Blivande brudar i Degerfors/Karlskoga i sommar?
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Hallå tjejer, är ni några blivande brudar i mina hemtrakter Degerfors/Karlskoga? Skulle bara vara kul att chatta lite om bröllop:)
Var på Bofors Hotell i tisdags kväll med jobbet och det är ju underbart härlig miljö där och god mat. Rekommenderas
Linda* Det var vi som funderade på Villingsberg. Ska ni vara där? Har föresten ingen erfarenhet av Scandic i Örebro, men om ni ska vara i Villingsberg så är det närmre till Karlskoga och speciellt Bofors Hotell, ligger precis vid E18. Väldigt fint, kolla hemsidan om du inte redan har gjort det
www.boforshotell.se
Bruden Ringman
Ja vi ska vara på Villingsberg. Har ni bestämt er för det? Tycker det är jättefint, nackdelen är väl att det ligger lite avsides men det finns ju övernattningsmöjligheter för gästerna.
Bofors hotell ser ju onekligen trevligt ut, får nog ta och kolla in det =) Tack för tipsen!
Hjälp! Snälla säg era åsikter om dessa klänningar (de tre första). Vet absolut inte vilken klänning jag ska välja? Har nog provat för många:( shop.citymarknad.se/dreambride.se
Tänk på att jag ska gifta mig utomhus vid vattnet och att jag är liten 1.63 och har storlek 34. Vilken skulle passa...
Jag och min m2b bokade först svartå herrgård till vår bröllopsnatt och de andra skulle bo på alfred nobel. Men efter att ha pratat med många som har gift sig så kommer vi nog ta sviten på alfred nobel istället och bo med resten av sällskapet. Den sviten kostade 1400kr medan den på svartå herrgård kostar 2400-2500. Vi resonerar så här att man sover inte många timmar den natten och kanske inte bryr sig så mkt om vart man sover. Så vi har istället bokat en natt i sviten ute på arlanda dagen efter bröllopet istället så att vi kan börja smekmånaden där redan.Den riktiga smekmånaden blir i Toscana:) Vad säger ni som redan e gifta?
Linda*, vi kommer att ha vårt bröllop på Villingsbergs Herrgård. Det blir hur bra som helst. Vart tar ni er mat ifrån och vilka hjälper er med dukning, servering och städning?
Vad gäller avståndet mellan Karlskoga och Villingsbergs Herrgård så tar det ca 7 minuter från centrala Karlskoga ut till Villingsberg. Själv tycker vi att det är ett alldeles lagomt avstånd (och vi slipper känna tvång att fixa transport för gästerna, taxi för dem blir ju inte så dyrt).
Lillnalle, jag vet inte riktigt vilka tre klänningar du menar. När jag använder din länk kommer jag till "startsidan" för dreambride. Vilken kollektion är det?
Jag är ju inte gift ännu, men tycker att ni gör alldeles rätt i att inte slänga ut en massa pengar på en "dyr svit", hur många timmar är man där egentligen när man inte checkar in förens mitt i natten (eller morgonen?) . Vi skiter i hotell helt och hållet. Ska ha vår bröllopsnatt i ett nyrenoverat sovrum hemma med nya sängkläder och nya sovrumsmöbler, då kan vi njuta i hur många år som helst för samma pengar (Vickan, vi plankade er idé
Bruden Ringman
Ursäkta:) Det gäller lilly 2007 , tror att gittan kommer att ta hem dessa klänningar. Har ni tärnor? Vad för klänningar kommer de ha i så fall?
Har inga tärnor, men däremot mina två söner som näbbar. Kommer att bli ur-charmigt i kyrkan när den store ska "fibbla" bort ringen
Någon som funderat på ringkudde? Vart hittar man en sån (har redan kollat begagnatsidorna och det finns inga) Är lite spekulant på en, bra att "knyta fast" ringen på när vår son ska ansvara för den
Lillnalle, utan större överläggning röstar jag för den tredje klännigen, var själv sugen på den först, men blev frälst i "sjöjungfru-modellen" vilket inte Lilly har någon.
Är lite inne på att beställa en "kina-klänning", en kopia av min favorit. Någon som har erfarenheter av att maila bild etc för att få en uppsydd (som inte finns i bassortimentet)?
Lillnalle, överdelen på 1:an är jättesnygg, men som helhet är nog 3:an snyggast till en nätt tjej som du .