Kläder safari
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Rut, modereporter på språng? *fnissar*
Brunt, brunt, brunt och orange toppat med lite ärtgrönt? Ja, då är vi verkligen tillbaka på tidigt 70-tal - helst stickat också.
Det finns två färger jag totalt har vägrat när det gäller kläder - grönt och orange. Men en otroligt charmig tjej i en liten affär här i Stockholm övertalade mig att köpa en grön tröja för ett par år sedan. Hon sa något som "den tar upp det gröna du har i dina ögon så fint". Den gick jag på och nu har jag börjat använda grönt...men INTE orange. Där går gränsen!
London har blivit så dyrt. Åkte förut dit ca 1 gång per år och shoppade som en galning. Var då tillsammans med en musikfrälst och medan han stod och bläddrade i skivbackarna på Tower Records eller Virgin så köpte jag kläder och skor. Nu är allt dyrt!
Kom ihåg att vi hade bokat ett SAS Radisson i SF med ett japanskt namn och stil. Bokade in oss på ett lite bätte rum, en överraskning till maken. Men den resan blev tyvärr aldrig av då konferensen maken skulle på (tillsammans med flickvänner/fruar på Hawaii!!) blev inställd i sista sekund. Istället bokade vi om och åkte till Guadeloupe.
Pensionat i Sverige, låter som något i vår stil. Är inte ute efter någon flashig semester denna gång utan vill ha sommar-Sverige i kvadrat. Mysiga mindre ställen, gärna med vacker utsikt eller en liten trädgård att äta frukost i. Nära till skog och hav/sjö.
Lapinette, om ni ska ut och se Sverige ska ni åka till Glasriket? Vi var där för några år sedan och jag uppskattade verkligen den upplevelsen. Vi hyrde ett rum i en villa i Orrefors och åkte runt, det kändes så supersvenskt Jag kan även tipsa om stugknuten.com, där kan man hitta boende lite varstans i Sverige. Jag har inte använt siten själv men däremot har jag vänner som har lagt upp sina sommarhus och det har fungerat toppenbra! Jag har tjatat länge på M att vi ska hyra stuga någon sommar men han tycker att vi är för unga för det... det tycker inte jag!!
En riktigt pittoresk stad är annars Mölle. Vi stannade till där och badade på vägen hem under en annan resa men jag hade gärna stannat där längre. Så charmigt!
Jag håller med om London, det är så trist. När jag studerade i Skottland för många år sedan stod GBP i 9,50. Nu är man tacksam om man kommer under 14! Det enda jag alltid köper där är skor men det är bara för att skor är så ohemult dyrt i Sverige. Jag har nästan ett kärleksförhållande till mina skor så jag vill ha många par att byta med så man inte sliter ut dem så snabbt... När jag var i SF i januari kom jag hem med 12 par, jag fick smuggla in dem i min garderob annars hade M fått spel. Han har dock hittat min secret stash med bröllostidningar och till min fasa räknat ut vad de har kostat - gulp!
Nej nu ska jag attackera min mailbox! Alltid lika roligt på måndagar
Lapinette, boken heter Klassiska hotell och äkta pensionat. De jag har varit på har verkligen haft det där lilla extra, rekommenderas därför.
www.bokbolaget.se/b_klassiska_hotell.htm
Tack för tipset! Jag ska kolla upp den boken.
Hallå tjejer,
inte hunnit in på ett litet tag - kör ett stort utbildningsevent denna veckan = lååånga dgr, men kul! Folk från hela världen är på plats, hela europa inkl forna östeuropa, Ryssland, Kina, Taiwan, Sydafrika, USA, Malaysia osv osv. Lite som en resa (på hemmaplan) när man pratar med folk
Rosenhaga, kan tyvärr inte heller hjälpa dig vidare med vinerna du var på jakt efter.
Lapinette - hallå eller! Jag BOR ju mitt i alltihopa som du vill ha tips om!! Bohuslän har jag lärt känna sen jag flyttade till Gbg för elva år sen, Halland är mitt ursprung & Skåne har jag älskat sen jag var liten...! Vet att jag lovat skicka tips innan - ska försöka komma till skott så snart som möjligt En massa idéer har redan poppat upp i skallen, jag får skriva ner dem på en lapp & brodera ut texten mera här om några dgr!
Godnatt på er - nu stupar jag i säng, det kostar att ligga på topp & vara på jobbet före sju varje dag denna veckan...
Hur länge funkar en tråd förresten? Finns det ngt bäst-före-datum, så att vi får starta om på nytt? Har för mig jag läst ngt om tre månader? Vi bara MÅSTE ju fortsätta vårt mat-, vin- & resesnack!
Klart vi ska, och jag vill gärna också ha tips om Sverige! Jag skäms för att erkänna att jag knappt kan landskapen, jag är bättre på andra länders geografi... jag skulle gärna uppleva mer av Sverige och framför allt Skåne och västkusten. Jag bodde en kort sväng i Göteborg, precis vid nya Ullevi i en gammal ombyggd fabrik. Jättemysigt, och godare fisk än den jag åt i Göteborg har jag nog aldrig hittat någon annanstans.
Kul med ditt event Piggelin! Alltid lika kul när många kulturer träffas och har ett gemensamt mål!
Piggelin - har koll samt även funderat på en ny tråd innan denna dör ut för absolut ska vi fortsätta att prata resor. Ska bara fundera ut ett bra namn för "kläder safari" är ju inte riktigt vad det handlar om längre.
Ser fram emot Västkusttips...samt att jag äntligen ska försöka få iväg mina Siciliensidor.
P.S. Luxembourg 19 grader och sol i helgen!
Aha, det här här ni håller till! En egen liten restråd minsann - ren slump att jag hittade hit med det trådnamnet
Hit borde AM hitta eg - hon var ju mycket för "inre och yttre resor"
Kläder safari? *skakar förvånat på huvudet*
Tänk så det kan bli! Det kallar jag utveckling, nästan i klass med "från ånglok till snabbtågen i Japan"
Tjo!
muggles - ha, ha...här sitter vi och skriver om resor. Men som sagt namnet talar ju inte riktigt om vad vi gör här inne men desto anonyma och mindre är vår grupp. Men attans vad vi har rest, sett och kan tipsa om!
Rosenhaga - vad ska vi döpa den nya tråden till? Och på tal om snabbtågen i Japan så har jag åkt Shinkansen mellan Tokyo och Kyoto.
Nytt trådnamn? *funderar*
Vad säger ni om "All around the world" som nytt trådnamn? Kanske är det tapas och vin som ger mig denna idé... men så här i påsktider så startar jag en ny tråd och hoppas på att vi ses där.
Köper Lapinettes trådnamn - riktigt bra!