• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Izzie

Va kul att det börjar synas Cicci! Har ganska många runt omkring mig som är gravida och för flera av dem dröjde det länge innan det började synas och nästan alla upplevde att skillnaden kom "över en natt". Skojsigt för dig! :)

Start september - Du borde ringa och försöka få till ett VUL! Så slipper du vänta så länge.

• start september

Hej,
    jag är till 90% säker på att det är ett MF, fråga mig inte varför.

Jag avvaktar över helgen och om jag fortfarande plussar på samma vis på måndag blir det Odenplan - tack för tipset Cicci!

Lite surt är det att maken åker bort i helgen. Jag får ha testorgier alldeles själv. Det känns inte som man vill dela det här med vare sig vänner eller familj, det är lite för osäkert.

• start september

Varning till känsliga läsare anbefalles!

Varför det känns som MF är för att tanten som kommer idag är mycket liten, men det som kommer är ibland klumpar. Jag brukar inte ha så här mycket klumpar normalt. En vanlig blödning hade jag kunnat köpa men klumparna?

• BrudSommar2006

Ooohhhhh, rosa och volanger!!!

Jag är alltid sugen på onyttiga saker men frågan är om jag varit mer eller mindre sugen på sista tiden, jag vet inte faktiskt. Vad var det nu igen ni sade att man skulle vara sugen på om det blir en kille? Frukt och grönt???

• Bröllopstokiig

Jag tror inte att det är MF gumman, när jag blev gravid med mina tvillingar för 5 år sedan så hade jag klumpar runt mens, det var blod som levrat sig efter att ägget fäst och man blött lite då och sen åkte ut i samband med att jag skulle haft mens.
    Jag har även haft MF och det gör jäääääkligt ont, det är väldigt ovanligt att det är som i Snartis kompis fall. MF känner man verkligen. Tidigt missfall är som vanlig mens, men man har väldig mensvärk.

Izzie: Ja det sa poff över 2 nätter på mig nu, jag märker faktiskt av det själv. Lite roligt när det är svårare o svårare att knäppa brallorna. Men jag har fortfarande samma kläder, jag är ganska slank av mig i vanliga fall.

• BrudSommar2006

September, blir det så mycket klumpar av ett så tidigt MF då? Är det ett säkert tecken menar jag. Kan du inte skaffa fram ett digitalt CB-test så slipper du fundera över svaga streck eller inte?

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Om det är frukt och grönt man är sugen på när man väntar en kille, så är jag 99% säker nu Jag åt massor med spenat och broccoli i början av min graviditet och sen nu vräker jag i mig frukt

• Izzie

Hmm ja, klumpar är inte helt ovanligt för mig, det har jag med från och till. Men det är förstås lite konstigt om du inte brukar ha det annars.
    Men som sagt, hoppet är det sista som överger människan.

• BrudSommar2006

Cicci, du har ju inte mått dåligt heller om det nu är ett tecken.

Har köpt röda äpplen men tycker att de smakar blåbär, vad är det ett tecken på tro.

Svar på tråden När märker man av det?