• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • A.M.

Hej alla! Vilka spännande diskussioner ni har haft sen i går eftermiddag!
    Start September: Åh, hoppas det är en bebis!!! Det kan ja vara lite drippelidropp i början har man förstått. Men ett MF syns inte på grav.tester såtillvida att man kan testa plus långt efter att MF ärn konstaterat (hormonerna hänger kvar i kroppen ett tag). Men jag hoppas såklart du är gravid! Kan du inte ringa till en barnmorskemottagning så kanske du kan få göra ett VUL?
    Vänner-fan: Ja - förlossningar är inga snygga och städade tillställningar, det läcker från både det ena och det andra hållet och luktar ganska illa över lag ... Och när vattnet går ber de en sätta på en BINDA för att kunna se färgen på vattnet, samt kunna väga den i handen och säkert för att avgöra hur mycket som kommit.
    Muggles: din länk: www.discount-hotel-buchen.de/trivia/baby.php
    funkade ju! JAg testade båda tänkbara befruktiningsdatumen (den dagen vi hade sex och den dagen cellerna började dela sig (enligt senare ultraljud)) och sista mensens första dag - och svart blev FLICKA (och jag har ju facit i spjälsängen om man säger så)! Så nu har vi det bombsäkra alternativet till könsbestämning per ultraljud/fostervattensprov!

• BrudSommar2006

Start september - vi håller tummarna här, fast försiktigt för säkerhets skull. Tyvärr så tror jag inte att de kan se något säkert förrän framåt vecka 6 eller 7 om man skulle vilja kolla. Om du fortsätter att plussa menar jag. Usch, det finns ju inget värre än att gå runt och vänta i ovisshet. Det kanske är bra att du har mycket att göra på jobbet som du säger så får du annat att tänka på.

• Snart så....

Izzie,
    Nu är det ju inte "min" tjänst jag ska hjälpa till med. i det här läget så gör dom nog som de vill
    Under hela min tid på detta jobbet har jag alltid blivit kallad till såna här saker, typ nya datasystem, anställa ny personal mm. Jag har enligt dem bra åsikter, pratar inte i onödan, tänker så saker de kan glömma, väldigt kritisk samtidigt bred kunskap.
    hahah nu låter det som jag vill skryta men det är faktiskt roligt att få chansen att få påverka ganska mkt i arbetsmiljön.

• Liten med Mindre

Glömde - ska ju hälsa alla från Frejis också, inte bara flagga för bubbelbadande. :)

"Hej hej!", vinkar Frejis

• BrudSommar2006

AM, jag lade in både datumet jag själv tror är befruktningsdatumet och dagen efter enligt UL för säkerhets skull och det blev en flicka på båda datumen. Undrar om man kan sluta fundera över killnamn en gång för alla nu...

• Izzie

Snart så, men då värdesätter de ju dig och dina kunskaper. Vi får väl avvakta och se även där, men du borde ha en bra chans verkar det som. Håller tummarna för dig iallafall.

• start september

A.M - men inte kan det väl se något på VUL bara ett par dagar efter BIM. Gravid, MF eller mens borde väl vara snarlikt så tidigt??

Jag ska nog gå till gyn när jag slutat blöda även om plusset ger sig. Bara för att kolla att inget stannat kvar inför nästa ÄL.

• Bröllopstokiig

Start September: Jätte spännande!!!!! Men jag måste svara på frågan ag VUL... DU KAN VISST SE!!!!! Som A.M skriver, så skriver jag med... ta ett vul idag. Ring till Odenplan, de brukar ha avbokade tider...
    Man ser allt i tidigt stadie, på mig såg de ju till och med att äggblåsan va 1,6 mm innan den skulle spricka (vid 2mm), så jag fick rekommendationen att gå hem och ha sex! GO GIRL!!

Page: Köket är på "G". Vi ritar men har olika smak!

Enligt den kinesiska kalendern ska jag ha en flicka Yes! Men jag är bombis att det är en kille!

NO no no inget Alla Hjärtans här heller... håller med Vänner-Fan...

Min mage växer växer och växer, nu syns det mer mer mer.... ha ha ha KUL

• A.M.

start september: Du har rätt - de kan nog bara se om det överhuvudtaget är en graviditet än så länge. Ett aktivt hjärta ser man nog inte förrän i vecka 7 eller så ... Det är bra att du går och kollar dig i alla fall, beställ tid redan nu tycker jag! Är det något så borde det väl vara vecka 4-5 nu? Lycka till-KRAM!

BrudSommar2006: Japp, ni kan sluta fundera på pojknamn, samt måla hela huset rosa för det blir ju en tjej! Och du har ju mått lite risigt under grav. också (=tjej). Kom inte och säg att du varit sugen på stabbig onyttig mat också för då är det ju 100% säkert!

• Bröllopstokiig

Hjärtat såg jag picka i vecka 7...

Svar på tråden När märker man av det?