• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Bröllopstokiig

A.M, det var verkligen ett jätte bra UL, men jag trodde nog att det skulle vara mer av en häftig upplevelse, det var det ju men jag trodde jag skulle få mer information, svårt att förklara.
    Vi gjorde vanligt UL alltså inte 4D.
    Mugglan; håller med ag BF det är därför vi säger att den kommer någon gång i mitten av juli + - ett par dagar hit eller dit. De sa även på filmen i går att det är endast 5% som föds på BF datum Den kommer när den är klar

• mugglesfan

AM: aha. Det är förresten lite lustigt för en här i Götet får man vänta 3 veckor innan man blir igångsatt. Jag tror att förlossningsvården i Götet är mkt sämre än på många andra håll i landet

• A.M.

Men ni i götet kanske har starkare bebisar som klarar att ligga kvar lite exxtra?
    Konstigt med olika gränser om det verkligen är så att bebbarna blir svagare?!
    Åh - sånt här kan man bli galen på: när olika BM säger olika saker ... Det är så OLOGISKT!

• A.M.

Och det är bara bereda sig på att det fortsätter - detta att olika sköterskor och BM säger olika saker ... På BB, på BVC - det gäller att läsa på själv innan så man kan ställa motfrågor och mota bort den värsta okunskapen och ologiskheten (?)

• Moppy

Godmorgon tjejer!
    Härligt att se att det är full fart.

Lapinette - BYT GYN! Nu är det dags att gå och kolla sig, kom igen. Jag vet knappast någon som följer den där "ett års regeln". Om man tycker det är jobbig och stressigt att det inte går, ska man ha rätt att kolla sig.

Jag har bestämt mig för att ligga lite lågt med min "bli med barn stress", mår bara dåligt att gå runt och tänka på det och försöka analysera varför det inte går. Jag ska ju på utredning nu i dagarna, vilket känns skönt och jag hoppas jag får mer svar då. Så jag kommer inte vara så aktiv i tråden framöver, utan ska försöka pausa ett tag (om det nu går) för att fokusera på annat. (T ex att skaffa nytt jobb!)

BAMSEKRAM till er alla och jag håller tummarna för alla er goa tjejer!

• start september

Lapinette, håller med - hitta ny gyn.

Det kan inte vara rätt att behöva må dåligt bara för att man måste vänta ett år. Ok att man inte ska få panik första månanden, men när man varit så fokuserad en längre period och som någon sade inte är 25 längre så ska man faktikt bli tagen på allvar. JÅ verkar vara ett bra tips.

• start september

Moppy - kram till dig.

Jag förstår dig. Lycka till med utredningen och med jakten på nytt jobb!

Vi finns kvar här om en månad också!

• A.M.

Kram Moppy - lycka till med allt!

• mugglesfan

AM: jag tror inte att bebbarna här är starkare, bara att de har en annan syn på förlossningsvården. Jag är själv tveksam till att det ska väntar så länge eftersom jag också hört om riskerna med det. Det som talar mot att vänta är att sista veckan får man gå och kolla sig varje dag - det antyder ju att det finns risker. Men men...vad ska man göra? Man är ju i deras "våld" så att säga. Det är ju inte som att man får bestämma själv över sin kropp!

• Moppy

Tack Start September. Förhoppningsvis kommer jag bli en sån där annoying person som sticker in huvudet om några månader och säger "jag har plussat".... Då får ni inte kasta ut mig! ;)

Svar på tråden När märker man av det?