätter hotell fixat o tidigare hade vi pratat om att jag skulle åka med(sen hade jag strykt det för det blev för mycket, även om jag Älskar att resa!)men förra veckan kom han med ett jättefint kort han gjort, urklippt islands flagga etc. o texten: ticket-to-love :) med en resplan till resan, bokad o betald biljett! Vad säger man? Han är fantastisk och det blir ju bra att ladda batterierna lite i blå lagunen inför supereffektiv planering sen när vi kommer hem, eller? hmmm
    -hem mitten på juni o till mitten på juli är vi själva bjudna på 2 bröllop, mannen är bestman på ett och ska hjälpa till en del, det andra har hjälper till med mat o dekorationer de ordnar själva för 120 personer, svenssexor o möhippor på andra orter, fler 30-års kalas, midsommarfirande med vänner i hyrd stuga, avskedsfest för goda vänner som flyttar till Brasilien etc. etc. så någon som har en bra idé på när vi ska förbereda o fixa på vårt eget? :) som ju blir flera kalas, städa hus o hem, förbereda boende för de mest långväga gästerna etc.

oj nu blev det långt igen, ville bara berätta att jag varit här igen o skriva av mig stressen lite... men kanske bättre att sätta mig med göra listan, hmm ;) *ironisk*

• M+J

måste fortsätta lite bara, för det var ju vår "att göra nöjeslista" sen bara professionellt har vi mer att göra än vi skulle hinna med om inte en enda punkt fanns med på nöjeslistan!

för om inte detta vore nog har mannen just fått nytt jobb i Stockholm! de ville att han skulle börja nu! men det går inte, men däremot ska han vara där iaf någon vecka i juni efter Island, o måste fixa boende(jätte enkelt i sth. :)) o allt annat åt sig till augusti då han ska vara på plats på heltid, o avsluta alla sina projekt o uppdrag här, lära upp de nya som ska ta över hans projekt m.m. så det är massor bara det...

o jag som borde plugga, o skriva minst en uppsats o ta en liten hög restpoäng innan systemet ändras den 1 juli i bologna processen! jobbar en del extra också men det blir nog inte före augusti igen tror jag, lite upptagen med annat... ;)

o som ni förstått är vårt bröllop i hemstan en väldans massa timmar bort! så det är ju jätteenkelt det med att planera allt på kort tid på distans...

ok, nu skriver jag inte mer, har lite annat att göra :)

• Lulebrud2007

Hallå på er tjejer.
    Har ni varit i kontakt med prästen för att prata psalmer upplägg osv.?

• Fru Bouncing bunny

Japp i fredags träffades vi, han var toppen! Hur flexibel och lätt att ha att göra med som helst - och rolig. Inte dunder religiös, vilket passar oss bra. Det blir ingen solosång men 2 eller kanske 3 "readings" som de säger i UK, varav två är på engelska och dikter och en är citat ur höga visan på svenska. Nice. En vänlig... och I denna ljuva sommartid blir psalmerna och min älskling har just visat mig det löfte han vill säga/ge till mig (vi skulle inte skriva dem själv men han blev inspirerad av gårdagens möte...) Tårar... det var lagom långt och vackert. Rakt in i hjärtat och genuint. Ah, min älskling.

Nu sängdags tjejer... imorgon ska vi kika på ring och ev del av klädsel till min prins...

Kram på er!

• Fru Bouncing bunny

PS. var på bröllop i helgen, de hade en tjej som sjöng solo ackopanjerad av fiol och gitarr, Annie's song på engelska och Så skimrande var aldrig havet... otroooooooooooooooooooooooooooooligt vackert. Hon kunde sjunga tjejen... Rekommenderas för er som funderar pa solosang i kyrka / vigselakt (denna var utomhus, superfint!).

Häpp!

Svar på tråden 28/7 2007