• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Ansu

Bruden Ringman: Det är den här ringen jag beställt med med samma kupning som jag har på förlovningsringen.

http://www.schalins.se/show_item.asp?itemID=81#

• Bruden Ringman

Ansu, himla fin ring . Vad fick du ge för den (nyfiken i en strut som jag är)?

• Ansu

Den kostade ca 2500 kr och då ingick gravyr, puts av förlovningsring och frakt.

• Bruden Ringman

Ansu, det är ju ett riktigt klipp. Ska ringa till Martin ikväll Är du nöjd med kvalitén? Fick ni möjlighet att välja kvalité på stenen?

• Ansu

Ja jag är jättenöjd med kvalitén.
    Jag frågade aldrig om jag fick välja kvalite på stenen, utan jag tog det som han föreslog. Men det är säkert inga problem.

• lillnalle

Oj vad svårt det är att välja ring. Ansu: Din ring var hur fin som helst:) Jag var i väg i dag och pratad med en guldsmed om hur mmin ring ska se ut. Så om 2 veckor kommer jag få prova en provring i silver:)
    Vad ska du ha för ring Bruden ringman?

Hur gick provsmakningen för er Bruden ringman? Du har väl varit i väg eller? Vilket ställe väljer ni?

• Bruden Ringman

Ansu, ja självklart vet ju han vad som är den bästa stenen. Ska ringa honom senare tänkte jag.

Lillnalle, vi har varit iväg och träffat Micke och Annelie på Karlskoga Wärdshus, hur proffsiga som helst. Vi har inte provsmakat något ännu då vi inte kommer att ta några rätter ur deras "standard-meny" utan framförde våra önskemål om rätter och de ska maila oss 4 andra olika förslag som de själva hittar på med utgångspunkt från våra önskningar.
    Ska träffa Sandra på torsdag för att höra lite om hennes möjlighet att "fixa" andra menyer då vi inte har hittat något bland hennes "standard-menyer" helelr som vi vill ha. Så det blir ingen provsmak förens vi har bestämt oss för vem vi ska anlita och vilka rätter vi ska ha. Karlskoga Wärdshus är otroligt proffsiga och gav oss en hel del tips, idéer och feedback på vad vi har tänkt oss.

Ringen vi vill ha är ännu så länge hemlig tills vi har kollat upp att någon kan göra den åt oss och vad den kommer att kosta. Det är en ring som finns att köpa hos en annan juvelerare, men vi tyckte att priset var lite väl högt (Stockholmspriser kanske ) så vi ska leta efter någon som kan göra den varianten här hemma då den inte finns bland de andra guldkedjornas utbud och kanske för en lite billigare penning. Det var väldigt hög (för hög) kvalité på stenarna i ringen (R/VVS alt TW/VVS) och det känns inte som om det behöver vara så hög kvalité på stenarna, det är ju inget som man ser med blotta ögat direkt

Annars har jag fått svar från 1Koo att de kan sy upp min klänning, dock bara till 90% likhet med originalet. Så nu lider jag av beslutsångest om jag vågar ta chansen/risken eller ej. Väntar dock på svar från Milly och Kanacca också om klänningar, men de verkar ha gått under jorden.

• Bruden Ringman

Fått svar av Kanacca också. Min klänning kommer att kosta 1600 kr (1Koo) eller 1800 kr (Kanacca) totalt ink frakt/tull etc. Och det tar 1-2 månader att få hem den till Svedala. Hoppas bara att den blir bra. Men jag har ågren om det blir Kanacca el 1Koo.

• viktualia

Ringman - vad sa Kanacca om likheten med orginalet då? Kanske kan hjälpa dig att fatta beslut. Och 1800 spänn är ju rätt lite.. själv fyndade jag en Nixa hos Gittan för 2000 spänn

*pirr i magen* I eftermiddag är det visning på huset vi har spanat in...

• Bruden Ringman

Kanacca sa inget om likheten med originalet, mailar dem den frågan.

Har varit hos Gittan och "spanat" bland hennes klänningar (för 1 månad sedan drygt) och då hade hon inget som jag var sugen på. Ska ta mig in till Örebro och kolla där. Jag har ju totalt kärat ner mig i den första klänningen jag provade, hittar inga andra som jag är lika förälskad i. Men 1800 spänn kan det ju vara värt att satsa. Får väl använda den till Halloween om inte annat

Ååå vad roligt att få gå på husvisning. Det är så kul Vart ligger huset någonstans?

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?