• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Liten med Mindre

Usch en sån eländig historia Thailands brud.

Om du inte är rädd för ett gäng komplett vansinniga men härliga mamma-wannabes, så är du välkommen att hänga här tills du känner dig på hugget igen. Eller för att bli på hugget kanske. :)

Känner mig själv lite uppåt för stunden. Fick prata med en av mag-läkarna jag går till, och hon skulle skriva ut något bulkmedel till mig som kanske kunde få igång magen. Hoppas! Hon beskrev det lite som ett "gym" för tarmarna, passande med min beskrivning av att det känns som om tarmarna bara lagt av och väntar sig att jag trycker på uppifrån.

Bulkmedel (något jag ska få på recept) ska tydligen vara bra om man drabbas av förstoppning vid graviditet också. Ifall någon nu tröttnar på aprikoserna...

• Snart så....

Muggles, tyvärr kan jag inte ha stuprör, är bred om baken så ser enorm ut då. Vill egentligen bara ha några enkla svarta/jeans som man kan ha till det mest.
    som det är nu så har man toppar upptill som alltid går över magen så dölja mudd är nog inget problem :)

• viktualia

Mindre - det där bulkmedlet lät intressant! Jag har nog för länge sedan skrivit här om att jag är med i klubben för jobbiga magar. Läste noggrannt igenom alla diagnoser på Vårdguiden.se och kom fram till att Colon irritabile www.vardguiden.se/Article.asp stämmer bäst på mig. Ids inte gå till doktorn, eftersom det står att det i princip inte finns någon behandling... men man kanske skulle testa det som finns?!?

• Lapinette

Jag tror tanten är på intågande. Känns i hela kroppen.

• Storasystern

Nej Lapinette - ingen tant!!!!

Mindre och Vickan - min mage blev bättre när jag slutade med järntabletter. Jag visste att de påverkade magen, men inte att det var _så_ mycket!!!

• viktualia

Storasystern - hm.. jag som funderat över att kolla om jag behöver BÖRJA äta järntabletter... kanske inte läge då... hm...

• Liten med Mindre

Viktualia - jag medicinerar (medicinerade) mot att få återfall av ulcerös proktit (inflammation i tarmen). Att sluta med medicinen verkar ha gjort magen kraftlös (muskellös istället för muskulös inuti). Så nu ska den få gå på gym. :D Eller snarare kommer gymmet till magen (tarmarna).

Och att äta mjölksyrebacillerna som jag började med skulle visst också vara bra, ca 10 dagar per månad. Så jag får väl fortsätta med piller ett tag till.

• Lapinette

Har gått från öken till våtmark...

• viktualia

Mindre - aha! vad många åkommor man kan dra på sig... jaaa det var ju något annat än min variant. hm.. hoppas gymmet i magen gör nytta!!!

• A.M.

Snart så.... :
    Mammabyxor på Polarn & Pyret - har du kollat där?

Svar på tråden När märker man av det?