• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • Bruden Ringman

lotta49, ursnygg klänning. Är nog dags för mig att dra fram måttbandet någon gång under veckan som kommer och lägga in en beställning på nätet.

Tänkte fixa skor här hemma i en av våra skobutiker. Vill ha vanliga vita lite "ballerina-stuk" med liten klack, m2b är inte så lång så jag får ha lågklackat för att inte bli längre än honom och det kan ju vara bekvämt för fossingarna också . Sedan vore det kanon om jag fick användning av dem fler gånger, de jag hittat på en affär skulle vara skitsnygga till jeans. Dock är de inte helt kanon att ha på min secretbox fotografering, är väl inte så sensuella direkt. Så jag får väl ta mig en funderare, vel-maja som jag är

Lotta49, du får gärna maila dojorna till mig med .

• lotta49

Bruden Ringman: You got mail!

• lillnalle

Bruden Ringman: Har ni tagit kontakt med Sandra på Golf restaurangen än? Vi kommer nog göra det i veckan. Tar ni tåran därifrån också?

• Bruden Ringman

Lillnalle, vi ska kontakta Sandra på Golfen och Karlskoga Wärdshus idag. Står och väljer lite mellan dessa två alternativ. Tårtan är redan beställd via en privat kontakt.

• lillnalle

Vad ska ni ta för smak på tårtan?
    Jag var förresten och provade den klänning du hade tittat på, jättefin men inte min stil.
    Har du hört bra om Karlskoga wärdshus?

• Bruden Ringman

Smak på tårtan har vi inte bestämt ännu, har en del att välja på, men det lutar åt så lite grädde som möjligt, kanske en mousse av något slag.

Karlskoga Wärdshus äter jag lunch på ofta och de har bra mat. Har även ätit Catering från dem ett antal gånger, bla på nyår och den har varit bra. Gillade deras menyförslag bättre än Sandras. Men som sagt allt är väl en förhandlingssak, Sandra kan säkert fixa rätter som inte är med på hennes standardmeny, vi får väl se när vi har kontaktat henne.

Hur är kontakten med Gittan annars? Vi var ju hos henne för 4 veckor sedan och hon skulle kolla upp priser på hyra av diverse lokalattiraljer, men vi har inte hört ett ord från henne. Så idag ska min m2b ringa och höra efter vad hon har kommit fram till.

Hon skulle även kolla upp klänningar åt mig, känner att tiden börjar rinna iväg där. Men nu har jag lagt en förfrågan till Millybridal (Kina-klänning) så väntar med spänning på deras svar.

Var i kontakt med tjejen med den klänning som du provat. Hon är ju i samma viktklass som mig, men mycket kortare. Så jag är tveksam om den klänningen skulle passa på längden, hon är 161 cm lång och jag är 168 cm så tänkte jag ha klack också.

Provade lite klackade skor igår och jämförde med min m2b så att jag inte blir längre och jippee jag kan ha så pass höga skor som jag själv vill utan att bli längre än honom. Har alltid upplevt att jag blivit längre än honom med för höga klackar och då har vi levt ihop i 9 år, snacka om att inte ha någon koll

• lillnalle

Hahaha:) Ja du man upptäcker alltid nya saker dagligen tycker jag.

Gittan kommer aldrig att kontakta er... hon har förmkt i huvudet. Vi har fått bra bemötande de gånger vi har ringt. Så nu har jag beställt klänning och min sambo vet ungefär vad han ska ha.

Vi ska träffa Gittan i april igen angående min m2bs kläder och allt annat. Ska även då få ett pris för allt... får se vad kalaset hamnar på ;)
    Jag tror att min m2b kommer att hyra en smoking där också till bröllopet i maj, kan nog få ett bra pris av henne.
    Att hyra en klädseln till en man i stockholm kostar ca 3500, hos Gittan 1800:) Tur att vi valde att gifta oss i Degerfors:)

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?