• maka2b

28/7 2007

Som Gullan79 skrev i vår gamla tråd så stängs den snart så dax för en ny.

Idag är det bara 109 dagar kvar till vår dag

Den här tråden kommer räcka nästan ända fram. Hoppas att alla hittar hit, det vore roligt att följas åt hela vägen.

• Svar på tråden 28/7 2007
  • esposa

Vi har inte träffat vår präst. Han börjar jobba först i början av juni (är nyanställd) så han skulle kontakta oss då. Men måste säga att jag börjar bli lite stressad över vigeslprogram och sånt... Men så vill jag ju ha allt klart lååångt i förväg för att känna mig lugnt

Var och hämtade ringen idag!! Är sååå nöjd! Om ni är nyfikna kan ni se den här petrastefan.weddingannouncer.com/photoalbums-20536.html

• Gullan79

Hallå allihopa!

Har legat lite lågt ett tag..
    Men jag hoppas det är bra med Er alla, Ni planerar och pysslar för fullt antar jag!

Vi har heller inte pratat med vår präst ännu. Man kanske borde vara lite stressad över det??

esposa,
    Jättefin ring, och klänning!

Idag är det exakt 2 månader kvar!! *lycka*

*kram på Er*

• esposa

Ja det är det ju! Det hade jag inte ens tänkt på!! Oj oj oj! Nu närmar det sig med stormfart

• mrztigger

hej hopp... det var ett bra tag sne jag var här.. hur har alla här haft det? upptagna med planering ohc stressade brudar??

själv är jagh lite stressad då jag har mycket kvar men ingen organisationsförmåga *ler* ingen bra blandning...

• Fru Bouncing bunny

Esposa

Jättefin ring Esposa, härligt ha den klar va? Fiffigt du gjorde med gips hjärtan, I like it! Synd de inte har formar med kameler, som är vårt tema - då hade jag härmat dig! Idag köpte jag brudskor, 429:- på Lundins skor, vita, söta, spetsiga fram med "avklippt" så, söta små blommor broderade längs framkanten på skon. Lagom hög klack och häl med en rem runt vristen (spännet rektangulärt med små små strass stenar runt). Bättre än de 1200:- skorna jag såg och funderade på tidigare (på en bröllopsbutik i Sthlm...) Go natt, nu blir det sängen!

• Fru Bouncing bunny

Gullan

Ta det lugnt, du behöver inte bli stressad över att ni träffat prästen, vi var dock tvugna att göra det nu för nästa gång vi är i Sverige gifter vi oss (och då är det ju lite sent att träffas för första gången ). Om ni bara ser till att ha träffat prästen någon vecka innan vigseln (och kanske kollat av med honom per telefon att ert val av ceremoni är OK med honom/henne (ibland kan de ha synpunkte på vilka psalmer man väljer, en del "kräver" att en vigselpsalm ska vara med). Själv hade jag valt att träffas senare om vi hade kunnat, hur ska vi komma ihåg????? Vi gjorde en väldigt upp-speedat genrep (fast inte så ordentligt) men får helt enkelt skriva ner vad som ska hända för att komma ihåg!!!

Vi hittade för övrigt en jättefin waitscoast och cravette till prinsen, ljusrosa med blommönster i botten. Morningsuit blir ljus grå och han kommer bli världens stiligaste!

Tjejer - snart bara 50 dagar kvar!!!!!!!!!!

• Fru Bouncing bunny

Vad har hänt, det är lite glest mellan gångerna här brudar..? 48 days to go!

• esposa

Oj oj! Väldans vad det rullar på fort nu! Börjar få lite panik, har fortfarande massor med saker att fixa...

1. Skicka in ansökan om hindersprövning
    2. Boka möte med prästen
    3. Göra vigselprogram
    4. Bestämma dukning och "pyntning"
    5. Göra prov buketter, provsminkning, provhåruppsättning
    6. Kontakta kantorn och fråga om han/hon kan spela till våra solosånger.
    7. Åka till Tyskland och handla dricka

och mitt i allt detta ska vi flytta!! Flyttar från studiestaden till hemstaden 1a juli och har inte ens börjat packa än... Hjälp

• Fru Bouncing bunny

Esposa
    Om det får dig mindre stressad kan jag berätta att även jag har en hel del kvar...
    - vigselprogram
    - festprogram
    - placeringskort
    - bordsplacering
    - dukning och dekorering
    - blommor (buketter till tärnor + dekorationer)
    - div underkläder/tillbehör ej inköpta!
    - sminkning (hjälp, vem ska göra det ute på vishan? frisören är en äldre kvinna och gammal skolning tror jag...)
    - provuppsättning har jag inte ens kollat om jag kan få (!!!) och isf vet jag inte när då jag inte kommer vara i Sverige och i dessa trakter förrän dagen innan bröllopet!
    - plus en HEL del annat smått och gott!

I denna röra håller jag nu även på att avsluta mitt jobb för att lämna över till en efterträdare 1 juli (vi kommer gå dubbelt) och håller även på att avsluta hela mitt liv här i Saudi då vi 2 veckor innan bröllopet flyttar till Sverige!! Inte mindre än två hus ska packas ihop (sorteras och rensas innan dess) och sen måste vi planera både för bröllopsresa och första tiden i Sverige då vårt flyttgods kanske inte kommer förrän i oktober! Hjääääääälp! Så vi sitter i en liten jolle på ett gungande hav både du och jag esposa, verkar det som...

PS. Fast mitt i all stress så är allt det här faktiskt rätt spännande, kul och härligt (allt utöver bröllopet alltså) så det är inte så illa som det låter

• esposa

Bauncing Bunny: Oj oj oj! Nu känns et som jag inte har det så stressigt ändå Jag som tyckte att flytta till en annan stad var ett stort projekt! Var absolut inte meningen att stressa upp dig också, men nu när jag känner att jag gjort det kan jag ju i alla fall försöka hjälpa dig lite...

Jag började göra ett festprogram men bestämde sen att överlämna det åt toasmasters att fixa. Skönt att ha det ur världen! Kanske du kan göra detsamma? Annars får du gärna skicka din mail till mig hjelm47@hotmail.com så kan jag maila den varianten jag gjorde men inte ska avända (om du vill ha lite inspiration) hjelm47@hotmail.com

Angående håruppsättning så skulle mitt råd vara att i alla fall skicka en bild på hurdan frisyr du vill ha samt en bild på ditt hår (så han/hon ser vilken hårtyp du har) Föreställer mig att det kan hjälpa frisören att förbereda sig...

Har du ingen väninna som är duktig på att sminka? Eller kanske kan du fixa det själv? Inte så lyxigt kanske men då vet du ju vad du får i alla fall O då kan du ju provsminka dig själv när du vill och orkar

Stort lycka till och hör av dig om det är något vi kan hjälpa dig med!

Svar på tråden 28/7 2007