• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

Moppy: jag förstår dig också helt och hållet. Men glöm inte komma in här och tala om när du har lyckats! Jag håller tummarna!

• start september

Själv tänker jag nog hänga med här ändå, jag är lite för van vid att hänga här för att låta bli.

Vi ska också på utredning nu och det känns skönt. Om bara jag kunde sluta testa positivt...

• BrudSommar2006

Muggles, angående beräknat datum så har jag läst någonstans i mina papper att de växer rätt lika fram till en viss vecka men att det sedan inte går att mäta längre för att fastställa BF. Kanske var det vecka 13 i samband med NUPP-testet.

För min del så visste jag ju att datumet skulle flyttas eftersom jag hade längre än de två standardveckor från senaste mens som de alltid räknar med. Men, men, jag hade gärna haft kvar det tidiga datumet så hade man inte behövt gå lika mycket över tiden innan igångsättning... Inte för att det känns som att det är någonting man vill vara med om i och för sig.

Sedan finns det väl de som inte minns så noga när senaste mens var också.

• A.M.

mugglesfan:
    Undrar om man kan KRÄVA igångsättning tidigare än tre veckor över ... Kanske en idé.
    JAg har gått prick 9 dagar över tiden båda gångerna och de dagarna är de längsta jag varit med om! Men som sagt - bebisar kommer när bebisar. vill

• mugglesfan

Sept: kul att du vill hänga kvar!

BrudSommar: jag kan bara inte låta bli att vara kritisk. Jag vill inte bara acceptera allt de hittar på, speciellt när de inte kan ange goda skäl. Jag har svårt för tex sköterskor som säger "doktorn har sagt att..." som om läkaren vore en gud som aldrig har fel. Själv har jag nog ingen överdriver respekt för en läkare bara för att han har den titeln. Jag kan nog ha mer respekt för en väldigt erfaren BM...

• mugglesfan

AM: tror inte det. Sedan är det ju det att en igångsättning tydligen ofta innebär en jobbigare förlossning än när den kommer igång av sig själv - så det finns nackdelar med allt.

• Lapinette

Moppy - ska du lämna oss?!! Funderade själv på att verkligen ta ett break i ett par månader och då även från tråden men jag har ju blivit beroende. Går in här med automatik.

• Lapinette

Moppy - min kollega sa åt mig att skaffa nytt jobb för då blir jag garanterat gravid. Lycka till!

• mugglesfan

BM som gjorde NUPP på mig sa att de flesta förstföderskor föder ca 1 vecka-10 dgr senare än BF-datumet (om man räknar BF på 40 standardveckor), så kanske lika bra att ställa in sig på första veckan i sept (för min del)? Undrar om det går att lura sig själv så

Jag är förresten inne i en period när jag kissar 3-4 ggr/natt - lite småjobbigt. Tom mannen frågade om jag haft det jobbigt i natt - gulle honom. Förresten så undrar han hur man har 6 sedan när magen blir stor. Han undrade om vi diskuterat det här i tråden Jag sa nej (för det har vi väl inte?). Min teori är att man får köra ridvarianten el bakifrån? Sked kanske?

Förresten berättade min kompis att hon läst ett vansinnesinlägg här på BT igen: en tjej som inte skulle ha sex from nu och fram till bröllopet - 5 månader! Bara för att det skulle kännas extra speciellt på bröllopsnatten. Det hade hon och hennes M2B bestämt... Vad är det med folk?!

Svar på tråden När märker man av det?