• Engäst

Jag mötte Lassie!

Behöver lite roligt att läsa i min ensamhet såhär på lördagskvllen. Så kan jag få höra lite "Lassiehistorier"??

Jag börjar....

Då jag var liten matade jag och min kompis, Tomas Ledins masvin...dessutom var Anna Book sommarbarn hos min brevkompis, träffade henne en gång.... (Anna alltså)

• Svar på tråden Jag mötte Lassie!
  • Yoni

Min pappa och jag stod på tunnelbaneperrongen Medborgarplatsen (sthlm) då "Tony" i Rederiet som står en bit bort langar fram snasen och pinkar ner på spåret, varpå jag frågar om man får göra så, och då säger pappa "Nej gud nej".

Min pappas fru har smällt upp svängdörren på Åhléns i Stockholms city rakt i ansiktet på Rod Stewart och skrek sen att han "f*n kunde ta och se sig för!".
    När hon gick därifrån tänkte hon att det var en kort liten j*vel.

Jag och ovan nämnda pappa var på McDonalds i Globen och skulle köpa käk. Tydligen var det nåt slags jippo, för en massa kända fotbolls- och hockeyspelare var där och man fick ballonger och glass och så.
    Benno Magnusson och Börje Salming kommer fram och frågar mig, åtta år och mest intresserad av fluffiga rosa saker, om jag vill ha deras autografer. "Nej, varför det?" sa jag.
    Jag vet inte om det var att jag inte tyckte att just deras autografer inte var värda något för att jag inte visste vilka de var, eller om jag inte förstod konceptet med någons kråka på en bit papp.

• Yoni

Ajuste, mitt ex pappa är Raimo Pihl som hade svenska rekordet i spjutkastning innan hans adept Patrik Bodén slog det.

Så om det är nån som känner mig IRL här utan att jag vet om det, så vet de vem jag är nu

• Lina_K

Tänka tänka...

Jag dansade vals med Loffe Carlsson en gång när jag var liten.

Jag har kramat Vince Clarke - grundaren till Depeche Mode och Erasure (STOORT)

Har även kramat Andrew Bell - andra halvan av Erasure

Jobbade på Vicktora i garderoben och pratade vid ett tillfälle ganska länge med Alice Bah, hon är supertrevlig.

Knackade en gång Eva Dahlgren på axeln för jag trodde hon var min bror (tog sikte på den längste och mest blonde), pinsammt värre.

Har flera ggr stött på Mårten Andersson på krogen och av någon anledning kommit i samspråk med honom vid de tillfällena.

Har Rickard Wolffs autograf.. var 17, svartrockare och AVGUDADE honom.

Tog Jerry Williams autograf till en kompis en gång, hon är rockabilly och har den numera på väggen hemma.

Det var nog det

• Slottet

Snart Fru Seefeldt
    Han heter Kris Marshall. Var med länge, länge i the Family, tror jag.

• Dallas

Hmmm även jag har mött Lassie några gånger

Björn Skifs sprang vi på i Borgholm på 80-talet,

Johnny Logan har jag kramat i Hunneboparken.( smörsångaren ni vet)

Lasse Kronér och jag köpte samtidigt i kiosken i Grebbestad.Han frågade vilken jag skulle köpa och han valde samma glass som jag

Min ena morbror har varit materialare i ÖIS i många år, han fixade så att jag och Ralf Edström fick en pratstund på Liseberg.

Jag sjöng i kör på mellanstadiet: Vi sjöng ihop med Cindee Peters(stavas???)

Jag stod bakom Pernilla August på H&M på Torp för ett par år sedan.

Jag träffade nästan hela Gyllene Tider i Halmstad, Per var tyvärr inte med
    Fick en signerad LP.

Det var nog det hela.

• Fru Martinsson ( fd martinsson2be )

Jag har dansat med Alphaville...

• Snart Fru Seefeldt

slotten

Sa skont. gillar honom skarpt. En mycket rolig kille som varit med pa massor av grejer. Ar nu ocksa med i BT (engleska Telia) reklam pa tv samt pa teatern nu.
    Han sag jag ocksa i covent garden vid nagra tillfalle. Smalter in fint i mangden och bryr sig inte ett skvatt om folk omkring sig.
    hi hi sa roligt. heja dig

• Snart Fru Seefeldt

slottet ska det ju vara saklart - sorry

• Snart Fru Seefeldt

ja just det - satt brevid per gessle pa marie fredrikssons konsert for flera ar sedan pa sofiero i hbg. Hans frissa var sa lojligt

• Engäst

Lina_K: Mårten konfirmerades tillsammans med min pojkvän :)

En till...det här är ju sååååå roligt och öntigt =)MEN!! Min morbror vigde Kicki Danielsson och Kjell och vi var med på vigseln....

Svar på tråden Jag mötte Lassie!