• Engäst

Jag mötte Lassie!

Behöver lite roligt att läsa i min ensamhet såhär på lördagskvllen. Så kan jag få höra lite "Lassiehistorier"??

Jag börjar....

Då jag var liten matade jag och min kompis, Tomas Ledins masvin...dessutom var Anna Book sommarbarn hos min brevkompis, träffade henne en gång.... (Anna alltså)

• Svar på tråden Jag mötte Lassie!
  • Balinda

det var kul... ligger här och skrattr min sambo tror jag e knäpp

• MrsD2B

Nu kom jag på en rolig grej som hände alldeles nyligen. Jag och min kollega skulle flyga till Visby över dagen från Bromma. På en bänk sitter en kille som var så himla bekant att jag viskade till kollegan
    "Du, killen på bänken kommer från Eskilstuna!"
    "Hur kan du veta det?" undrar kollegan.
    Precis då jag sagt "Jag känner ju igen honom" slår det mig vem det var och jag börjar garva.

Det var Yannick Tregaro, tre-stegstränaren till Christian Ohlsson mfl och strax därefter kommer flickvännen Emma Green (höjdhoppare)... Då slog det mig att dagen innan hade GE-galan varit i Globen.

Tänk att man kan tro att man känner folk - fast man bara sett dem på bild/TV.

• BrendaStarr

Jamen är det inte så, då...? Man går förbi någon på Arlanda och vill hälsa för det känns som någon man träffat på jobbet. Och så inser man att det ä Jan Guillou eller någon annan kändis...

• Snart_FruL

Lasse Brandeby har varit hemma hos oss när jag var liten och intervjuat min pappa. Och då satt jag i hans knä tydligen. Innan Kurtan jobbade han bland annat på radio 7härad.

Jag och min kompis har satt en bra stund på Kinna hotell och snackade med Christer Björkman. Min kompis moster har umgåtts i samma kretsar som Christer.

Min mamma var kompis med Stig Malm, innan han gjorde karriär inom Metall. Hon jobbade på Metallarbetarnas skola Skåvsjöholm (som numera inte alls är deras) medan han var lärare på fackutbildningarna där ute. Han kom i alla fall ihåg henne tillräckligt väl för att ge henne och mig skjuts hem efter en föreläsning han höll för några år sedan.

Jag åkte med samma tåg som Mats Ronander hela vägen från Göteborg till Köpenhamn.
    Vi tog rökpauser samtidigt. Fast han åkte förstås första klass och jag i andra.

Jag åkte på konfirmationsresa till Torquay, i min grupp var Anna Stenbeck med (brorsdotter till Jan Stenbeck och Margareta af Ugglas). Fast hon sa inte speciellt mycket under hela den månaden vi var där. Hon var mest bara med sin kompis. Jag minns att hon köpte en kofta i London till sin faster som kostade mer än vad jag hade med mig i fickpengar för hela månaden.

Kommer säkert på nåt mer och då återkommer jag... ;)

• Balinda

ja förutom Brad då som tar priset så åkte jag samma flyg som Carola till spanien. Såg Bryan Adams på Arlanda.
    Ja sen åkte vi samma flyg som Pierce Brosnan från honolulu till L.A. Det var oxå coolt. verkar som om det är mest på flygplatser och flyg som man stöter på " lassie "

• Coornet

Ha nu när någon sa det..

Jag var på språkresa på Jersey typ 1998 eller nåt och då var Carl Bilts son med oxå..

• lotta49

Jag kommer på nya hela tiden:

Min mamma har träffat Di Leva några gånger när han uppträtt i vår stad. Hon jobbade som receptionist på samma hotell som jag nämde tidigare och brukade jobba nätter under festivaler och liknande. Hon och Di Leva satt upp och pratade om livet en hel natt när han inte kunde sova.

Joey Tempest satt och spelade flygel för mamsen i receptionen en kväll för länge sen då Europe var som störst.

Själv har jag fått autografer och snackat med både Johan Glans och David Bartra när de var här på turné.

Mer är på G men nu är det bingen! Godnatt alla Lassie-fans!

• Hobby

Balinda!

Det tycker jag var roligt! Alltid rolig när man kan glädja någon annan...

Just det... Jag flög på med samma flyg som Thomas Bodstöm och hans familj från Gran Canaria. Snygg kille (man) som har en söt fru och tre söta barn...

• Hobby

Vi är inte kändiskåta på den här tråden... he he he Jätteroligt faktiskt...

• Hobby

Vi är lite golffreaks här hemma... En dag när vi skulle gå ut på hemmabanan står Jesper Parnevik på första tee... Alla på övningsgreen stod samlade och tittade när han slog ut.

Svar på tråden Jag mötte Lassie!