• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Moppy

Heej Sweet, jag är här en liten stund till. Håller mig bara lite i bakgrunden när det diskuteras dop och barngrejer.. ;)

Jag käkade ju lite rosenrot denna månaden och jag blev också mycket torrare runt ÄL, plus att den blev försenad ett par dagar. Själva aladåberna kom inte förrän 2 dgr efter ÄL (!?) Tror inte att jag kommer käka det igen faktiskt, jag föredrar att ha jämna cykler. Har även läst på kära FL att RR kan f*cka upp cykeln. Så RR funkar väl säkert för vissa, men inte alla...

• Moppy

På tal om aladåber så har jag lite beigeaktiga aladåber nu (!). Jag tror verkligen inte att det blivit ngt denna månad men flytningarna har blivit helt mysko denna gång!

• start september

Är här också i bakgrunden!

Jag är faktiskt lite fundersam kring RR - undrar om det är den som gjort mig så här konstig (ingen riktig tant, bara lite lite som kommer, men testar ändå bara minus). Så inför NÄL låter jag bli tänkte jag.

• start september

Jag har haft otroligt lite både flytningar och aladåber sen vi började försöka. Jag undrar ibland om nåt är fel därför. Kanske är det RR som min kropp inte gillar?

• sweetstreet

OK, så då kasnke det är rr då som gjort att det nu inte alls är som det brukar kring ÄL. Ska inte äta det igen. Gillar inte när det lilla jag en gång hade kontroll över plötsligt blir okontrollerbart!!

• sweetstreet

september!
    Har du använt RR sedan ni började???

Jag åt det bara den senaste månaden (alltså till förra ÄL) men innan dess var min cykel väldigt regelbunden.
    Fast några superaladåber har jag aldrig haft. Inga andra direkta tecken på ÄL heller. Som t ex ont i äggisarna eller blödningar som Page hade.Man hoppas ju att man ändå HAR ÄL även fast man inte känner av det.
    Stickorna har gett utslag, men det säger ju egentligen ingenting om ägget verkligen släpper eller ej.

• sweetstreet

Hm! Man skulle helst vilja ha ett helt labb där hemma med apparater så man kunde kolla ÄLen varje månad. Jag veeeeet det låter helt sjukt men jag gillar inte när jag har noll kontroll!

Fast som sagt just nu känner jag mig ändå hyfsat avstressad och ska försöka att inte tänka på detta alltför mycket fram till läkarkollen.

• sweetstreet

September och Moppy,

Är det bara vi samt Lapinett kvar som itne plussat av oss som var med från "början" i tråden????
    Pirr också såklart. Undrar hur det gått för henne? Var ett tag sedan man hörde av henne.

Och Frejis!!!! Var är Frejis???
    Kanske har hon fullt upp med skrivandet och förberedanet till sin disputaion?

*funderar högt*

• Moppy

Ja jag tror man ska hoppa rr om cykeln börjar mecka!

• Moppy

mindre också... men vi är inte många kvar!

Svar på tråden När märker man av det?