Kläder safari
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Nog är det lite knasigt att vi tre som har rest en hel del - att ingen av oss har varit i Rom eller Barcelona?! Res och förlusta dig, kom sedan tillbaka och sukta oss!
I will - men vi får lov att öppna en ny tråd tills dess för jag åker inte förrän Kristihimmel.
Ska spara ned dina tips om Dublin så jag har dem tills den dagen kommer.
Japp, det är jag som känner Muggles
Hon mailade idag & tyckte att nu var jag ju nästan med i eran tråd, typ dags att joina & inte bara smygläsa (eftersom jag uppfyller "kraven" att vara med...)! Får se, jag smyger nog lite till...!
Har förresten precis mailat över mina Amsterdam-tips till dig!
Rosenhaga - hojta till om du vill ta del av dem också! Har du en mailadress som du kan/vill lämna ut?
Lät som om din make hade det mysigt nere i Nice i söndags kväll!
Längtar efter sol & värme! Men nu är ju faktist våren på G, yesss!
Nästa helg åker vi ner till Frankfurt över helgen - kanske inte ngn superspännande stad - syrran bor där med sin familj för tillfället, så vi passar på! Om inte annat så kan jag behöva friska upp min tyska, alldeles för länge sen jag pratade nu! Men det är kul när man börjar prata & man märker att språket finns där & faktist flyter. Det är grymt kul att verkligen behärska ett "främmande språk" förutom engelskan. Skulle jag valt idag hade jag nog iofs hellre lärt mig italienska eller franska flytande, men men...! Det är iaf kul att kunna några enstaka ord & fraser på franska, italienska & spanska Bla i Italien har jag märkt att de blir så himla glada när man försöker!
Rosenhaga - några nya resplaner på G snart? Är alltid nyfiken & sugen på inspiration!
Hmmm...funderar på att åka till Normandie och
www.arromanches360.com/htm2/index.htm
Helt otroligt upplevelse om man är intresserad av historia och andra världskriget. Stark upplevelse.
Det är bara lösa planer, vi behöver åka iväg några dagar snart och koppla av.
Vi bestämde i söndags att det skulle bli Barcelona i maj för att fira vår 1-åriga bröllopsdag. Maken har ju bonuspoäng lite varstans så demt tänkte vi utnyttja. Igår kväll när han mellanlandade mellan Nice och Tel Aviv så bad jag honom kolla resorna jag hade valt ut. Självfallet gick det inte att utnyttja bonusen till dessa resor . Började genast tänka ut billigare alternativ (det är ju så himla dyrt att resa över Kristi himmel). Samtidigt så ringer en av makens fd kollegor och vänner i Österrike (engelsman+tyska). De ska ha bröllop den i början på juni.
Summa sumarum, satt igår och tittade på flygresor ned till Zürich och sen billigare alternativ för Kristi himmel. Nu lutar det åt antingen Köpenhamn, Amsterdam eller kanske någon mysig gård/SPA i Sverige. Och sjävfallet blir det en tur till Frankrike där emellan också...fast det räknas liksom inte då vi åker titt som tätt för att hälsa på släkten. By the way Piggelin...då åker vi ofta med Ryanair via Frankfurt. Har dock aldrig stannat och sett själva Frankfurt utan bara åkt vidare till Luxembourg.
Rosenhaga - säkert en stark upplevelse i Normandie. Om jag vore er och hade lite tid så skulle jag passa på att se Bretagne också. Har bara varit i en "hörna" av Bretagne men har hört så mycket positivt om den delen av Frankrike.
Piggelin - jag har läst både franska, spanska och italienska men är tyvärr inte flytande i något av dem.
Hej alla resebrudar!
Vilken underbar tråd, precis vad jag letat efter. Vi ska åka på smekmånad till Sydafrika i November i år och är riktigt peppade
Jag har redan fått massor av tips från det ni skrivit tidigare (tack!!) men skulle gärna vilja få lite bra vintips. Vi har bestämt att vi ska köpa ett sydafrikanskt vin varje vecka och prova, och om möjligt tänkte vi försöka ha sydafrikanska viner på bröllopet. Förra veckan köpte jag Fairview Pinotage som vi bägge gillade även om det var väldigt rökigt. Vad gillade ni bäst när ni reste runt?
Systembolaget vid passagen ska ha en vinprovning om Sydafrika nästa måndag "Rökigt eller Stökigt" och jag är helt förkrossad över att det är fullt! Finns det andra som anordnar vinprovningar med tema i Stockholm?
Andra tips om SA tas tacksamt emot! Jag håller på att slipa på ett schema, vi tänkte vara borta ca 20 dagar.
Jag glömde säga att om någon behöver tips om västkusten i USA säg gärna till. Jag pendlar mellan Stockholm, San Francisco och London med jobbet så jag har tillbringat en del tid i fantastiska Californien. Jag och min blivande ska åka på bröllop i Laguna Beach i maj och bila ner från SF, något vi alltid velat göra! En långresa kring vingårdarna i Napa/Sonoma Valley står också högt på listan...