• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Thailands brud

muggle:

Hon tittade med UL i v.4 (!!!) o sa att allt såg så bra ut, låg risk för missfall. Tittade igen i v. 6 o sa att vi fått mf vilket inte stämde efter besök på gynakuten, allt såg perfekt ut!

Lyssnade på hjärtat i v.11 och hörde hjärtslag, tittade med UL och allt såg jätte bra ut enligt henne. Fostret var så stort som det skulle o moderkakan såg fin ut. 3 dgr senare konstaterar man på gyn att fostret dog för 2.5 vecka sedan.

Det framkommer dessutom att hon inte journalfört något av våra besök när läkarna inne på gyn vill gå in i mina journaler o titta.

Så vår första graviditet var en mardröm från början till slut....

• Snart så....

Muggles, hm´s byxor verkar ju enbart vara för väldigt stora magar. Skulle vilja ha några snygga som ser "vanliga" ut.
    Får väl kolla vanliga butikerna först och sen åka in till mammabutikerna i stan.

• Lapinette

Thailands brud - låter skrämmande!!! Hade du varit hos henne tidigare (jag menar innan du blev gravid)?

• Snart så....

Thailands brud
    usch vilken mardöms historia :(
    Man är ju väldigt utlämnad till att lita på BM. Fick ni själva inte se på skärmen hur hjärtat slog?
    Går det inte att anmäla denna BM?

• Thailands brud

Lapinette: Nej detta var första kontakten med henne, har gått hos en annan tidigare. EN riktigt häxa är hon, ska få hennes legitimation prövad....

• Lapinette

Absolut på henne bara!!! En fråga, varför gick du inte till din tidigare kontakt? Jag kommer absolut gå till min gyn, som jag alltid gått hos.

• Thailands brud

Lapinette: Hade bara varit hos henne 1 gång tidigare då vi flyttat precis och tyckte inte det spelade någon roll. Denna skulle dessutom vara den bästa...

Jag är nu garanterad gyn + bm på sjukhuset nästa graviditet.

• BrudSommar2006

Thailands brud, jag tycker att det verkar knepigt att hitta bra BM, min är snäll men inte mycket att ha i övrigt, kan inga svar på frågor eller så. Först tänkte jag byta men sedan kände jag att det är så bekvämt och nära både jobb och hem och att man kan parkera precis utanför.

• mugglesfan

Thailandsbrud: usch, hon verkar ju vara totalt inkompetent. Tyvärr finns det väl sådana BM också Jättetråkigt för er!

Snartis: japp de är jättestora! Och jag vill också ha "vanliga" byxor. Efter Pirrs tips hittade jag ett par mörka stretchjeans med med "stuprörsben". Hyfsat snygga. Det finns en jättemudd så de kan jag ha lääänge De ser faktiskt helt vanliga ut när man inte ser mudden som får döljas under en tröja.

• mugglesfan

De är för roliga inom vården! Ibland har de jätteskumma interna uttryck och när man frågar dem vad de betyder så vet de inte! Alltså de vet ju innebörden men inte vad förkortningen betyder el varför det heter som det gör. Hur kan man vara så ointresserad när man jobbar med det? Ett exempel är min mamma som precis har fått diabetes II och ska mäta sitt blodsocker flera ggr/dag. Hemsjukvården kallar det att man mäter "bm" men de vet inte vad det betyder el vad förkortningen står för. Antagligen ngt med blod...? Hade jag jobbat med det hade jag tagit reda på det!

Som när jag frågade varför man räknar dagar i graviditeten, det här med 9+2 osv. Det kunde inte min BM svara riktigt på tycker jag. Hon svarade lite svävande. Men om man jobbar med sånt, då tar man väl reda på orsaken?! Iaf gör jag det i mitt jobb.

Svar på tråden När märker man av det?