• Lapinette

Kläder safari

Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?

• Svar på tråden Kläder safari
  • Lapinette

Sorry, jag menade så klart SÖNDAGEN och inte lördagen.

• Rosenhaga

Lapinette!

tusen tack - tarte flambée heter det ju! *glad som en gök i maj*

• Piggelin1

Hihi, Det som poppade upp i min skalle var Flammkuchen, så jag googlade på det & hamnade på tyska (!) Wikipedia där det fanns bild & allt. Minns att jag stoppade i mig en & annan sån när jag bodde i sydvästra Tyskland under en period för drygt tio år sen.

Japp, vår förlovning gick inte av för hackor - håller med! Men eftersom jag hann fylla 36 innan jag kom dithän, desto större anledning att fira, tycker jag

Rosenhaga, håller med dig igen - Madikwe var så himla grymt. Det där att vara långt ute i ingenstans. Fnissade gott när jag läste det du skrev om att bli religiös alt. miljöaktivist!

• Piggelin1

På tal om resor - fick nya nummer av både RES & ESCAPE idag, mmmm! Fast ett tips - prenumerera/köp INTE på Escape, tycker faktist att den är rätt kass. Hoppade på ett erbjudande ism TUR-mässan här i Gbg (den stora resemässan) för ett år sen, så prenumerationen borde egentligen redan ha gått ut... Men RES gillar jag desto mer, Vackra bilder & väldigt välskrivna reportage. Bra city-guider i varje nummer också!

• Piggelin1

Tack för hotelltipsen i Köpenhamn förresten! Oftast så har jag bara varit nere över dagen, mao har lite halvdålig koll på hotellen. De två senaste gångerna har vi dock övernattat, blir säkert så även nästa gång & då är det perfekt att ha era tips!

Vad mysigt med Sorrento förresten - har inte varit där, men däremot i Amalfi & Positano (tyvärr väldigt kort) - fick helt klart mersmak att åka dit igen & minns att jag tänkte tanken då "hit skulle man kunna åka på bröllops-/romantisk resa ngn gång". Vid just detta tillfället, typ -99 var jag singel & mitt resesällskap var min bror Fast vi har iofs rest massor ihop genom åren & alltid haft jättekul.

Toscana har jag varit flera ggr & 5 Terre en gång med en av mina bästa vänninnor (dock inte Muggles!). Visst skrev vi om det typ tio sidor tillbaka eller så? Är klart sugen på att uppleva just 5Terre på nytt, tillsammans med fästmannen!

Men som sagt - tar gärna emot allehanda Italien-tips, om du/ni har på lager & hinner skriva om dem vid tillfälle!

• Piggelin1

Kollade din länk nu Rosenhaga & insåg att jag har ju faktist bott på detta hotellet en gång för länge sen, ism med ett tidigare jobb! Minns att mitt rum var etage - sängen en trappa upp på ett loft! Suveränt ställe!

• Lapinette

Vad är det man säger...bättre sent än aldrig! Själv gifte jag mig dagen efter min 36 års dag. Hade jag träffat rätt tidigare hade jag definivt slagit till men man får vara glad att man träffar någon som man faktiskt vill spendera resten av sitt liv med.

Cinque Terre är ju också ett alternativ till smekmånad. Dessa små byar som klänger på bergskanterna. Så romantiskt! Hmmm...ska försöka sätta mig ned och skriva ned tips. Känner att jag inte tillför något här just nu...mer än dravel.

• Rosenhaga

Lapinette, jag är nog till och med senare än du. *retas lite*

Träffade min man när jag var 38 år, han friade på min 46-årsdag och ett halvår senare var vi gifta. Jag ångrar inte att jag väntade tills han dök upp. Väntade och väntade förresten - jag hade fullt upp att leva mitt eget liv tills han kom och ruskade om mig.

• Lapinette

Nja, man satt ju inte precis på glasberget och spanade efter prinsen som skulle komma på sin vita hingst .

Svar på tråden Kläder safari