• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Muggles blödde ju också lite!

Jag lovar att hålla mig borta från alla hoppfulla kommentarer när det är dags för er Sweet!

• Page

Vet inte vad som är bättre egentligen. Negativ eller positiv intällning.

Ska man tro på psykologiforskning ska man vara positiv, kroppen och psyket mår bättre av det. Men det gäller väl inte falska förhoppningar!

• Page

Tittade in på några andra trådar, de om alla hjärtansfirande, och känner mig som världens mest oromantiska människa. Göra små pärlboxar och skriva vackra brev? Jag kan se min man reaktion framför mig..."öh...det var ju fint, vad ska jag med det till?"

• Page

Nu är jag farligt nära en ensidesmonolog så jag säger god natt!

Hoppas att du hittar ditt ägg Sweet!

• sweetstreet

Sorry Page, jag var tvungen att jobba lite igen så jag lämnade dig ensam i tråden. Ledsen för det.

Ang alla hjärtans dag så är detta såklart rätt hysteriskt här i USA som alt annat sådant. ;)

Själv är jag nog rätt romantisk, men just av den anledningen känner jag att jag hellre vill ha något mysigt av min man när det INTE är en sådan officiell dag utan typ en vanlig trist onsdag eller nå't. Skulle uppskattas sååååå mycket högre då!! :)

En kompis till mig här säger att ham "måste" köpa blommor till sin flickvän på Valentine's day för annars blir hon jätteledsen. Och han tycker själv det är fånigt eftersom blommorna kostar typ dubbelt så mycket då, men gör såklart allt för husfriden. Fy vad trist tycker jag! :( Näe fram för mer blommor på vanliga dagar helt klart!!!! :)

Tror nu att han beställde ett dussin rosor till tjejn för 500 (!) dollar!!!!!! Men herregud!!!!! Jag skulle inte ens vilja ha rosor för 500 dollar!!!!!! :o

• sweetstreet

Nä nu ska jag packa ihop och åka hem! Puss på er! ses imorgon!!

:)

• Liten med Mindre

*viskar*
    September - hur går det? Är så nyfiken att jag spricker. Håller alla tummar och tår jag hittar, som är mina egna i alla fall.

*mer normal röst*
    Muggles - nästa gång jag känner mig genomsvett, knallröd med mascaraflagor överallt så ska jag komma ihåg att jag är en sån där cool, välsminkad, trendig instruktör på ett fiiiint gym. :D Fast jag förstår ju vad du menar. Har sett alla varianter på gymmet. Att bättra på pudret före ett pass är det mest skrattretande beteendet av alla tycker jag. (Ursäkta om det någon som gör det här, kan bara inte hålla mig.)

Ååh - igår fick jag mitt första glas vin sen nyår. Fick verkligen hålla munnen stängd och svälja snålvattnet som rann medan servitören bar fram glaset. Himmel vad gott! :) Toppade med en underbar scampipasta. *samlar in lite nytt snålvatten*

Och, nu är det fredag - ÄLventyret börjar igen. :)

• start september

Rapport från morgonen:

Maken och jag har betraktat ett nytt svagt plus (lite starkare än igår kväll om man anstränger sig). Samtidigt har tanten ökat i omfattning. Det känns osannolikt att man kan blöda så ordentligt och något fortfarande kan växa.

Planen är så här: Om jag inte får extremt ont så väntar vi ett par dagar och ser.

Vi missbrukar troligen ett större antal tester av olika fabrikat för att hålla koll. Är det ett MF borde plusset avta. Gör det inte det ringer jag gyn. Det känns meningslöst at gå dit idag, de ser ju inget så här tidigt väl?

Jag tänker inte ta ut något i förskott, men samtidgt skippar jag såklart fredagsvinet tills jag vet mer.

PÅ FL finns det ju en massa trådar om spökstreck mm, och dessutom en massa bilder på folks test som är lika vårt test (och det är både plus, MF och inbillning i en salig röra), men det känns inte som att det ger något direkt att dra för stora växlar.

Om det är cb som ger felaktiga utslag av någon anledning och orsakar detta blir jag ledsen...

Vi tycker dock att det ett MF känns bättre än ingenting, det borde vara ett tecken på att det kan bli något.

• Liten med Mindre

Åh, så jobbigt för er september.

Vi stod också med CB vanliga test i förra veckan. Och visst var det kanske så att det eventuellt syntes svaga tecken på att det kunde finnas en linje i plusset. Tyckte vi på onsdagen. Tyvärr såg det likadant ut på fredagen när mensen rann till. Det kändes nästan som att det blev en med mycket god vilja skönjbar skugga av plusstrecket när vätskan sögs upp. Men det låter som att ni i alla fall ser mer än det. Vi kom fram till att inte en MF kunde tolkas in i det inbillade strecket.

Nästa gång vi handlar tester blir det helt klart digitala.

Ni kanske ska vänta tre dagar som det står på testet - och testa igen ifall ni är osäkra.

Kramar!

• Snart så....

godmorgon tjejer,

hahahh som vanligt har man haft roligt läsning från nattskiftet. Herregud vilka tankar man kommer få om att gömma trosorna nästa gång man går till gyn :D :D

September, vill så gärna hoppas för eran del. Tyvärr råkade min kompis ut för precis samma sak som dig för några veckor sen. Hon kom tom över och visade 5 tester av olika märken och alla visade att hon var gravid. Samtidigt blödde hon och efter 3 dagar försvann plusset. (hade inte ens ont och mkt mindre blod än en vanlig mens)
    Nu vill inte jag måla faan på väggen och vara negativ, vill så gärna att ni ska få behålla plusset och få en bebbe om nio månader. Håller tummarna stenhårt för er!!!

CB har funkat bra för min del, antingen var det inget eller det plusset som liksom inte gick att misstolka.

Skönt Mindre att du mår bättre och vin är alltid gott. Fortsätt att dricka det, båda för min och Frullan så spelade det ingen roll att vi drack. Man måste få leva som vanligt trots babyverkstad :)

Svar på tråden När märker man av det?