• Lapinette

Kläder safari

Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?

• Svar på tråden Kläder safari
  • Lapinette

Ha så bra i Frankfurt. Själv åker jag inte förrän lördag tidig, tidig morgon. Tillbaks på tisdag kväll. See you later!

• Rosenhaga

Amuse bouche är väl mer något riktigt liiitet, inte en maträtt, inte en rätt ens utan mer något litet, pyttelitet som retar och roar smaklökarna, gommen. En försmak av vad som komma skall.

Kan ju också serverar mellan rätter för att bryta av smakerna och "ställa in" gommen för nästa rätt.

• Rosenhaga

...och min man är inte heller född i Sverige. Kan inte annat än förundrat skratta när jag läser ikapp i tråden.

• Rosenhaga

Lapinette,
    sparade ned tipsen på hotellen i Köpenhamn, kikade först nu på länkarna och det föll helt rätt in hos mig - bägge två.

• Rosenhaga

Ha det så gott bägge två på era resor, själv så planerar jag en liten avstickare tillsammans med några kollegor. Jag vill gärna att deras barn ska kunna följa med, så undrar inte om det blir en avstickare till Köpenhamn snart.

Tips på restauranger i Köpenhamn? Nu menar jag nyskapande, trendiga eller verkligt klassiska som vi helt enkelt inte får missa.

• Fröken Rut

Oh vad fort veckan gått! Njut av helgen och era resor! Jag har precis fått höra att solen har tittat fram i London så det börjar se ljust ut för min söndag. Idag fick jag dessutom min bonus så det kanske blir lite extra shopping... fast först ska körskolan och bröllopskontot ha sitt. Jag har nog inte fattat vilken ekonomisk buffert vi egentligen har förrän nu när vi är tvungna att samla styrkorna, det går ju faktiskt att spara ihop rätt mycket pengar bara man har ett bra mål.

Ikväll är det middag med våra vänner som varit i Sydafrika med bubbel & vin från era tips! Det ska bli underbart skönt att poppa lite musik i köket och korka upp första flaskan, efter ett mycket lyckat tandläkarbesök idag unnade jag mig en ny klänning att ha ikväll! Livet är bra härligt ibland

• Lapinette

Fröken rut känner precis som du! Så härligt att det är fredag. Tänkte gå förbi The One på vägen hem och titta på sofforna som vår inredningstjej har tipsat om och kanske blir det en sväng in på NK och Gallerian innan jag tänker försoffa mig hemma framför Let's Dance. Det blir ingen sen natt då planet till Åre går 7:20 imorgon från Arlanda. Okristligt tidigt men sen väntar 4 dagar med STRÅLANDE SOL! Ha en skön helg alla livsnjutare!

• Piggelin1

Ha en härlig helg tjejer!
    Har just kommit hem & parkerat bilen & ska strax traska iväg till flygbussen ut till Landvetter.

HÄRLIGT med vår!!
    Vi hörs

• Fröken Rut

Soliga härliga London!! Söndagen var lite kall och mulen men både igår och idag har jag promenerat till kontoret i tunn kavaj i vårsolen - underbart!

Jag har hittat en ny resebok serie som jag bara älskar. Det är 4 damer som samarbetar och publicerar böcker om smultronställen i några länder. Jag köpte South Africa Chic, en superbra bok med fina bilder och massor av bra text. De har även gjort Thailand Chic , India chic etc.

www.amazon.com/South-Africa-Chic-Sally-Roper/dp/9814155292/ref=pd_bbs_sr_1/103-4084031-6171831&s=books&qid=1175016675&sr=1-1

Nu är det snart dags att överge kontoret för den sedvanliga rundan ner till puben. Jag fattar inte hur mina kollegor orkar, jag börjar redan känna mig sliten efter 1 vardagkväll ute...!

Hur var helgen och allas resor?

• Fröken Rut

Oh nej vilken klåpare jag är, jag avskyr när länkar förstör sidor

Sorry!!

Svar på tråden Kläder safari