• lillnalle

Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?

Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)

• Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
  • lillnalle

En fråga till er tjejer, måste man ha diamanter i sin vigselring? Jag har hittat en eva attlingring som har ädelstenen morgranit, skiftar lite i rosa men endaste lite. Blev jätteförtjust i ringen. Så era åsikter om detta tjejer!

• Mimsan75

Lillnalle, Klart man inte måste, många har ju inga stenar alls

Tycker den ringen du beskriver låter jättefin, ingen länk till en bild på den?

• viktualia

Ringman - tänk så här: Beställer du en klänning från Kina så riskerar du väl runt tusenlappen (eller vad kostar det?). OM det lyckas har du sparat en massa pengar. OM det INTE lyckas kan du försöka sälja den felaktiga klänningen och har inte förlorat mer än en tusing på klänningsprojektet. Jag tycker att du ska testa!

Lillnalle - Efva Attling-ring är väl hur coolt som helst! Jag hejar på utan att ha sett den!

• lillnalle

Vad skulle jag göra er och era åsikter:) Jag ska försöka hitta en bild på ringen så ni får se den.

Bruden ringman: De där korten är urläckra!Tänkte först skicka efter dem men det skulle ha blivit fördyrt. Jag skickar en bild på mina när de e klara.

• Bruden Ringman

Lillnalle, Eva Attling-ringarna är jättefina, vet dock inte vilken du menar. Men väntar med spänning på bild Men att ha diamanter i den är väl inget tvång. Allt är ju en smaksak. Välj en ring som du kommer att trivas med vardag som fest och i framförallt kanske en 50år framåt

Vickan, får väl dra fram måttbandet och se om jag kan mäta kroppen. Får nog ta en vild chansning. Tror ni den är bra sydd i Kina föresten? Tänkte mest på att jag vill ha axelbandslöst och det är ju bra om den sitter uppe så jag slipper dra i den hela tiden.

• Snart fru Carlsson

Jag följer också diskussionerna och får så mycket ut av dem! Jag filar på inbjudningskorten fortfarande både stil och vad som ska stå (det blir ju lite fram och baksidor som jag känner behöver fyllas ut). Funderar på att ha en dikt på framsidan och sedan inbjudningen inuti när man öppnar samt fickor med info om vägbeskrivning etc... samt på baksidan en länk till vår bröllopssida. I helgen bad vi nära vänner att vara vårt toastpar vilket de gärna ville! Så en bock till i att göra listan...

• viktualia

Lilltjejen80 - måste bara inflika att jag gillar stilrena inbjudningskort och alltså hade vi bara text på en sida (förutom framsidan förstås). Så man måste ju verkligen inte fylla ut tomma ytor!

• Bruden Ringman

Vi har minsta tänkbara på våra inbjudningskort, dvs
    -Tid
    -Plats
    -Toastmasterpar med telnr (gästerna får all info om vägbeskrivning, önskelista etc av dem om det är något ytterligare de vill veta samt kan lämna önskemål och spec. mat samt anmäla tal etc till dem)
    -OSA
    -Bar till självkostnadspris

Blev bra och kortfattat tycker vi

• Mimsan75

Hej tjejer,

liten uppdatering i mitt "tvättavklänningsproblem".

Efter att han som utförde tvätten fick se på bilderna av klänningen innan tvätten, så har han, som killen i butiken sa _mjuknat_ och erkänner nu att det HAR blivit fel och att den är missfärgad. Han som utförde tvätten hävdade bestämt innan att det inte var möjligt, butiksägaren trodde mig faktiskt från början och var beredd att själv ersätta mig, men jag tyckte att han som faktiskt utförde tvätten felaktigt skulle "bekänna färg" och faktiskt hjälpa till med ersättningen, vilket han alltså nu ska göra.

Jag sa vad jag ville ha och butiksägaren skulle återkomma till mig när han och tvättkillen var överens (onsd eller torsd).

Även om hela historien är skittråkig så känns det iaf skönt att de nu erkänt att klänningen blivit förstörd och att jag ska bli ersatt för den.

Lite gladare nu alltså.

Svar på tråden Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?