• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

koko: Nä, jag tror hon står under Pippande Kaninen. Eller?

• mugglesfan

Det är ju ändå en svensk telefonbok och inte en fransk...

• mugglesfan

Välkommen till gänget/klubben då Frejis! Men jag tror ingen slår Sweet - inte ens jag MOAAAHAHHAHA

• _koko_

muggles - ah, vilken tur att du har koll! Det vore ju synd om jag missade champagnen för att jag inte hittade henne i katalogen...

• vårbrud2008

Hej alla!

Nu tror jag snart det är dags att försöka igen efter missfallet jag hade för två veckor sedan. Känner hur mycket jag längtar efter sex. :) ha ha ha ha

Vad ska man nu tänka på????
    Vänta på mensen eller köra på?
    Förra gången jag fick barn fick jag vänta 8 månader på min mens.

• start september

Hej!

Nu har en lite spak September blivit utskriven. Igår kom jag till SöS och visste ju inte alls vad jag skulle vänta mig. Inom 5 min låg jag i en säng med dropp och blev stucken överallt. Snacka om att man känner sig sämre då! Efter två långa VUL med två bra läkare som inte visade nåt (mer än en ofarlig cysta som jag inte visste om), beslutades att jag skulle skrapas för att utesluta att det är ett MA. Som förberedelse/extra utväg fick jag först Cytotec, vilket inte ledde nån vart och skrapades sedan efter det. När jag vaknat fick jag träffa läkaren som berättade att livmodern var i princip tom. Det måste alltså vara utomkvedes, sitter mest sannolikt i ena äggledaren. Efter många och långa diskussioner beslutades att vi skulle vänta på nytt HcG idag på morgonen, jag fick därför ligga kvar. HcG hade bara sjunkit minimalt, efter lunch idag har jag därför fått en spruta Metotrexat som är ett cellgift.

När jag visat att jag inte måde dåligt av sprutan och kunde både stå och äta blev jag utskriven och maken hämtade mig. Jätteskönt att vara hemma! Jag ska nu kolla HcG två gånger nästa vecka och om en vecka får jag veta om det hjälpt. Jag är sjukskriven en vecka mest för att ha möjligheten att vara hemma, men tänker jobba lite grann ändå. Jag kommer gå på kontroller ganska länge och ska inte vänta mig ÄL på minst en månad troligen. Dessutom sexförbud ett bra tag pga skrapningen.

Jag hoppas att jag inte skrämmer någon med min historia, en så himla liten del ens av de graviditeter som går fel är X så det är inget som man ska oroa sig för i onödan. Mitt är dessutom upptäckt så tidigt att det ska slippa bli akut och därmed farligt.

Jag vill upprepa att om 1% av alla graviditeter blir X så har jag knyckt den kvoten för hela tråden

Tack alla som tänkt på mig - det värmer!

• _koko_

vårbrud - jag vet inget om det, så jag har tyvärr inget att komma med.

september - Tack för att du berättar för oss! Vilken hemsk upplevelse, men skönt ändå att det upptäcktes i tid! Har hört många historier om X som fått akutopereras och där man blivit av med hela äggledare på köpet...
    Ta det lugnt nu och unna dig tid hemma!!! Jag började jobba för tidigt efter min endooperation före jul och det satte sina spår i flera veckor efteråt! Man tror att man är pigg, men det är man inte.
    Stor kram till dig!!!

• sweetstreet

Syrran!

Är hon inte för tidig pga av att du äter pergotime (eller vad det nu var du knaprade?) så att din cykel är kortare än normalt??

Och skulle det inte vara så? Alltså att din cykel skulle kortas ner lite??

Eller har jag missuppfattat? :?

• mugglesfan

Sept: klart du inte skrämmer oss! Jag tycker det är intressant att höra hur de gör i sådana här fall. Vad skönt att höra att du fick komma in och göra alla dessa undersökningar och få tabletter mm. Nu vet du ju precis hur det ser ut därinne och slipper oroa dig för det. Vad komplicerat det verkar ha blivit ändå... Hoppas att du snart mår bättre! Och om du får vänta en månad på ÄL så är det ju inte såå länge även om det kan kännas drygt iaf... *skickar massor av kramar*

• mugglesfan

vårbrud: kör på bara om du inte har fått andra rekommendationer från vården. Jag har en kompis som hade missfall vid nyår och i januari blev hon gravid, så det kan ta med en gång efter.

Svar på tråden När märker man av det?