• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Sorry, det var inte meningen att lägga så negativa vibbar här på tråden att ingen vågar skriva längre...

• A.M.

Jag tror inte det har med några vibbar att göra ... jag tror de har FIKAPAUS, gottegrisarna! (fortsätter envist att hålla tummarna)

• mugglesfan

Lapinette: du vet ju att det är ok att sprida galla när tanten är i antågande el har kommit på sitt besök!! Helt lugnt. Själv var jag bara på ett möte...

Inte kul om det är kört (fast det trodde jag också att det var)! Kram på dig sålänge!

• Lapinette

Fikar folk nu för tiden??? Här gör vi det ibland och absolut imorgon - SEMLOR!!! Vågar inte gå på toaletten, vill inte bli ledsen i ögat.

• mugglesfan

Fy fasen, det där stadiet är så jobbigt Lappis! I feel with you!

• Bröllopstokiig

Tog en fikapaus! Ha ha, jag gör det ofta nu förtiden (sen jag blev gravid) för jag är så less på att jobba och mer eller mindre redan avstängd mentalt från jobbet (farligt)... så det känns lite bättre om man får gå iväg och ta sina små pauser

• Liten med Mindre

Ja- väntan är värst Lapinette. :( Minns också att jag knappt vågade gå till toan.

Hur som helst så får du fika med semla imorgon. Att fira eller dränka sorgen med.

(Detta kommer från en gottegris. Chokladsuget sitter fortfarande i efter förra mensen. Tack och lov smakade makens mjölkchoklad åter urk häromdagen. Så jag är på bättringsvägen.)

• Bröllopstokiig

Nu ska jag ta och ge mig iväg till UL
    Wiie jag är lite nervös faktiskt, jag som inte skulle vara det är det lik förbaskat!

Missa inte programmet i kväll då tjejer, kl 20 på TV4. Skulle bara påminna en extra gång.

Jag rapporterar till er som är intresserade här i morgon...

Kniiiiiiiiip ni som har BIM, håller mina tummar för er!

Hej svejs!

• A.M.

Hälsa Pick'n från oss Cicci!

• sweetstreet

Å som vanligt är jag seeeeent in i tråden. Alla har gått hem :(
    Jaja... får väl pladdra lite själv här då igen :D

Thailandsbrud,
    tycker det låter förskräckligt med din BM!!!!!! :o :o
    Men som sagt, du får mer än gärna hänga här med oss i tråden! Även om du kasnke vill vänta ett tag innan du ger dig in i försöka-bli-gravid-racet igen. Kram till dig!!!!

Mugglan,
    shit, jag kände mig defintivt träffad av din kommentar ang förkortningar deras betydelse.....!!!!! :o ;)
    Vi har ju såååå många förkortningar på jobbet, och i ärlighetens namn måste jag säga att jag ofta inte har riktig stenkoll på vad de egentligen betyder. Alltså jag vet ju vad förkortningarna ÄR för något men jag har inte alltid superkoll på varför just den 3-bokstavskombinationen används (dvs vad de står för exakt). Ojoj, måste kasnke läsa på lite bättre!!!!

Å andra sidan känns det inte lika allvarligt som när man arbetar i ett yrke där en stor del av ens jobb faktiskt går ut på att man ska förklara saker o ting för "mindre vetande", som t ex läkare/sjuksöterskor i kontakt med "patienter". Eh, det är iallafall min alldeles egenhändigt ihopsnickrade ursäkt.... *rodnar*
    Men jag ska verkligen försöka bättra mig!!! :)

Cicci,
    Åååååå vad spännande med ditt UL!!!!!! Jeeeehooooooo! Man blir ju alldeles pirrig i kroppen bara man läser om det här i tråden! :) Ser med spänning fram emot din beskrivning!!!!!

Page och Lapinette,
    låter väldigt väldigt spännande!!! Håller tummarna!!!! :)

Själv har jag gåttt från typ våtmark till snustorr. Så ungefär motsatt dig Lappis! Hm, vad nu detta kan betyda?????? Jaja, har inga höga förhoppningar trots allt. (eh, vem försöker man egentligen lura?!?!?! ;) )

Mindre,
    låter bra med att din mage ska få gymma lite!!! :) Min mage blev supergasig den med sedan igår. Oooops! Tur man inte har luktdatorer!! :D :D :D :D
    Kan man bli gasig av överdos sushi????????

Syrran,
    järntabletter kan man få väldigt ont i magen av. men det finns olika sorter, så om man får problem med en sort så kan man försöka byta till ngn annan. Tror jag åt ngt som kallades "Hemofer" eller liknande för flera år sedan (var blodgivare) och de fungerade jättebra och jag fick inte alls några magproblem av dem. De andra jag ätit tidigare fick jag ont i magen av. Så testa attt fråga på Apoteket. de brukar ha koll.

Svar på tråden När märker man av det?