• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Hmm...i vår tvättstuga får vi inte slänga tomma kartonger i soptunnan - de ska man ta med sig till sopsorteringen. Det står en stooor skylt om det på tunnan.

På pin kiv slängde maken en kartong i tunnan ändå när vi var där förra veckan. Dagen efter tvättade vi lite till (lite i taget när vi var sjuka), och givetvis hade något plockat upp vår kartong ur tunnan, lagt den vid dörren och klistrat på en stor lapp med "TILL SOPSORTERINGEN" på. :D

Sopfascister!

• BrudSommar2006

Snart så, min mage är helt enorm! När jag var hos BM för mätning i förra veckan så tänkte jag att nu kommer hon att tycka att jag ätit för mycket och att barnet växer för fort och så ligger jag exakt på medel på hennes kurva. Helt otroligt, hur stor ska man inte bli då sedan, uj, uj.

• Thailands brud

brudsommar:

Nej jag blev inlagd för att det aldrig satte igång, tog 4 dagar med provokation innan det kom igång lite. Blev inlagd sen igen för livmoderinflammation i 3 dgr

Varit hemma nu i 4 veckor och fortfarande inte slutat blöda, käände mig bättre innan men nu är jag matt som en urlakad sill o feber. Blöder fortfarande som sagt, ringde o beställde tid privat. Det är något som inte stämmer...

• Liten med Mindre

Thailandsbrud - massor med piggapådig-kramar! Hoppas verkligen att någon kan hjälpa dig så att du blir frisk och kry igen.

• BrudSommar2006

Nenne, jag förstår, ja de är inte att leka med de där blåhåriga småpoliserna (hos oss finns det en rosahårig variant också)!!! Det blir till att hålla sig undan ett tag då, fast det klart det kan ju funka med din lösmustasch-idé också!

• BrudSommar2006

Thailands brud, det här låter ju som maximal otur, du måste dragit på dig någon infektion då som inte går ur kroppen. Har du en bra gyn i alla fall?

• Frejis

Grrrr, j*kla avhandling och utskriften som inte ville ge sig, med meningar som flyttar sig fram och tillbaka. Men mitt tidiga morgonpass har i alla fall resulterat i en inlämningsklar version ;) vilket innebär att det är dags att rusa vidare.

Page, vad tråkigt! Det låter roligt när du skriver att tanten får följa med er på semester. Vilken härlig känsla av humor :)

Hoppas på vår nästa bimare - det är nog du Sweet. Finns det några andra som bimar snart? Jag håller mina tummar och tår för att det kommer feta plus snart.

Thailands brud, dina långvariga blödningar låter allvarligt. Bäst att kolla upp det och ganska snart. Blir orolig när jag hör det.

Mindre - hembakade semlor, så gott! :) men själv ser jag ut som en semla just nu, fixar bara inte att gå ner mina 3-5 kg efter jul. Usch... bäst att bli gravid då slipper man gå ner någonting överhuvudtaget :)

• start september

Stor kram till dig Thailandsbrud, lider med dig.

Jag blöder själv efter mitt tidiga MF för två veckor sedan, tack och lov har jag inte feber. Jag ska till gyn i eftermiddag och se om jag behöver få något som sätter igång det och att det inte är inflammerat.

Jättebra att du söker hjälp igen!

• Lapinette

Åhhh nej Page, jag tänkte på dig imorse! Höll tummarna hårt att det skulle vara ett plus. Ska februari bli lika eländigt som januari här på tråden.

Själv hade jag en diskussion men mannen igår om att vi ska hålla upp från vårt vindrickande för att se om det hjälper till. Dock så blir det inte denna månad då svärmor kommer ikväll. Så därför blev det ett glas vin till middagen igår kväll.

• Thailands brud

brudsommar

Ja detta är en ganska ovanlig situation enligt alla del äkare jag varit i kontakt med. Denna gyn läkaren har ajg aldrig varit hos, ville få en second opinion eftersom jag känner på mig att det är ngot som inte står rätt till.... Det var s å mitt MA upptäcktes, hade annars gått till v18 vid rutin-UL eftersom kroppen inte alls ville stöta bort barnet.

Spännande o lite nervöst att se vad dom hittar imorgon

Svar på tråden När märker man av det?