• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

September!!!!

Kram till dig!!!!!!!

Jag håller verkligen med Koko! Det känns otroligt bra att du vill berätta hr i tråden. Dels så bryr man sig ju verkligen om hur det går för dig, och din öppenhet gör dessutoma så att man lär sig saker också. Vilket är bra det med.

Hoppas verkligen att du kan ta det lugnt nu och att allt går bra. Men som du skrev så upptäcktes det ju tidigt så det känns som om du har alla odds FÖR dig! :)

Tänker på dig och skickar igen en massa cyberkramar!!!!!!!!

• start september

Vårbrud - ett ämne jag forskat i!!!

Vad skönt att du är på bättre humör!

Normalt sägs att om man slutat blöda finns inga medicinska anledningar att inte ha sex. Ofta kan den dag det blött ut bli dag 1 så att man får ÄL typ 14 dagar efter blödningens start.

Mitt bästa tips är att kolla att HcG verkligen är noll innan du försöer, typ med gravtest som nu bör vara negativt för att ÄL ska kunna komma igång. Om du fortfarande har HcG närmare 50 så att gravtestet visar plus kommer även ÄL-testet visa böj falskt.

Snarare kan det vara psykolgiska anledningar som gör att man kanske ska vänta lite, sorg kan vara svårt att jaga iväg ens med ett nytt plus. Och eftersom du inte vet när ÄL/mens är/ska komma kan man bli lurad och hoppas mycket mer än vanligt om man får skumma symptom, det ska man vara beredd på tror jag.

Lycka till!

• mugglesfan

Jag hade ingen aning om att X kunde vara så farligt. Blir det som att embryot kan växa ihop med äggledaren (tex) och så måste hela den tas bort? Vad läskigt...

• vårbrud2008

mugglesfan
    På sjukhuset sa de inget om ett återbesök eller att vi inte kunde försöka igen. Så det är nog bara att köra på.

• sweetstreet

Vårbrud,

jag tror också att du kan göra det som känns bäst. Om du/ni känner er redo för att försöka igen så tycker jag att ni ska göra det!

Och jag tror som Muggles att de (sjukvården) borde sagt till er att vänta ifall det på något sätt vore någon extra risk för er redan nu.

Hoppas även att ni mår något bättre nu, även om jag förstår att det kan ta mycket lång tid innan man kommit igenom en sådan sorg.

Kram till dig!!!!!

• vårbrud2008

start september
    Tack för din upplysning och kunnighet.

Börjar jobba imorgon igen så då kan jag köra inom apoteket och köpa ett gravtest för att kolla läget. Kanske även ÄLtest.

Sorgen kommer nog att sitta i ett tag till, men det blir bättre och bättre för varje dag. Däremot tror jag att det blir jobbigt imorgon när man ska börja jobba igen. Men nu känner jag att jag inte kan gå hemma längre, då blir man nog folkskygg.

Och det blir nog jobbigt den 28 juli då han skulle ha varit född. Snart kommer han till vår kyrkogård i alla fall så då kan vi tända ett ljus för honom.

Men vi känner också att vi måste gå vidare och vi vill så gärna ha en bebis snart igen. Längtan är så stor.....

• start september

Muggles - lite X fakta:

X sitter i 98% av fallen i en äggledare. Embryot växer till och har man otur märker man inget förrän det gör akut ont därför att det inte får plats. Då måste man operas och och ibland är äggledaren så skadad så att den måste tas bort. Man kan fortfarande bli gravid, men om vanlig sannolikhet är 100 blir det typ 70.

Det är för att inte riskera detta som jag gått med på cellgifter, det är värt det resonerar jag för att slippa chansa på att paja en äggledare.

Förr upptäcktes bara X när det blev akut och då var dödligheten tyvärr rätt hög eftersom du blöder mycket när en äggledare spricker.

(Dessutom - appropå ditt nick - har jag läst 500 sidor Harry Potter på sjukhuset, perfekt distraktion och väckte reaktioner från all personal )

Svar på tråden När märker man av det?