Kläder safari
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Åker till Sydafrika om två veckor och ska 3 dagar på safari i närheten av Port Elizabeth. Tänkte höra med er som varit där vad för sorts kläder/skor ni rekommenderar när man ska ut på safari?
Kan säga att jag är inne på min andra A4 angående Sicilien och då har jag ändå inte kollat upp namnen på vissa stränder och restauranger. Maken undrar ju vad jag håller på med när han ser Palermo och Sicilien på min skärm hela tiden. Om man säger så här...jag var tillsammans med en grabb från Palermo när jag träffade min man.
medan = menar
Japp, håller med - ibland bara baxnar man! Skickade faktist "halvt-glas-vin-tråden" till en kompis i Tyskland. Svensk tjej som bott därnere i mer än 15 år & är gravid själv (& gifte sig nyligen & smakade på såväl vin som bubbel) - hon baxnade ännu mer än jag. Dels över alla moralpredikningarna, dels över att folk var så himla hårda & tykna. Hon kände inte igen sig, hon minns mest att svenskar är så försiktiga med att uttrycka sina åsikter & inte gå fram som bulldozers & vilja få rätt till varje pris. Men när jag nämnde att svenskarna nog vågar säga mkt mer när man har anonymiteten som man kan gömma sig bakom, då förstod hon lite mer, tror jag.
Får man fråga vad det var för annan tråd där de var tykna nu? Du behöver inte berätta om du inte vill!
Wow, du är en klippa! Ser verkligen fram emot att läsa dina tips! för ett par veckor sen satt jag & skrev ihop en "guide" till SA åt en kompis bror - när jag väl hade börjat skriva, så var det svårt att sluta! Inspirationen bara flödar & det känns nästan som om jag är tillbaka igen! Fästmannen bara skrattar åt mig att jag är så inne i skrivandet - typ helt borta när han försöker prata med mig...
Ok, då har jag ätit amuse bouche åtskilliga ggr Misstänkte att det hade ngt med förrätt eller liten rätt att göra.
Aptitretare, kan det vara det svenska ordet?
Apitretare låter rätt när den är innan maten men mellanmaten vad kallar man den då. Jag gick och frågade maken men får ju knappast någon översättning till svenska då.
Du, jag har inte varit på Sicilien på 5 år nu och jag satt precis och tittade på bilder som jag googlat fram. Kan få den känslan som det var att vara där. En viss lukt och vyn när man landar...de höga bergen, havet.
Märker att du har en fablaisse (hur i hela friden stavar man till det?) för icke-svenska män?!
Härligt & berikande! Har du bott på Sicilien också då?
Fnissar lite, eftersom jag själv har dejtat/haft fling med en wales:are, en holländare resp. en amerikan. Fast nu är alla tre läääänge sen & det var egentligen heller aldrig några långvariga historier. Hängde förmodligen ihop med åren som jag bodde utomlands & även sen när jag kom tillbaka, då var jag svag för ex-pats som bodde i Sverige...!
Mellanrätt - kan det vara ordet?
Jag längtar dit... Sicilien alltså!
Näe, nu måste jag packa lite till innan jag hoppar i säng. Kul att tjöta med dig!
Piggelin - du låter som min väninna som tog över min lägenhet. Bara de snackar engelska så faller hon pladask. Fast nu säger hon att hon är ute efter fransmän så jag får hålla hårt i min. Tror att hon säger så då hon tycker vi har det så bra ihop. Hon har sagt att håller inte vårt äktenskap så slutar hon tro på kärleken.
Faktum är att alla mina tidigare pojkvänner har varit svenskar....började nu skriva ned hela mitt liv och fd pojkvänner och inser att jag har 2 fransmän (inte förhållande men förälskelser) på mitt samvete och två italienare. Han på Sicilien varade i nästan 3 år och jag bodde aldrig där. Det var bekvämt att ha någon att ha underbara semestrar med medan trasslade mig ur ett 7-årigt förhållande hemma i Stockholm.