Kläder safari
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Då ligger jag mittemellan er Träffade fästmannen när jag var 34, förlovade mig alltså när jag var 36, nu har jag fyllt 37 & bröllop blir det lite längre fram, men inget datum bestämt ännu.
Tänkte lite på det där - vi gillar alla tre det goda livet när det gäller resor, mat & vin - klart att man inte nöjer sig med en halvmessyr till man heller då! Hellre ensam än i dåligt sällskap, typ... Nöjer mig inte med mindre än det bästa ...och nu finns han där i mitt liv & är en lika stor livsnjutare som jag själv, mmm!
Lapinette förresten, det var Muggles som lurade hit mig till BT förra våren inför hennes bröllop i somras - hon skickade titt som tätt länkar med "Veckans värsting" till mig Så detvar på den vägen jag hittade dina SA-tips i höstas, Rosenhaga! Fast de var ju inga "värstingar" förstås, snarare "bästingar"!
Ha det bra i Åre, Lapinette!
För egen del blir det Frankfurt i helgen för att hälsa på syrran & co. Så det blir kanske "ein Frankfurter mit Sauerkraut", vem vet?!
Jag hoppas inte Muggles skickade iväg länkar där jag hängde för oj, vad jag har hängt här! Speciellt mina perioder nere i Cannes. Så ensamt att jobba själv och TV'n orkade jag inte titta på (allt är ju dubbat) så det blev en hel del BT-häng.
Jag träffade maken månaden innan jag fyllde 32 men vi räknar med att vi blev tillsammans på min 32-års dag. Han friade dagen efter min 35-års dag och vi gifte oss dagen efter min 36-års dag. Fyller m a o 37 i maj och då åker vi till Köpenhamn.
Och jag har också träffat en livsnjutare. Har alltid gillat livets goda men med honom har jag lärt mig franska viner, gåslever, champagne och underbara restauranger.
Ahhh ... Frankfurt! Vi flyger dit i påsk men bara för att kravla oss ut från Ryanairs plan och till bussen som tar oss till Luxembourg.
Piggelin - skrev igår kväll tips om Sicilien på en annan länk här på BT. Har nu kopierat den samt att jag tänker lägga ned mer info så mailar jag dig sen. Kanske inte blir klart ikväll men jag antar att ni inte ska åka till helgen.
No worries!! Jag har svårt att tro att det är du som frågat efter vart man köper toapapper med hjärtan, cake-toppers hit & dit, alvtema, sy nya gardiner till festlokalen så att det matchar färgtemat osv OM det skulle vara så - sorry! ...eller inlägg där man känner lååång väg att dom här två borde inte gifta sig (typ ngn som kommer att bli så grymt lurad ekonomiskt) eller varför inte den senaste länken jag fick i förra veckan - en hätsk evighetsdiskussion huruvida en gravid tjej kunde dricka ett halvt glas vin på sin bröllopsdag eller ej... Har tänkt flera ggr att detta är ju roligare underhållning än att titta på en dålig serie på TV
På tal om TV - Rosenhaga, följer du fortfarande Johnny & Mattias i "Hello Africa"? Det är faktist det enda programmet just nu, som jag verkligen följer slaviskt! Berör verkligen.
En helt annan sak, du skrev "amuse bouche" ism besöket på La Colombe. Får erkänna att jag inte alls känner igen det uttrycket! Vad betyder det?
/Lantisen
Den där tråden om ett halvt glas vin har alla vi på den andra tråden följt och läst. Helt otroligt vilka påhopp vissa gör. Har faktiskt själv ikväll på en av "mina trådar" blivit uppriven och besviken på en som hoppade på en annan. Maken satt bredvid och fick ta mitt utbrott. Tycker att ber man om en åsikt så borde man även kunna ta den utan att hacka tillbaka...eller?
Supersnällt om du mailar över dina Sicilien-tips! Ser fram emot att läsa dem!
Såg den tråden innan faktist & tänkte på dig, men var lite lat & orkade inte kolla igenom...
Amuse bouche är oftast något smått man får mellan rätterna men i det här fallet medan jag en litet smakprov medan man väntar på första rätten. Mellan rätterna kan det vara en liten soppa, lite sorbet eller liknande. Något de ofta har i Frankrike.