Kläder safari
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Fröken Rut,
Välkommen hem!
Den boken har jag hemma, Frk Rut! South Africa Chic alltså. Grymt trevlig inspiration som vi fick i present av kompisar & jag senare beställde på
Ad Libris för att själv ge bort
De flesta hotellen var prismässigt lite i överkant för oss, men som inspiration = guld!
Låter härligt med London! Här i Götet har vi haft över 18C både igår & idag. Otroligt för att vara i mars!
I Frankfurt regnade det en del i lördags, men i söndags var det kanonväder!
Mysig helg tillsammans med min syster & hennes familj - första gången vi hälsade på sen de flyttade ner i somras. God mat, dito vin & mkt gött tjöt Vilken skillnad det är att bo utomlands nu jämfört med mitten av 90-talet. Minns att jag själv skrev BREV till familj & vänner - ringa var för dyrt för en fattig student
Numera är det ju hur enkelt som helst att hålla sig ajour med vad som händer i Sverige... Svågern pluggar på distans via bredband, syskonbarnen kollade på julkalendern via nätet osv...
Är tillbaka efter 4 suveräna dagar upp i Åre/Duved/Tegfjäll. Solen har skinit och jag har åkt massor med skidor. Underbart!
Vet inte om ni såg men det stod om Palermo och Cefalù i söndagens resebilaga i DN. Låg och läste den igår och kände igen mig. Jag ska slutföra mina tips om Sicilien och maila dig Piggelin, troligen i helgen.
Härligt att du fick snö och sol samt härliga dagar, Lapinette!
Såg en Sydafrikatråd, kanske kan du assistera med Franschhoek?
Komiskt, när jag letade efter Franschoek tråden såg jag en tråd för Guadeloupe också. Var ju där för två år sedan. Härligt att Langley har börjat resa dit. Själv åkta men ju reguljärt via Paris.
Nä nu - Lapinette! Du har då sjutton varit och rest riktigt mycket - härligt!
Du, jag letar efter några goda viner från Washington State men hittar inte riktigt några bra tips - Systembolaget har inte ens annat än Californien som sökbegrepp, då blir det USA. Har du tips? Själv är jag urbota oerfaren på amerikanska viner men borde kunna. Washington state är ju trots allt USA's näst största delstat för vinproduktion och ligger på samma breddgrad som Bordeaux...
Rosenhaga, är urdålig på Nya världen. Kan mest om Frankrike och är sedan behjälplig inom Italien. Sorry!
Gå in på något Systembolag som fortfarande säljer över disk så får du säkert bra hjälp.
Annars? Visst är det härligt med vår. Idag blev det vita promenadskor och röd vårjacka. Tänkte nog skippa fredagsträningen och istället gå hem från jobbet.
Hej tjejer!
Jag har i helgen suttit och kollat på vår Sverigesemester i sommar. Just nu har jag utvidgat turen till att ta ett par nätter i Dalsland, fem nätter i Bohuslän och sen två nätter i Halland eller Skåne. Har ni några tips på vart och vilka hotell eller kanske ett helt annat upplägg. Tar tacksamt emot...som vanligt!
Äntligen hemma! Efter tre dagars strålande sol slog vädergudarna till och öste ner regn... självklart hade jag glömt paraply hemma och blev genomdränkt med efterföljande dunderförkylning lagom till hemfärden i fredags. Jaja, att man aldrig lär sig, det regnar alltid lite i London! Det blev inte så mycket shopping som jag hade sett fram emot, alla kläder var orange/bruna/bruna... lite 70-tals retro och jag som har växt upp med samma mönster i tapetform tycker inte det är så fint. Några par skor var det enda som fick följa med hem, jag kan bara inte motstå skor!
Om 1 månad går flyget mot San Francisco och jag har bokat rum på Inn at Laguna beach som vi har blivit rekommenderade och där även bröllopsföljet bor. Lite väl dyrt, ca 250 USD per natt, men jag hoppas att det kommer motsvara förväntningarna. I övrigt Sir Francis Drake i SF city som ska vara charmigt, jag brukar på the Argent som jag gillar men de hade fullt. Mina kollegor där tipsade om Priceline för att boka 5 stjärniga hotell till en spottstyver, har inte provat än men ska definitivt göra det. En kollega bodde i en svit på Hilton 3 nätter för 50 USD per natt...
www.priceline.com/hotels/default.asp
Jag måste också hitta hotell i Bryssel, vi ska dit på konsert i maj. Några tips?
Lapinette jag är urdålig på Sverige. Dock kan jag säga att vi bodde 3 nätter på Hilton i Triangelen i Malmö och det var riktigt mysigt att hänga i deras bar nere på botten plan. Det är ett stor glastak över som sträcker sig diagonalt upp mot hustoppen och ljusspeglingen var underbar. Vi satt där och drack drinkar och njöt av pianomusik, så härligt. Jag älskar hotellbarer! Hotell Anglais har ju nyöppnat här i Stockholm och ska tydligen ha den bästa brunchen, någon som provat?
Hoppas att mitt inlägg tar oss till en ny sida, jag skäms fortfarande för att jag förstörde den här!
Lapinette, detta med hotell i Sverige är mysigt - men det står helt stilla för tillfället!
Det enda jag kommer på är att vi har provat ett par ur en bok om hotell och pensionat i Sverige - en sådan där med de bästa - och alla vi provade var jättecharmiga och prisvärda - så där riktigt speciella!