• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • mugglesfan

September: mitt plus var jättesvagt. Dvs minusstrecket var starkt men det vertikala strecket var mkt svagt. Men på förpackningen står ju att ser man ett plus så är man gravid.

Och hade det inte varit för Snartis kompis så hade jag sagt att man kan blöda ändå. Speciellt efter sex eftersom slemhinnorna kan bli känsliga när man blir gravid (detta har inte hänt mig dock). Och allt jag läst om MF är att man ska ha både ont och blöda. Men eftersom Snartis kompis varit med om detta så kan det uppenbarligen vara annorlunda.

Vi fortsätter hoppas järnet för dig!!! Det låter som en bra plan att testa igen om några dagar. Men hcg-nivån kan ligga kvar fast man fått MF, så lite lurigt är det.

• mugglesfan

Apropå lukten av flytningar. Jag tror att de kan kännas rätt tydligt när de är nere och rotar i underlivet - det behövs nog inget närmare sniffande. Själv kan jag känna lukt ibland när jag går på toa och då befinner sig ju näsan en bit ovanför luktkällan

• Vänner-fan

Måste bara inflika att när vi var på första tillfället i föräldrarutbildningen sa BM att om vattnet går hemma vill de att man stoppar en handduk i brallan (helst inte en binda då de har för bra uppsugningsförmåga) och sen tar med handduken till förlossningen. Detta för att de vill titta på färgen OCH LUKTA på den! Men hela förlossningsgrejen verkar ju vara rätt oromantisk om man säger så. Ändtarmen vänds ut och in innan barnet kommer ut (japp och därmed hela innehållet) och vid nåt tillfälle är barnet nära några kräkreflexer som sitter i bäckenet så då är det vanligt att man spyr. A.M. kan säkert bekräfta detta. Så lite luktande på en handduk kanske inte är så farligt ändå...

Förlåt om jag gjorde er illamående nu. Gjorde i alla fall så att jag själv blev det känner jag. Men antar att allt detta faller sig fullt naturligt när det väl är dags. Hmmmmm....

• mugglesfan

Page: jag läste också de där "göra-pärl-bok"-trådarna. Det känns helt främmande för mig också. Min man skulle nog uppskatta nya underkläder (på mig ) mer...

• Vänner-fan

Jag håller också tummarna för September!! Men mitt plus var jättestarkt (testade ju ganska sent) så jag har dessvärre ingen större erfarenhet att bidra med gällande detta för övrigt.

• mugglesfan

I min infobok som jag fick på MVC står det just att man ska ta en binda. Det var för att de ville se om det tex var bajs el blod i fostervattnet. Det är ju lite dumt att de rekommenderar en binda om den nu har för bra uppsugningsförmåga. Fast färgen syns ju ändå.

• mugglesfan

Usch, jag tror jag vet vad Sept går igenom nu - tankarna snurrar förmodligen runt samma sak hela tiden. Det var jättejobbigt dagarna innan BIM för mig för jag hade bestämt mig för att testa tidigast på BIM-dagen. Och det var såå jobbigt att gå och vänta, kunde knappt tänka på annat. Och pendlade mellan hopp och förtvivlan...

• mugglesfan

Inga nyheter om jobbet Snartis?

• Vänner-fan

Jag tror de ville att man tog en handduk för då känner de på den hur mycket vatten det har kommit också.

Läste också Alla hjärtans dag-trådarna. Tänker Våga Vägra i år! Vi brukar köpa rosor till varandra rätt ofta, men nåt annat än just det på Alla hjärtans eftersom de är så löjligt dyra och oftast inte ens lika fina då. Men i år har jag ingen lust alls med detta. Nu har vi vår årsdag, förlovningsdag och bröllopsdag och jag firar hellre dessa än nåt kommersiellt jippo. Vi kommer förmodligen inte ens träffas på onsdag för den delen. Däremot kommer jag skicka kort till min mormor, för det brukar vi göra för att visa att vi tänker på varann.

• start september

Mindre,

Det är jobbigt att man vet att man skulle kunna inbilla sig något för att man så gärna vill!

Jag tror dock att du också kan ha haft ett tidigt MF, så då kan det ju vara hcgnivåer som varit högre än normalt som visar sig svagt på testet.

Det är det som är min tanke att testa med något annat test.

Svar på tråden När märker man av det?